
Acesta este noul Volvo ES90: 700 km autonomie și versiune cu 680 CP
Volvo a publicat primele imagini și informații despre noul ES90, pur electric. Considerat a fi o navă amiral, alături de EX90, ES90 propune o autonomie de până la 700 de kilometri.
După o lungă perioadă de promovare, suedezii de la Volvo prezintă acum noul ES90. Reprezentanții companiei îl privesc ca pe un model de top, alături de EX90, care poate fi încadrat într-o categorie aparte. Nu este nici sedan, nici fastback și nici crossover, chiar dacă propune o gardă la sol mai înălțată.
Din punct de vedere estetic, noul Volvo ES90 propune faruri LED cu celebra semnătură luminoasă "Ciocanul lui Thor", o grilă simplă în partea inferioară a spoiler-ului frontal, stopuri LED sub forma literei C, jante cu dimensiuni cuprinse între 20 și 22 de inch, dar și 7 nuanțe exterioare pentru caroserie.
Pentru că vorbim despre un model cu zero emisii, aerodinamica este foarte importantă. Tocmai de aceea, noul ES90 are un coeficient Cx de 0.25.
INTERIOR MINIMALIST
Interiorul minimalist nu este ceva neobișnuit pentru Volvo. Pasagerii vor regăsi în habitaclu un instrumentar de bord digital, de 9 inch, un display central de 14.5 inch, sistem multimedia cu Google încorporat, un Head-up Display și sistem audio Bowers & Wilkins cu 25 de incinte.
Calculatoarele de ultimă generație au o putere de procesare de 8 ori mai mare decât predecesorul său.
Nu lipsește plafonul panoramic, cu protecție UV, iar transparența sticlei poate fi ajustată prin simpla apăsare a unui buton. Că tot se apropie perioada alergiilor, noul ES90 este echipat cu un sistem de climatizare, pe 4 zone, cu purificator de aer avansat.
Pe scurt, sistemul blochează până la 95% din particulele PM 2.5 și elimină 99.9% dintre alergenii proveniți din iarbă, copaci sau polen.
Ampatamentul măsoară 3.1 metri, astfel că spațiul pentru pasageri este generos. Dacă tot suntem la capitolul spațiu, portbagajul are un volum de încărcare cuprins între 424 și 733 de litri (în funcție de poziția locurilor din spate). În față este prezent și acel frunk, care are o capacitate de 22 de litri.
ARHITECTURĂ DE ÎNCĂRCARE LA 800 V
Arhitectura SPA2, pe care este dezvoltat noul Volvo ES90, integrează tehnologie de încărcare la 800 V. La o stație rapidă, de 350 kW, o așteptare de 10 minute este suficientă pentru o autonomie de 300 de kilometri. Tot la o astfel de stație, repriza 10-80% durează 20 de minute.
Clienții vor avea la dispoziție 3 versiuni. Prima este Single Motor, cu motor electric pe puntea spate, 333 CP, baterie de 88 kWh și autonomie estimată la 650 de kilometri. Avem apoi versiunea Twin Motor, cu motor electric și pe puntea față (așadar două motoare în total), 449 CP, baterie de 102 kWh și 700 km autonomie în ciclul WLTP.
Ultima, dar cu siguranță nu cea din urmă, este versiunea Twin Motor Performance. Această oferă 680 CP, ajunge la 100 de km/h în 4 secunde, iar autonomia este de 700 de kilometri.
Siguranța este primordială pentru marca suedeză. Noul ES90 este construit conform standardului Volvo Cars Safety Standard și este echipat cu un Lidar, cinci radare, șapte camere și 12 senzori ultrasonici.
Noul Volvo ES90 va fi disponibil pentru comandă, în România, începând cu luna aprilie 2025.
via Volvo
Televizorul din mijloc este absolut hidos prntru o masina care se vrea premium.