Adio, Ford Focus. Ultimul exemplar a fost produs după 27 de ani de fabricație
Ford a produs ultimul exemplar Focus la uzina sa germană din Saarlouis. Producția modelului compact al mărcii americane ajunge la sfârșit după 27 de ani.
De astăzi, Ford Focus intră oficial în paginile istoriei. Marca americană a produs ultimul exemplar al modelului compact în 15 noiembrie la uzina germană de la Saarlouis. Ford Focus nu va primi o generație nouă și nici nu va avea un înlocuitor direct în segment.
Sfârșitul producției lui Ford Focus a fost anunțat în 2022, în contextul în care Ovalul Albastru și-a propus să se concentreze mai mult pe modele electrice, în special SUV-uri și crossovere. Totodată, la uzina Ford de la Saarlouis nu mai este produsă nicio altă mașină în acest moment. Viitorul fabricii este sub semnul întrebării, deoarece Ford a scos la vânzare fabrica, însă nu a găsit până acum un proprietar nou.

Dispariția lui Ford Focus vine la 2 ani după sfârșitul producției lui Fiesta. Cele două modele au dominat vânzările mărcii de-a lungul deceniilor, iar eliminarea lor a schimbat drastic poziția mărcii pe piața europeană. În 2015, Ford era a doua cea mai mare marcă auto pe piața din Europa, însă brand-ul american a căzut pe locul 12 în 2024 și a pierdut jumătate din cota de piață pe care o avea acum 10 ani, potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile.

Prima generație Ford Focus a fost lansată în 1998, ca înlocuitor direct pentru vechiul Escort. Modelul a devenit rapid foarte popular în Europa și a câștigat și premiul Mașina Anului în Europa, în 1999. Un facelift a urmat în 2001 înainte ca Focus să primească o generație nouă în 2004. A doua generație Ford Focus a fost produsă până în 2010 și a primit un facelift în 2008.

Cea de-a 3-a generație a fost fabricată între 2010 și 2018, cu un facelift lansat în 2014. A 4-a și ultima generație a apărut în 2018 și a primit ultimul facelift în 2022.
De-a lungul celor 27 de ani de producție, Ford Focus a fost vândut în peste 12 milioane de exemplare la nivel mondial.

Ford Focus va avea, totuși, un succesor indirect. Acesta va fi un SUV de dimensiuni compacte care urmează să fie lansat în 2027.
via Autocar





Am detinut cativa ani un Focus III facelift cumparat aproape nou de la reprezentanta, cu garantie de producator, extragarantie de la dealer si doar cu ceva rodaj la bord. Am zis detinut si nu folosit, fiindca masina aia mai mult a stat prin service decat sa o pot folosi normal ca pe o masina normala. Actele legate de garantie as fi putut mai bine sa le folosesc ca hartie igienica, ca oricum alta utilitate s-a dovedit ca nu au oferit. Am fost pe jumatate idiot si pe jumatate cretin ca am cumparat acea masina. Am mai avut sau condus zeci de masini inainte, niciun Ford, dar atat de proasta ca Focus n-a fost niciuna. De fapt gresesc, mai proasta decat Focus a reusit sa fie Mondeo, pe care l-am cumparat nou nout sperand ca lucrurile vor sta altfel de data aceasta. Experienta cu Mondeo a fost inca si mai catastrofala si paguboasa si abia la acel moment am devenit complet idiot si cretin, dupa ce m-am lasat fript a doua oara. Experientele si interactiunea cu tot ce inseamna Ford au fost traumatizante si personal, pentru mine marca asta este un capitol definitiv inchis. Multa vreme am crezut ca am fost eu deosebit de ghinionist, insa intre timp am aflat ca suntem de fapt o mare comunitate de tepuiti, umilita si jecmanita, dar acum fericita ca am scapat de sursa problemelor.