ACEA: "Piaţa auto din Europa ar putea să crească în 2014"

Publicat miercuri, 29.01.2014 11:31 de Sebastian Toma

Philippe Varin, preşedintele Asociaţiei Producătorilor Auto din Europa şi şeful PSA Peugeot-Citroen, consideră că piaţa auto din Europa este pe cale să obţină o creştere de două procente în 2014.

Piaţa auto din Europa este aşteptată să obţină o creştere de două procente în 2014, titrează Automotive News citând ACEA, asociaţia producătorilor de automobile din Europa. Preşedintele ACEA şi CEO-ul PSA Peugeot-Citroen, Philippe Varin, spune că estimările de creşteri în 2014 sunt fondate de reducerea scăderii pieţei auto în 2013 şi de o tendinţă clară de revenire.

Anul 2014 este văzut de liderii producătorilor de automobile din Europa drept an de tranziţie, în care piaţa auto ar putea să revină la creşteri. Cu toate că piaţa auto din Europa a ajuns anul trecut la nivelul atins în 1995 în urma unei scăderi de 1.8 procente, cei de la ACEA sunt încrezători în noul an, deoarece cred că vânzările de automobile noi nu vor mai înregistra scăderi în Europa.

În 2012, datele ACEA arătau că 7.2% din muncitorii din producţie din Europa lucrează pentru un constructor de automobile. Indirect, 12.9 milioane de oameni, 5.3% din populaţia angajată din UE, lucrau în 2012 în producţia de automobile şi în industriile conexe.

Producători precum Renault şi Ford prevăd o revenire treptată a cererii de automobile noi în Europa, în special pe pieţele din Franţa, Spania şi Italia, clasate în primele cinci pieţe de pe Bătrânul Continent. În ciuda acestor aşteptări, uzinele auto din Europa au operat, în medie, la o capacitate de 75% din cadenţa maximă, spune Philippe Varin. Nu toţi constructorii de automobile sunt atât de optimişti în privinţa anului curent, fiind planificată închiderea mai multor uzine auto şi disponibilizarea salariaţilor pentru a reduce excesul de capacitate al producătorilor afectaţi cel mai puternic de scăderea cererii de automobile noi în Europa.

Datele ACEA arată că europenii au cumpărat 12.3 milioane de automobile noi în 2013. Spre comparaţie, anul 2012 anunţa 13.7 milioane de înmatriculări noi în Europa, tot în statisticile ACEA. Anul trecut este al şaselea an consecutiv în care au scăzut vânzările de automobile noi pe Bătrânul Continent. În contrast cu declaraţiile preşedintelui ACEA, piaţa din Rusia a remarcat prima scădere din ultimii ani, ceea ce a dus la o decizie de disponibilizare a 7.500 de salariaţi ai AvtoVAZ, cel mai mare producător de automobile din Rusia, cea mai mare piaţă auto din Europa după Germania.

Via AutomotiveNews (înreg.)

  • Dacia Plant, miercuri, 29.01.2014 12:07

    Ce masina e aia rosie din poza ? Arata bine. Ceva Camaro ?

  • vianu, miercuri, 29.01.2014 13:34

    google spune ca e un Camaro 2010 in pre-productie

  • Edi, miercuri, 29.01.2014 14:48

    Vise, taica, vise! Nu cred ca o sa fie crestere pe piata globala europeana in conditiile in care economia e pe butuci (mai ales in tari precum Spania sau Italia). Nici Franta nu o duce economic prea bine, iar pe pietele anglo-saxone sau nordice care merg bine domina Vw si marcile premium germane.

  • 1, miercuri, 29.01.2014 21:21

    Da, ,,pasărea malai viseaza,, .