Adevăr sau provocare? Conceptul care anunță primul Hot Hatch Hyundai are 380 de cai și tracțiune integrală
Hyundai RN30 a fost prezentat astăzi la Paris și anunță o viitoare versiune sportivă a compactei i30. Dacă-și va menține motorul în varianta de serie, noul model va fi cel mai puternic Hot Hatch non-premium de pe piață.
E ziua prototipurilor care vor încerca în 2017 să-și facă loc în zona Hot Hatch-urilor compacte, un segment al pieței respectat de toți constructorii pentru că le oferă clienților un punct de "evadare" din zona modelelor tradiționale și împing limitele tehnologice de care dispune fiecare marcă în parte. După ce
Hyundai RN30 Concept: date esențiale
● Concept construit în colaborare de diviziile Hyundai Europa, Hyundai Motorsport și Hyundai High Performance Vehicle
● Versiunea de serie va fi prima din gama de peformanță N, sub care Hyundai va lansa versiuni sporive ale modelelor din gama proprie.
● Conceptul este dotat cu un motor 2.0 Turbo care dezvoltă 380 CP. Transmisie automată cu dublu ambreiaj DCT. Tracțiune integrală. Dacă motorul va apărea în această configurație pe modelul de serie derivat, va fi cel mai puternic Hot Hatch lansat vreodată de o marcă non-premium.
● Conceptul anunță un diferențial electronic cu alunecare limitată (eLSD) care optimizează transmisia cuplului către roți.
● Hyundai a evitat utilizarea fibrei de carbon, însă a folosit părți dintr-un material care n-a mai fost folosit pe mașini până acum: un plastic special dezvoltat cu ajutorul companiei BASF.
● Lățimea conceptului RN30 este cu 3 centimetri mai mare decât cea a versiunii de serie i30. Înălțimea scade cu 8.4 centimetri.
● La nivel de design, conceptul împrumută liniile generale ale lui i30, dar plusează cu apendici aerodinamici și cu modificări la nivelul caroseriei, cum sunt prizele de aer de pe capotă.
● Particularitatea absolută: eleronul integrat în plafon care îi oferă mașinii un profil aparte.
● Sistemul de evacuare are terminații duble dispuse central și construite din material ceramic, nu metalic.
● Interiorul este foarte diferit de cel al versiunii de serie i30 și nu va fi prelungit și în versiunea de serie. Gadget-urile precum mini-camerele din interior și exterior vor dispărea și ele pe viitorul Hot Hatch în varianta sa de producție.
ma indoiesc ca va iesi cu 380cp. e posibil cu 4x4, desi nu cred nici asta. vedem, e nevoie de modele noi in segmentul asta.