Acesta este noul Audi A5! Oficial, ne luăm adio de la Audi A4
Audi a lansat oficial noua generație A5, care devine acum succesorul direct al vechiului A4. Noul model primește 3 motorizări, printre care și un diesel care integrează tehnologie mild-hybrid.
După 30 de ani de producție, a venit momentul să ne luăm rămas bun de la Audi A4 și să-i spunem bun-venit doar lui Audi A5. Singurul succesor al modelului de clasă medie primește un design complet nou, tehnologie mai avansată și motorizări mai eficiente.
DESIGN MAI ROTUNJIT ȘI GRILĂ SINGLEFRAME MAI MARE
Noul Audi A5 primește un design complet nou față de vechiul A4, care aduce acum o caroserie mai rotunjită și proporții mult mai mari. Partea frontală este dominată de noua grilă Singleframe mult mai mare, cu o structură tri-dimensională sub forma unui fagure de miere. La fel ca până acum, noul Audi A5 va fi disponibil în două variante de caroserie: Sedan și Avant.
Tot în față avem și faruri noi, mai mari și mai curbate, cu tehnologie LED digitală și cu semnături luminoase personalizabile, disponibile ca opțiune. Părțile laterale sunt caracterizate de suprafețe predominant netede și de o formă curbată a plafonului care aduce aminte de modelele Audi de la începutul anilor 2000. Inclusiv portierele primesc acum mânere noi, de tip clapetă, în locul celor de tip clanță.
Așa cum este evident, noul Audi A5 este mai mare decât predecesorul său ca dimensiuni și primește și un ampatament mai lung. Deocamdată, Audi nu a dezvăluit dimensiunile noului model.
PORTBAGAJ CU DESCHIDERE DE TIP LIFTBACK
Partea din spate este caracterizată de stopuri cu tehnologie OLED și unite printr-o bandă. Mai jos putem vedea și un difuzor aerodinamic, precum și cele două evacuări pentru o notă de sportivitate.
Un lucru interesant aici este deschiderea ușii portbagajului în cazul variantei Sedan. Asta pentru portbagajul se deschide precum un liftback, cu tot cu luneta.
INTERIOR MAI SPAȚIOS ȘI CU ECRAN PANORAMIC
Noul Audi A5 primește și un interior complet nou, care oferă acum mai mult spațiu și mai multă tehnologie avansată. Primul lucru care iese în evidență este noul ecran panoramic Audi MMI, care este curbat și care integrează tehnologie OLED. Aici avem un instrumentar digital de 11.9 inch, un ecran central de 14.5 inch, dar și un ecran separat pentru pasagerul din față, cu diagonală de 10.9 inch.
Nu lipsește de aici nici un head-up display configurabil. În premieră, șoferii vor putea controla funcțiile mașinii și meniurile sistemului multimedia prin head-up display. Tot aici mai avem și un sistem de iluminare ambientală dinamică și interactivă, în funcție de gesturile ocupanților.
MOTOR DIESEL MILD-HYBRID
La momentul lansării, noul Audi A5 este disponibil cu 3 motorizări: două benzinare și un diesel mild-hybrid. Cel mai mic motor din gamă este o unitate TFSI de 2.0 litri care dezvoltă 150 de cai putere.
Cel de-al doilea motor pe benzină dezvoltă mai multă putere, mai exact, 204 cai putere. Versiunea de 150 de cai putere este disponibilă doar cu tracțiune față, în timp ce versiunea mai puternică poate avea și tracțiune integrală. Mai mult, ambele motorizări sunt cuplate la o cutie automată cu dublu ambreiaj.
Vedeta la acest capitol, însă, este motorul diesel 2.0 TDI cu tehnologie mild-hybrid. Acest motor livrează 204 cai putere și 400 Nm, iar sistemul mild-hybrid de 48 de volți livrează un plus de 24 de cai putere. Cu ajutorul sistemului mild-hybrid, plecarea de pe loc este realizată în modul electric.
La fel ca în cazul motorizărilor pe benzină, motorul diesel mild-hybrid primește tot o cutie automată cu dublu ambreiaj și transmite puterea către roțile din față sau către toate roțile dacă este bifat sistemul de tracțiune integrală quattro ultra.
Noul Audi A5 primește și o suspensie revizuită, iar opțional este disponibilă o unitate cu amortizoare adaptive. Constructorul german mai spune că direcția noului A5 este mult mai precisă față de vechiul A4.
PREȚ DE 45.200 DE EURO
Pe piața din Germania, noul Audi A5 va avea un preț de pornire de 45.200 de euro. Comenzile vor fi deschise din această lună, iar în standard primești navigație, portbagaj cu deschidere electrică și o tavă de încărcare wireless pentru telefon.
via Audi
Arata foarte bine, bravo Audi pentru design , dar din păcate va îmbătrâniri foarte repede ca orice Audi :( , pretul este decent părerea mea, adică nu e cel mai mare dar nici cel mai mic .