Acesta este noul BMW Seria 3 G20: A șaptea generație a modelului german, "scăpată" pe internet înainte de prezentarea oficială

Publicat luni, 01.10.2018 12:08 de Mircea Meşter

Noul BMW Seria 3 va fi lansat oficial în prima zi a Salonului Auto de la Paris 2018, însă primele imagini au fost deja publicate pe internet de un forum german al pasionaților mărcii. Seria 3 se schimbă radical la față în comparație cu generația anterioară.

Noua generație BMW Seria 3, programată pentru lansarea oficială în cursul zilei de 2 octombrie la Salonul de la Paris, a "scăpat" deja pe internet într-o serie de fotografii clare care ne permit să analizăm liniile celui mai vândut model din gama constructorului bavarez. Imaginile au fost publicate în premieră de forumul de pasionați

BimmerPost, care le-a "pescuit" din configuratorul oficial BMW.

Noul BMW Seria 3 este cea de-a 7-a generație a modelului german și va fi conoscut în nomenclatorul intern BMW sub denumirea codată G20. 

Design modificat substanțial

Dezvăluit deja parțial într-o serie de imagini-teaser, Seria 3 se prezintă cu o față complet nouă care diferă major atât de generațiile anterioare ale modelului, cât și de celelalte modele din gamă. Dacă zona frontală păstrează câteva elemente vizuale preluate din zona Seria 7 - Seria 5, în special la nivelul formei generale a farurilor, o serie de artificii de design, cum este decupajul inferior al blocului optic, ne asigură că noul BMW Seria 3 va avea un ADN propriu și o linie personală.

Diferențele sunt și mai mari la nivelul spatelui, acolo unde noul Seria 3 oferă stopuri simple, angulare, orizontale, care diferă major de celelalte modele ale gamei contemporane BMW.

Alte noutăți vizibile în primele fotografii ale lui BMW Seria 3 sunt pachetele exterioare M Sport și Sport Line, dar și patru nuanțe noi de caroserie: Dravit Grey, Tansanit Blue II, Citrin Black II și Vermont Bronze.

Noutăți majore la interior 

Modificările continuă la interior, acolo unde Seria 3 preia majoritatea elementelor deja prezente pe noua generație X5 și la adaptează la un pachet ceva mai compact. Evident, centrele de comandă ale bordului sunt cele două display-uri digitale (de 12.3 inch în zona instrumentarului de bord și de 10.25 inch în zona centrală a planșei de bord), noul modul de comandă pentru sistemul de climatizare, noua consolă pe care tronează în continuare butonul rotativ al sistemului iDrive și noul volan.

Un element foarte interesant este faptul că, din imaginile generate în configurator, versiunile cu transmisie automată sport arată că nu vin cu levier clasic al transmisiei, consola centrală fiind lipsită de acest element. Rămâne ca BMW să ne lămurească mâine, în comunicatul oficial, cu ce va fi înlocuit acesta sau dacă lipsa sa din anumite imagini e o simplă eroare de generare grafică a configuratorului.

Alte informații despre noua generație Seria 3

Până în acest moment știm că noul BMW Seria 3 este cu 55 de kilograme mai ușor, în timp ce rigiditatea torsională a crescut. Totodată, nemții spun că sedanul va primi cel mai puternic motor cu 4 cilindri pe benzină din istoria companiei, dar pentru moment nu au publicat și informații suplimentare.

Transmisia automată cu 8 rapoarte a fost și ea modificată, iar în urma schimbărilor pregătite, consumul de carburant ar urma să fie mai mic cu 5% comparativ cu actula versiune. Pentru a trece cu bine de noile teste WLTP, BMW a instalat și un filtru de particule.

În același timp, noul Seria 3 va primi o suspensie revizuită, o gardă la sol mai mică și un sistem de direcție recalibrat. Reprezentanții BMW spun că noua generație Seria 3 va avea un coeficient aerodinamic Cx de 0.23.

  • unu, luni, 01.10.2018 12:14

    In sfarsit un Seria 3 frumos.

  • Vali, luni, 01.10.2018 12:33

    Nu imi dau seama unde e selectorul de viteze la unele variante.

  • WMB, luni, 01.10.2018 12:45

    Cred ca special au facut la varianta de baza spoilerul fata asa banal, ca sa fii nevoit sa alegi pachetul M ;-)

  • dan_grc, luni, 01.10.2018 13:30

    Profilul este 100 % seria 3, inconfundabil, ceea ce este bine, partea frontala in linia actuala, cred ca arata o idee mai bine ca seria 5, stopurile in schimb ma duc cu gandul la fosta generatie de Lexus IS, o fi un semn de apreciere din partea Bmw pentru constructorul nipon, cine stie. Interiorul este total schimbat, o mixtura intre seria 5 si noul X5, materialele cred ca vor fi de top, sa dispara selectorul de viteze la variantele automate ? Ramane de vazut la prezentarea oficiala.

  • Vlad, luni, 01.10.2018 13:33

    Tare urat spoiler-ul fatza, nu ma asteptam....

  • Balzac, luni, 01.10.2018 13:46

    Daca-mi permiteti si mie o mica observatie ,apropo de asemanari ...da si mie mi s-a parut din prima stopuri a la Lexus si ceva din faruri a la Peugeot....in fine per total tre recunoscut ca masina arata foarte bine...spre deosebire de modelul precedent vine cu multe plusuri.

  • Corocsenie Adrian, luni, 01.10.2018 14:01

    Cred ca merita pusa diferenta de bani pt. un G30 in loc de G20. Spatele e evident mai urat ca la G30 la fel si farurile. Pt. mine BMW incepe cu seria 5. (si fara X-uri !)

  • ignis, luni, 01.10.2018 14:09

    Foare frumoasă reflexia aia în ecran. Exact ce ai nevoie. Pe soare puternic o să fie o încântare.

  • zamaraii, luni, 01.10.2018 14:11

    In poza 30 apare si levierul!

  • SIMPLE MINDS, luni, 01.10.2018 14:27

    Nu si-au permis sa schimbe prea multe la abordarea exterioara doar si pentru faptul ca nu vor si chiar nu pot :-)) sa-si asume riscuri inutile in vanzari cu cel mai important model al lor.Influenta dinspre Sochaux ,cu acele intruziuni in blocurile optice sunt de efect.(opinie pur personala) .Cert e ca-i mai usoara ca precedenta generatie (- 55 kg) ,pretul ,sperand macar ,o sa fie si el direct proportional cu masa proprie in raport cu un F30 ?!!:-)) Pesemne ca da .:-)Pachetul M, fundamental mai ales pentru *inevitabilele* 316d si 318d care-si vor lua partea leului in vanzari pe aceste meleaguri din motive pe care chiar n-as mai vrea sa le amintesc.:-)

  • Nelu.Pantofaru, luni, 01.10.2018 14:31

    Exteriorul arata bine, chiar foarte bine. Interiorul putea fi mai ok cred. Ce nu imi place la exterior este tendinta lor de a uni aproape grila lor celebra (cei 2 rinichi). Si dupa cum zicea cineva mai sus, spatele parca seamana a Lexus, asta am remarcat si eu. In interior imi place consola si tot ce tine de partea soferului insa nu imi place continuitatea spre pasagerul fata dreapta, parca e neuniform. In rest asteptam informatiile mai importante, adica despre cum se conduce si motorizari.

  • Corocsenie Adrian, luni, 01.10.2018 14:34

    Farurile aduc a la Peugeot 508 nici vechi nici nou.Scobite acolo in mijloc. Proasta inspiratie.

  • oli, luni, 01.10.2018 17:21

    cei de la mercedes rasufla usurati, nicio sansa in fata C-ului cu "noul" look. Ma uitam la pozele cu noul 508 si as spune ca e si in urma acestuia ca aparitie.

  • @oli, luni, 01.10.2018 19:52

    Clasa C de abia in ultimii doi ani a reusit sa depaseasca seria 3, pentru prima oara in istoria confruntarii celor doua modele, eu zic ca Mercedes nu rasufla usurati

  • inexorabil, luni, 01.10.2018 21:15

    Grosso modo, producătorii și-au pierdut simțul artistic; li se pare că ȋngrămădirea de tăieturi și scobituri pe caroserie și minimalismul interior ar releva creativitate și expresivitate. Culmea, chiar ȋn privința unor modele ale mărcilor considerate “premium” (apropo de termenul cu pricina, am trăit s-o văd și pe-asta: cică MB A35 AMG “vine să fure clienții de Golf R”…deci m-am amuzat suprem). Din punctul meu de vedere, E46 a fost ultimul “treiar” pursânge…Arhitectura fluentă, armonioasă, bordul sport (orientat către șofer) și motoarele aspirate sunt legile sacre care au definit gena BMW (eh, ce straniu și, totodată, dezolant să folosesc verbul la timpul trecut). Măcar că, ȋn cazul lui Cadillac, poate fi invocată scuza sforțării puerile ȋn direcția imitației germanoide. Cu alte cuvinte, americanii fac ceva ce n-ar trebui să facă, nestându-le ȋn fire. Dar nemții ȋși repudiază valorile tradiționale aspirând către standarde de neȋnțeles/neacceptat (pentru iubitorii de consfințire) impuse de…ei ȋnșiși. Ce să conchid? Adio…Triada. Ai devenit doar o glumă turbo-high tech – se pregătește comedia bufă (electro-autonomele).

  • VJ, marţi, 02.10.2018 04:07

    Nu-mi place interiorul. Mi se pare prea banal si inestetic. Dintre Seria 3, C Klass si A4, dpmdv C Klass are cel mai frumos interior. Insa gusturile nu se discuta....