Adio, cauciucuri supraîncălzite sau cu pojghiţe de gheaţă? Daimler inventează jetul de apă care menţine pneurile la temperatura optimă
Daimler a inventat un sistem de pulverizare a apei pe cauciucuri pentru a permite răcirea acestora pe timp de vară şi eliminarea pojghiţelor de gheaţă pe timp de iarnă chiar şi în timpul mersului.
Utilizarea optimă a cauciucurilor este esenţială pentru siguranţă în timpul traficului, însă pe timp de vară se întâmplă frecvent ca performanţele acestora să fie afectate de supraîncălzire.
Daimler consideră că a găsit modalitatea ideală pentru a rezolva această problemă printr-un sistem de pulverizare cu apă stocată într-un rezervor special. În momentul în care un senzor detectează o temperatură prea ridicată pentru pneuri, sistemul aplică un jet de apă pentru răcirea acestora.
"O mai mare siguranţă în timpul condusului este atinsă prin faptul că deteriorarea pneurilor poate fi prevenită prin aplicarea unui fluid pe un pneu supraîncălzit", menţionează Daimler.
Sistemul este util inclusiv pe timp de iarnă, atunci când la temperaturi foarte scăzute se întâmplă frecvent ca pe cauciucuri să se formeze o pojghiţă de gheaţă. Acestea pot afecta stabilitatea maşinii pe şosea, însă Daimler consideră că un jet de apă cald poate îndepărta gheaţa pentru a preveni astfel de situaţii. În acest caz, apa pulverizată va fi încălzită în prealabil de circuitul de răcire a motorului. "Zăpada excesivă sau gheaţă depozitată pe pneu poate fi îndepărtată", mai menţionează Daimler.
Sistemul a fost dezvăluit de Daimler în cadrul unui patent care explică funcţionarea acestuia, însă nu este clar dacă şi când va fi implementat pe maşinile de serie.
Via Motor1
in romania procedeul este cunoscut de mult. in fiecare parcare este cel putin un caine care se ocupa de chestia asta.