Acesta este noul concept Lotus Theory 1: motor electric de 1000 CP și poziție centrală pentru șofer

Publicat marţi, 17.09.2024 15:36 de Tiberiu Safta

Lotus a dezvăluit oficial noul concept Theory 1, primul concept din noua serie de concepte Theory. Acesta este un supercar electric futurist, care primește tehnologii avansate digitale și analogice noi, precum și un propulsor de 1000 de cai putere.

Constructorul britanic de mașini sport revine la lumina reflectoarelor cu un nou concept care se anunță a fi cel puțin interesant. Noul concept este botezat Theory 1 și este un model de performanță electric care îmbină tehnologia avansată digitală din prezent cu o nouă formă de tehnologie analogică. Theory 1 este primul concept din noua serie de concepte Theory a mărcii britanice.

CONSTRUIT DIN 10 MATERIALE

Noul concept Lotus Theory 1 pune foarte mult accent pe utilizarea de materiale foarte ușoare, ecologice și în cantitate cât mai mică. Așa se face că noul concept are suprafețe confecționate din numai 10 materiale în total. Aceste materiale prezente Theory 1 sunt: fibră de sticlă pe bază de celuloză, fibră de carbon reciclată și tăiată, titaniu, geamuri reciclate, poliester reciclat, cauciuc reciclat, poliuretan elastomeric, policarbonat transparent, poliuretan termoplastic și aluminiu reciclat.

Caroseria noului Theory 1 propune un design foarte ascuțit, caracterizat de numeroase elemente aerodinamice pasive și active. În față avem o parte frontală cu un spoiler și cu deflectoare aerodinamice de reducere a rezistenței la înaintare. Aici sunt vizibile și farurile foarte subțiri, cu lumini de zi laser și desenate în forma literei L. Fiind un concept electric, nu avem un motor în față, ceea ce le-a permis designerilor mărcii să extindă parbrizul până aproape de vârful frontal al mașinii.

PORTIERE CU DESCHIDERE PENTRU SPAȚII STRÂNSE

Părțile laterale sunt sculptate special în scopuri aerodinamice, iar aici avem jante de 20 de inch în față, respectiv de 21 de inch în spate. Portierele sunt, în schimb, cele mai interesante piese ale caroseriei. Asta pentru că acestea se deschid special pentru a ușura intrarea și ieșirea în mașină chiar și în spații foarte strânse, cum ar fi în parcări. Lotus spune că ocupanții vor putea intra și ieși în mașină fără probleme chiar și într-un spațiu de numai 2.4 metri.

În spate este prezent un eleron activ care este montat direct în ansamblul motorului și suspensiei. De asemenea, sub mașină este prezentă și o podea desenată în scopuri aerodinamice pentru a oferi un efect de sol.

SCAUNE CU TAPIȚERIE ADAPTIVĂ

Habitaclul noului Lotus Theory 1 propune un design tipic futurist și digitalizat. Aici putem vedea și configurația cu scaunul șoferului și volanul amplasate în poziție centrală. Alte două scaune pentru pasageri sunt montate în stânga și în dreapta șoferului. Volanul în formă de manșă conține o suprafață specială pentru un display, iar scaunele sunt îmbrăcate într-o tapițerie din materiale textile speciale.

Asta pentru că acestea sunt adaptive și se pot gonfla în anumite zone pentru a transmite șoferului un feedback haptic în timpul condusului. Tapițeria reacționează, în esență, în funcție de cum este condusă mașina pentru a oferi mai mult suport lateral, de exemplu.

Tetierele sunt create cu ajutorul unor imprimante 3D, iar acestea integrează și sisteme audio binaurale. Mai mult, în spatele scaunului șoferului este montat și un subwoofer.

Cu noul concept Theory 1, Lotus introduce un nou pachet tehnologic care acționează ca un dispozitiv de comunicare. Astfel, prin intermediul Lotus Technology Line, conceptul Theory 1 beneficiază de tehnologie OLED, cu informații proiectate pe parbriz. De asemenea, conceptul vine dotat cu un sistem de conducere autonomă de nivelul 4, mulțumită a 4 sisteme LiDAR, a 6 camere video HD, a unor radare milimetrice cu undă scurtă și a unor radare ultrasonice.

Astfel, mașina are o vedere panoramică de 360 de grade și poate scana obstacole până la o distanță de 200 de metri, chiar și pe întuneric și pe vreme rea.

Tot în interior avem și lumini de semnalizare proiectate cu ajutorul unui laser, precum și o grafică 3D imersivă și LED-uri speciale montate deasupra modulelor suspensiei, vizibile din interior și care luminează roșu sau verde în funcție de nevoia de frânare sau de accelerație. La final, șoferul are la dispoziție 5 moduri de rulare: Range, Tour, Sport, Individual și Track.

PROPULSOR DE 1000 DE CAI PUTERE

Cu privire la datele tehnice, noul Lotus Theory 1 primește un propulsor electric care dezvoltă 1000 de cai putere. În teorie, conceptul accelerează de la 0 la 100 de km/h în mai puțin de 2.5 secunde și atinge o viteză maximă de 320 de km/h. Motorul este alimentat de o baterie de 70 kWh, iar conceptul promite o autonomie de 402 kilometri.

De menționat este și faptul că Theory 1 primește tracțiune integrală și cântărește sub 1600 de kilograme.

Deocamdată, Lotus nu are de gând să transforme noul concept într-un model de serie.

via Lotus