Acesta este noul BMW Seria 3 G20: A șaptea generație a modelului german, "scăpată" pe internet înainte de prezentarea oficială
Noul BMW Seria 3 va fi lansat oficial în prima zi a Salonului Auto de la Paris 2018, însă primele imagini au fost deja publicate pe internet de un forum german al pasionaților mărcii. Seria 3 se schimbă radical la față în comparație cu generația anterioară.
Noua generație BMW Seria 3, programată pentru lansarea oficială în cursul zilei de 2 octombrie la Salonul de la Paris, a "scăpat" deja pe internet într-o serie de fotografii clare care ne permit să analizăm liniile celui mai vândut model din gama constructorului bavarez. Imaginile au fost publicate în premieră de forumul de pasionați
Noul BMW Seria 3 este cea de-a 7-a generație a modelului german și va fi conoscut în nomenclatorul intern BMW sub denumirea codată G20.
Design modificat substanțial
Dezvăluit deja parțial într-o serie de imagini-teaser, Seria 3 se prezintă cu o față complet nouă care diferă major atât de generațiile anterioare ale modelului, cât și de celelalte modele din gamă. Dacă zona frontală păstrează câteva elemente vizuale preluate din zona Seria 7 - Seria 5, în special la nivelul formei generale a farurilor, o serie de artificii de design, cum este decupajul inferior al blocului optic, ne asigură că noul BMW Seria 3 va avea un ADN propriu și o linie personală.
Diferențele sunt și mai mari la nivelul spatelui, acolo unde noul Seria 3 oferă stopuri simple, angulare, orizontale, care diferă major de celelalte modele ale gamei contemporane BMW.
Alte noutăți vizibile în primele fotografii ale lui BMW Seria 3 sunt pachetele exterioare M Sport și Sport Line, dar și patru nuanțe noi de caroserie: Dravit Grey, Tansanit Blue II, Citrin Black II și Vermont Bronze.
Noutăți majore la interior
Modificările continuă la interior, acolo unde Seria 3 preia majoritatea elementelor deja prezente pe noua generație X5 și la adaptează la un pachet ceva mai compact. Evident, centrele de comandă ale bordului sunt cele două display-uri digitale (de 12.3 inch în zona instrumentarului de bord și de 10.25 inch în zona centrală a planșei de bord), noul modul de comandă pentru sistemul de climatizare, noua consolă pe care tronează în continuare butonul rotativ al sistemului iDrive și noul volan.
Un element foarte interesant este faptul că, din imaginile generate în configurator, versiunile cu transmisie automată sport arată că nu vin cu levier clasic al transmisiei, consola centrală fiind lipsită de acest element. Rămâne ca BMW să ne lămurească mâine, în comunicatul oficial, cu ce va fi înlocuit acesta sau dacă lipsa sa din anumite imagini e o simplă eroare de generare grafică a configuratorului.
Alte informații despre noua generație Seria 3
Până în acest moment știm că noul BMW Seria 3 este cu 55 de kilograme mai ușor, în timp ce rigiditatea torsională a crescut. Totodată, nemții spun că sedanul va primi cel mai puternic motor cu 4 cilindri pe benzină din istoria companiei, dar pentru moment nu au publicat și informații suplimentare.
Transmisia automată cu 8 rapoarte a fost și ea modificată, iar în urma schimbărilor pregătite, consumul de carburant ar urma să fie mai mic cu 5% comparativ cu actula versiune. Pentru a trece cu bine de noile teste WLTP, BMW a instalat și un filtru de particule.
În același timp, noul Seria 3 va primi o suspensie revizuită, o gardă la sol mai mică și un sistem de direcție recalibrat. Reprezentanții BMW spun că noua generație Seria 3 va avea un coeficient aerodinamic Cx de 0.23.
In sfarsit un Seria 3 frumos.