Același nume, cu totul altă mașină: Renault Koleos completează oferta francezilor în segmentul D (Update foto)

Publicat joi, 29.09.2016 17:07 de Mircea Meşter

Deși a păstrat numele celui mai mare SUV al său, Renault îl modifică adânc pe Koleos la nivel tehnic și estetic. SUV-ul francez de segment D revine astfel cu forțe proaspete în lupta cu rivalii din clasa sa.

După ce acum câteva zile ne-a oferit o primă imagine a noului Koleos, Renault plusează astăzi, în prima zi a Salonului Auto de la Belijing, cu o galerie foto completă și cu primele informații importante legate de cel mai mare SUV din gama mărcii franceze.

Deși inițial se vorbea despre modificarea numelui acestui model odată cu relansarea modelului care devine astfel fratele mai mare al lui Captur și al lui Kadjar, Renault a decis să păstreze denumirea Koleos, chiar dacă modelul primește nu doar o schimbare estetică radicală față de modelul pe care-l înlocuiește, ci și o platformă și motorizări noi care-l modifică adând la nivel tehnic.

De fapt, Koleos este o mașină atât de diferită de cea pe care o înlocuiește, încât numele este singurul element comun între cele două modele. De exemplu, la nivel estetic vorbim despre un SUV de segment D care preia liniile filosofiei recente de design a celor de la Renault și le duce într-o zonă în care marca franceză a activat până acum doar prin monovolumul Espace. În această zonă, Koleos va trebui să se lupte cu modele precum "fratele" Nissan X-Trail, Mitsubishi Outlander sau Kia Sorento.

Koleos crește serios în dimensiuni în raport cu vechiul model, spațiul suplimentar fiind transplantat în principiu pe locurile din spate, acolo unde pasagerii beneficiază de un spațiu pentru genunchi de aproape 30 de centimetri. Creșterea în înălțime a dus la înălțarea scaunului șoferului, care stă - spun cei de la Renault - la un nivel aflat cu 15 centimetri mai sus față de Talisman, reprezentantul francezilor în segmentul sedanurilor medii. 

Potențial ridicat în off-road

Renault anunță faptul că SUV-ul său beneficiază de un sistem de tracțiune integrală nepermanentă cu diferențial blocabil, element care promite un comportament off-road de vârf în segment. Garda la sol a noului SUV Renault este de 21.3 centimetri.

Sub capotă, viitorii clienți ai lui Koleos se vor putea baza pe trei motoare pe benzină și pe două diesel-uri care vor urca de la 130 la 175 CP. Transmisia poat fi fie manuală, fie automată X-Tronic, ultima împrumutată de la Nissan.

Fiind vârful de gamă în zona SUV-urilor, Renault Koleos oferă toate elementele pe care clienții le pot regăsi deja pe Talisman. Pachetul multimedia R-Link 2, sistemul audio Bose, gama de sisteme de siguranță activă care oferă frânare automată la viteze de peste 40 km/h, monitorizare a unghiului mort, monitorizare a distanței față de mașina din față, avertizare la părăsirea benzii și recunoașterea semnelor de circulație.

Noua generație Renault Koleos va fi produs în două uzine pe care Renault le are în Asia. Versiunea de China va fi asamblată la Wuhan, în timp ce versiunile pentru toate celelalte piețe - implicit Europa - se vor construi la Busan, în Coreea de Sud.

Lansarea europeană a noului Renault Koleos va avea loc la începutul lui 2017.

  • Adrian_68, luni, 25.04.2016 12:16

    E superb modelul, mai ales interiorul. Imi place, bravo francezilor.

  • ScorpyonVAG, luni, 25.04.2016 12:44

    Felicitari Renault

  • Mihai, luni, 25.04.2016 12:52

    E interesant cum tehnologia modifica interioarele masinilor din ziua de azi. Posibilitatile sunt nelimitate. E reusit oricum.

  • dan_grc, luni, 25.04.2016 13:50

    Față de vechiul Koleos se situează la ani lumină, cel puțin la aspect. Cred că Renault va avea mai mare succes în această clasă, decât în cea medie cu Talisman, este o continuă creștere la SUV uri, în schimb la clasa medie, în afară de câteva modele binecunoscute, de ceva ani a scăzut numărul doritorilor.

  • Adrian_68, luni, 25.04.2016 14:05

    Si peste cativa ani dragii mei romani, se va schimba Renault in mai bine, pana ajunge la " premium" ca Audi..ceva gen, daca intelegti.. Sper ca si Dacia Duster sa arate a ceva adevarat, special, mai atragator nu tot low-cost..de ex cum e Kadjarul..:)

  • Maxx00, luni, 25.04.2016 14:09

    Noile modele Scenic, Espace, Talisman, Megane, Koleos si Kadjar arata foarte bine, imi plac ca sunt reusite. Deci Koleos e frumos. O zi faina.:) Daca apare si Alpine la anul viitor, o fi mai bine.

  • Hotaran.Dorin, luni, 25.04.2016 14:12

    Daca ar scoate un Talisman coupe, nu ar fi rau...

  • vw s-a apucat de făcut cârnați, luni, 25.04.2016 15:35

    La exterior/interior pare Megane-ul actual în varianta suv.

  • John, luni, 25.04.2016 15:37

    SUV-ul asta se poate bate fara probleme si cu Audi q7 sau Mercedes GL. Renaul este un producator care ofera produse premium, nu afumatura cu carnati.

  • john (altul), luni, 25.04.2016 16:49

    Nu m-as intinde atat de mult, dar cu siguranta e o alternativa mult mai buna decat Sorento, CR-V sau Outlander. As baga si niste europeni de volum dar sunt cam inexistenti... Ce? Antara sau 4007 / 4008 ? Stai linistit, de Audi are grija Infiniti (vezi indiciul noului QX50), asta daca tot suntem la capitolul VAG versus Renault-Nissan...

  • Andy, luni, 25.04.2016 17:10

    Frumos, atat interior cat si exterior. Renault a crescut enorm de cand cu olandezul zburator. @John Q7 si GL sunt full-size, nu medium precum Koleos. Hai sa nu mai comparam mere cu pere si sa nu ne dam arama de fani pe fata. @john (altul) CR-V-ul actual e aparut in 2012. 4 ani insemna destul si-n industria auto, desi mult mai putin decat in cea electronica. Vezi pe net ca deja viitorul CR-V e in teste camuflat pe la americani. Probabil ca in 2017 va aparea si in Europa. Atunci poti sa compari obiectiv modelele.

  • xxx, luni, 25.04.2016 17:39

    Eu vad mașina peste, Nissan X-Trail, Mitsubishi Outlander sau Kia Sorento si cred ca designul este orientat mai mult pentru piața asiatica, cred ca de aceea au păstrat numele. Cat se va vinde vom vedea, Kadjar a vândut într-o jumătate de luna peste 2500 unități in China, iar Talisman făcut in Coreea pt Coreea 7000 unități in aprilie, cat toate vânzările in 4 luni in Europa. Nu mă da pe spate, dar nici nu pot spune ca este urata

  • Raul, luni, 25.04.2016 18:38

    @Andy Inainte sa faci pe "corectul", ai putea incepe prin a diferentia un mistocar de un om obisnuit. Asta apropo de ala cu Q7

  • Mihai, luni, 25.04.2016 18:39

    O sa-l aduca si la noi ? sau o sa fie ca ESPACE-ul, rezervat elitei din vest. Ma bucur ca RENAULT reuseste sa lanseze la 3-4 luni cate un model nou. Asta inseamna ca banii proveniti (si) de la DACIA sunt folositi cu folos.

  • tzenu_bmw, luni, 25.04.2016 19:18

    Coreeni de la Hyundai-Kia construiesc modele in Anglia pt anumite piete europene..... Francezi de la Renault construiesc modele in Coreea pt piata europeana Chiar s-o intors lumea cu susul in jos:)))))

  • eu, luni, 25.04.2016 19:44

    @tzenu_bmw Traim in noua era a globalizarii unde localizarea e cheia succesului. Astea sunt fortele modelatoare ale dezvoltarii. Stiu, pare prea abstract pentru tine ce afirm acum, dar are sens pentru altii... Alianta are fabrici in Anglia si Korea si in multe alte tari. Care-i problema? Clientul are de catigat. Nu mai suntem 5 miliarde, ne apropiem rapid de 8 miliarde. Trebuie sa raspunda cererii intr-un fel.

  • arhitect, luni, 25.04.2016 19:53

    ...mare lucru un designer de geniu " la casa omului/ fabricantului"...altfel tehnologiile intre marci sunt apropiate, dar designul face diferenta ! este alaturi de alte exemple cu design inovativ de SUV : Mazda CX 3, Land Rover Discovery Sport

  • john (altul), luni, 25.04.2016 21:14

    @Andy Ultimul Honda CR-V a fost improspatat la mijlocului lui 2015, deci nu mi se pare deplasata comparatia. A aparut la vanzare acum vreo 3 ani.

  • Andy, luni, 25.04.2016 21:19

    @Raul Mistocarul la care te referi e Madalescu care o tine cu carnatii afumati...(daca e ceva legat de VW ai sa vezi asta in fiecare post din ultimele 2-3 saptamani). Omul nu e mistocar, e troll.

  • Andy, luni, 25.04.2016 21:21

    @john (altul) Adevarat, insa un model nou e peste un facelift. Platforme noi, greutati mai mici, siguranta mai mare etc.

  • Vali, luni, 25.04.2016 22:25

    Interiorul seamana putin cu cel de la Volvo XC60, mai ales consola centrala si head display-ul. Oglinzile retrovizoare exterioare sunt chiar aproape identice.

  • Andy, luni, 25.04.2016 22:25

    Uitasem sa spun ca iar nu mi-am luat antibioticele.

  • tzenu_bmw, luni, 25.04.2016 23:05

    @eu Nu mi-ai inteles sarcasmul din comentariu.....pacat.

  • @tzenu_bmw "sofisticatul", miercuri, 27.04.2016 08:37

    Tu nu esti in stare sa scrii corect in limba romana si incerci sarcasmul?

  • LR, joi, 29.09.2016 20:59

    Mie îmi place cum arată. Oricum, vechiul Koleos avea un design nașpa. Bravo Renault!

  • zuzu, vineri, 30.09.2016 09:11

    Arata bine dar este tragic in ceea ce priveste portbagajul: nici macar 500 litri, cand altii au aproape sau peste 600l.

  • zu, vineri, 30.09.2016 09:17

    Se pare ca m-am inselat. Depaseste 600 litri, ceea ce este ok avand in vedere dimensiunile mari ale masinii.

  • dew, vineri, 30.09.2016 13:49

    acum sa vedem si pretul....