Acesta este noul Pagani Utopia, înlocuitorul lui Huayra: motor V12 de 864 de cai putere și cutie manuală
Pagani a lansat oficial înlocuitorul lui Huayra. Acesta se numește Utopia și primește un motor V12 de 864 de cai putere, precum și o cutie de viteze manuală. Pagani va construi doar 99 de exemplare ale noului model.
Mai devreme în acest an, Pagani a oferit primele imagini și detalii cu înlocuitorul lui Huayra. În timpul campaniei de promovare, noul model a purtat numele de cod C10. Acum, constructorul italian a dezvăluit oficial mult așteptatul model, care primește un nume nou: Utopia.
Noul Pagani Utopia a fost proiectat conform dorințelor clienților existenți ai mărcii. Astfel, noul Utopia a fost conceput pe baza principiilor de simplitate, o masă ușoară și plăcere la condus.
Caroseria noului Pagani Utopia are un design minimalist și ușor mai simplu față de predecesorul său. Partea din față aduce aminte foarte mult de vechiul Zonda, cu faruri duble încorporate în aripile față și cu o serie de prize de aer mari în bara față. Aceleași forme cunoscute la modelele Pagani din trecut se pot vedea și în părțile laterale și din spate. Pe plafon sunt amplasate două geamuri, iar în partea din spate, evacuarea este amplasată în configurația tradițională a mărcii italiene.
Exteriorul este completat de jante de 21 de inch în față, respectiv de 22 de inch în spate. Ele sunt desenate sub forma unor turbine, pentru a extrage aerul fierbinte provenit de la frâne. Anvelopele Pirelli conțin și un desen cu silueta noului model.
Caroseria lui Pagani Utopia este confecționată din ceea ce constructorul numește un nou tip de fibră de carbon de clasă A. Aceasta este montată pe șasiul de tip monococă și are o rigiditate mai mare cu 38%. Mai mult, suspensia este realizată din aluminiu forjat, iar frânele sunt confecționate din carbon-ceramică. Etrierele, dezvoltate de Brembo, conțin 6 pistoane.
Nu în ultimul rând, noul model vine dotat și cu aerodinamică activă și cântărește 1280 de kilograme.
La interior, noul Pagani Utopia vine echipat cu o serie de instrumente digitale. Aici putem remarca un singur ecran în zona instrumentarului principal, amplasat între un vitezometru analog, precum și un turometru clasic. În locul unui sistem multimedia avem instrumente secundare amplasate în zona centrală, alături de o serie de comenzi fizice.
Sub capotă, noul Pagani Utopia primește un motor V12 de 6.0 litri twin-turbo, dezvoltat de Mercedes-AMG. Acesta dezvoltă 864 de cai putere și 1100 Nm. Din păcate, Pagani nu a oferit informații cu privire la viteza maximă sau timpul de accelerație.
Clienții vor avea două opțiuni în ceea ce privește cutia de viteză. Mai întâi, avem o cutie manuală automatizată, cu 7 rapoarte. A doua variantă este o cutie manuală adevărată cu 7 trepte, care include și o pedală de ambreiaj.
Noul Pagani Utopia va fi construit în doar 99 de exemplare. Deocamdată, constructorul italian nu a oferit informații despre preț sau detalii despre debutul livrărilor.
via Pagani
Ce autonomie are pur electric? Si in cat timp se incarca bateria? Primeste subventia de la stat? Are functie one pedal drive?