Aceasta este noua Kia EV3: autonomie de 600 km

Publicat joi, 23.05.2024 16:21 de Tiberiu Safta

Kia a lansat oficial noul SUV electric EV3. Noul SUV de dimensiuni subcompacte primește un propulsor de 204 cai putere și oferă o autonomie de 600 de kilometri.

A venit momentul să facem cunoștință cu noua Kia EV3, mezinul familiei de SUV-uri electrice a mărcii sud-coreene. Noul model este încadrat în segmentul SUV-urilor subcompacte, ceea ce înseamnă că va avea drept rivali modele ca Mini Aceman, Peugeot E-2008, Volvo EX30 și Smart #1. De altfel, noul model măsoară 4300 milimetri în lungime, 1850 de milimetri în lățime și 1560 de milimetri în înălțime, iar ampatamentul măsoară 2680 de milimetri în lungime.

FRATELE CEL MAI MIC AL LUI EV5 ȘI EV9

Ca design, noua Kia EV3 este foarte asemănătoare cu modelele EV5 și EV9, frații mai mari ai noului model. Aspectul noului model electric este caracterizat de minimalism în combinație cu suprafețe relativ netede și muchii semi-ascuțite pe alocuri. Partea din față este caracterizată de faruri LED foarte subțiri, cu luminile principale montate pe verticală și cu două dungi LED sub forma unor gheare lângă ele. Tot aici vedem și o capotă vizibil sculptată în vârf, precum și o priză de aer integrată în bara de protecție.

Văzută din lateral, noua Kia EV3 are un aspect futurist, datorită muchiilor ascuțite vizibile în special către partea din spate. Portierele din față prezintă mânere retractabile, în timp ce la ușile din spate, mânerele sunt ascunse în spatele geamurilor laterale. Imediat sub protecțiile de aripi vopsite în negru lucios vedem și jantele aerodinamice, desenate în forma unor discuri.

Partea din spate adoptă un design la fel de minimalist, cu stopuri LED curbate în forma literei Y și cu o lunetă puternic înclinată și parțial ascunsă de eleronul din spatele plafonului. Montanții C sunt vopsiți parțial în negru pentru a crea iluzia unui plafon separat de restul caroseriei.

Datorită design-ului caroseriei, noua Kia EV3 are un coeficient aerodinamic de 0.267. Podeaua montată sub caroserie este și aceasta concepută în scopuri aerodinamice.

ECRAN ÎMPĂRȚIT ÎN 3 ZONE

Interiorul noului model este unul tipic minimalist și digitalizat, cu un singur ecran împărțit în trei zone pentru instrumentarul digital și sistemul multimedia. Între aceste două zone, care măsoară împreună 12.3 inch, este prezentă și o suprafață de 5 inch pentru reglarea climei. Volanul este aplatizat în părțile superioare și inferioare, iar cele mai importante comenzi fizice sunt montate pe acesta. Avem și câteva butoane imediat sub ecran, precum și în consola centrală.

Aici avem și mai multe spații de depozitare, precum și o masă glisantă, care poate fi scoasă atunci când mașina este parcată. Scaunele din față pot fi înclinate către spate prin apăsarea unui buton care activează modul de relaxare, atunci când mașina stă pe loc cu motorul oprit. Bineînțeles, scaunele și restul habitaclului conțin materiale ecologice, rezultate din țesut reciclat și PET-uri reciclate.

Fiind un model electric, noua Kia EV3 primește un portbagaj frontal de 25 de litri. Între timp portbagajul din spate are o capacitate de 460 de litri cu bancheta în poziție normală.

AUTONOMIE DE 600 KM

Noul model este bazat pe platforma E-GMP cu o arhitectură de 400 de volți și primește un singur motor electric de 204 cai putere și 283 Nm. Astfel, Kia EV3 accelerează de la 0 la 100 de km/h în 7.5 secunde și atinge o viteză maximă de 170 de km/h.

La momentul lansării, noul EV3 va fi disponibil cu două baterii. Prima va avea o capacitate de 58.3 kWh, în timp ce bateria mai mare, prezentă la versiunea Long Range, va fi de 81.4 kWh. Noul model va avea o autonomie de 600 de kilometri în regim WLTP, iar bateria va putea fi încărcată de la 10% la 80% în 31 de minute, la un curent de 128 de kW.

Pentru moment, noua Kia EV3 este disponibilă în liniile de echipare Base și GT-Line. Kia a confirmat că va exista și o versiune de performanță EV3 GT în viitor. Comenzile în Europa pentru noul model vor fi deschise din a doua jumătate a lui 2024.

via Kia

  • Andrei, joi, 23.05.2024 18:22

    Mașina asta e exact ceea ce e nevoie pe piață. Not avem un Zoe 50kW R135 și un e208. Ambele au o autonomie maxima de 400km și ambele au costat, la vremea lor, cam cat asta. Deci acum la aceeași bani primești o mașină de clasa superioara ca mărime, autonomie, performanta. La cum folosesc eu masina 400 de km autonomie înseamnă că trebuie să o încarc altundeva decât acasă doar de câteva ori pe an. 600km ar face asta o situație excepțională.

  • deputy, joi, 23.05.2024 18:26

    "La momentul lansării, noul EV3 va fi disponibil cu două baterii. Prima va avea o capacitate de 58.3 kWh, în timp ce bateria mai mare, prezentă la versiunea Long Range, va fi de 81.4 kWh. Noul model va avea o autonomie de 600 de kilometri în regim WLTP, iar bateria va putea fi încărcată de la 10% la 80% în 31 de minute, la un curent de 128 de kW" Care din cele 2 va avea 600km autonomie? Banuiesc ca nu cea de 58.3kWh

  • matrioska, joi, 23.05.2024 19:22

    frumusetea e subiectiva dar nu stiu de ce mai toate modelele recente de la Kia par overdesigned

  • @andrei, joi, 23.05.2024 19:43

    unde scrie pretul? eu cred ca o sa coste cat zoe+e208 la un loc :)

  • Andrei, joi, 23.05.2024 19:59

    In presa de specialitate vestică. 35k euro.

  • @Andrei, joi, 23.05.2024 21:28

    Daca vrei sa iti cumperi acum un e208, costa cat o Tesla 3, >40.000 eur Si asta mai mult ca sigur ca va fi adusa tot la 40.000, ca deh, ne-am invatat cu practicile anti consumator ale concernului kia-hyundai. Care practica aceleasi metode precum grupul VAG, sau nissan-renault, sau stelantis, si restul de producatori legacy, cei care si-au facut averea din combustie. Nu vor electrice si fac orice tactici mizerabile, ca sa determine consumatorii sa fie infricosati.

  • Andrei, joi, 23.05.2024 21:33

    35250 pe site-ul Peugeot România. Probabil mai ieftin la dealeri.

  • PMC, joi, 23.05.2024 22:24

    Ooo ce hranicutza si plina de energie e Andreea cand vede inca o electrocaznica. :)) Esti activa, andreea? Te simti importanta? Aduci aport? :))) In rest, o masina mica pe baterii care o sa fie zeci de mii de eur. Pentru unele vietuitoare electrollate, asta e prilej de bucurie. :)

  • Banditos, vineri, 24.05.2024 07:04

    Incepe sa se ascuta concurenta pe segmentul asta. Si cu exceptia lui EX30 arata cel mai bine. Pretul nu poate fi decat in acelasi range si nu cred ca va depasi cu mult 40.000 full.

  • Andi, vineri, 24.05.2024 07:07

    Autonomia de 600 km ( dacă o are) este strict teoretica! Pentru că nu are baterii LFP ci Li, ți se recomandă insistent sa o folosești si sa o incarci intre 10 si 80 la sută, tu vei avea, de fapt, 400 km autonomie! Și ăștia pe hârtie!

  • @andrei, vineri, 24.05.2024 09:52

    pretul nu este încă 100% cunoscut ptr ca modelul nu este oficial listat la Kia. ce scrie pe siturile de specialitate vestice este doar o supoziție, care poate fi adevarata sau nu.

  • @deputy, vineri, 24.05.2024 10:40

    clar ca pt bateria mare, dar calculul de 3 simpla ne spune ca bateria mica va oferi totusi un respectabil 430 km. mie mi-ar fi suficient, chiar si pentru drum lung, daca va pastra acceasi putere de incarcare pe DC. iar daca bateria mica ar avea si chimie LFP, cu atat mai mult ar iesi din discutie bateria mare.

  • @@, vineri, 24.05.2024 10:56

    din experienta iti spun ca 430km pe hartie se vor transforma in max 250-290km pe autostrada, asa ca cel mai bine este sa faci un test drive si sa vezi cat scoate in realitate si apoi decizi ce vrei sa cumperi

  • Andrei, vineri, 24.05.2024 11:04

    @Andi Conduc de câțiva ani electrice. Dacă as avea un euro de către ori am auzit mitul urban cu "600 pe teoretic dar 400 de fapt și aia pe hârtie" mi-aș lua un Porsche Taycan. @Banditos Și in segmentul mai mic lucrurile devin interesante. Urmează EV2 care va fi cu minim 5k mai ieftin. Renault 5 arata superb.

  • Andrei, vineri, 24.05.2024 14:50

    Arata ca o electrocasnica. Probabil 40000 euro, pentru aia ieftina. Autonomii teoretice, in continuare calcaiul lui Ahile.

  • Dutz, vineri, 24.05.2024 18:57

    Hasta la vista… México “Tesla renunță la obiectivul de a ajunge să producă 20 de milioane de mașini anual, până la finalul deceniului, pe fondul cererii scăzute.” Ce abureala… Tesla nu renunță, Tesla nu poate, nu poate nimeni în zona auto. Mașinile sunt mai mult decât electronice și se pare ca pentru unii nu-i clar acest lucru, mai ales pe zona premium… incredibila aroganța!!! Guru Musk a avertizat că nu vor fi construite fabrici noi… mai să vezi!!! Este plin la fund legat de ce o să facă cu capacitatea pe care o are și care papă bănuții rapid. O să mai auzim de concedieri la Tesla, din păcate… este dus naibii visul lor premium. Să nu vrea lumea mașini de 50.000, dǎ-o naibii. Toți cei care sunt mai nou peste 40.000 sunt în aceeași situație. Piața premium era deja saturată. Edikkk???

  • Ambulanța, vineri, 24.05.2024 19:09

    Ni-no-ni-no! Repede cu medicamentele pentru OCD Musk! Caz inexo...inoperabil.

  • PMC, vineri, 24.05.2024 22:31

    Bine-nteles ca publicul larg nu vrea masini de +40K de iepuro. Bine, nu vorbim de beshitzi care freaca menta in multinationale. Astia rupti de realitate oricum sunt pe terminate. Publicul larg, "cei multi" pe care ii batjocoresc unele javre ca cele amintite mai sus nu vrea masini scumpe si proaste. Simple as that. Si da, se multumesc chiar si cu un SH cinstit la un pret corect. Si stii ce? Au dreptate! :)

  • @andrei, duminică, 26.05.2024 18:49

    nu stiu unde conduci tu electrice dar sigur nu pe autostrada. daca mergi cu ele la Carrefour da, poate sunt de acord ca 400km WLTP posibil sa echivaleze cu 350 reali. In rest crede-ma ca si eu conduc mai demult decat tine electrica si stiu ce vorbesc!