Adio, Ford Focus. Ultimul exemplar a fost produs după 27 de ani de fabricație

Publicat luni, 17.11.2025 12:24 de Tiberiu Safta

Ford a produs ultimul exemplar Focus la uzina sa germană din Saarlouis. Producția modelului compact al mărcii americane ajunge la sfârșit după 27 de ani.

De astăzi, Ford Focus intră oficial în paginile istoriei. Marca americană a produs ultimul exemplar al modelului compact în 15 noiembrie la uzina germană de la Saarlouis. Ford Focus nu va primi o generație nouă și nici nu va avea un înlocuitor direct în segment.

Sfârșitul producției lui Ford Focus a fost anunțat în 2022, în contextul în care Ovalul Albastru și-a propus să se concentreze mai mult pe modele electrice, în special SUV-uri și crossovere. Totodată, la uzina Ford de la Saarlouis nu mai este produsă nicio altă mașină în acest moment. Viitorul fabricii este sub semnul întrebării, deoarece Ford a scos la vânzare fabrica, însă nu a găsit până acum un proprietar nou.

Dispariția lui Ford Focus vine la 2 ani după sfârșitul producției lui Fiesta. Cele două modele au dominat vânzările mărcii de-a lungul deceniilor, iar eliminarea lor a schimbat drastic poziția mărcii pe piața europeană. În 2015, Ford era a doua cea mai mare marcă auto pe piața din Europa, însă brand-ul american a căzut pe locul 12 în 2024 și a pierdut jumătate din cota de piață pe care o avea acum 10 ani, potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile.

Prima generație Ford Focus a fost lansată în 1998, ca înlocuitor direct pentru vechiul Escort. Modelul a devenit rapid foarte popular în Europa și a câștigat și premiul Mașina Anului în Europa, în 1999. Un facelift a urmat în 2001 înainte ca Focus să primească o generație nouă în 2004. A doua generație Ford Focus a fost produsă până în 2010 și a primit un facelift în 2008.

Cea de-a 3-a generație a fost fabricată între 2010 și 2018, cu un facelift lansat în 2014. A 4-a și ultima generație a apărut în 2018 și a primit ultimul facelift în 2022.

De-a lungul celor 27 de ani de producție, Ford Focus a fost vândut în peste 12 milioane de exemplare la nivel mondial.

Ford Focus va avea, totuși, un succesor indirect. Acesta va fi un SUV de dimensiuni compacte care urmează să fie lansat în 2027.

via Autocar

  • Catalin, luni, 17.11.2025 13:47

    Am detinut cativa ani un Focus III facelift cumparat aproape nou de la reprezentanta, cu garantie de producator, extragarantie de la dealer si doar cu ceva rodaj la bord. Am zis detinut si nu folosit, fiindca masina aia mai mult a stat prin service decat sa o pot folosi normal ca pe o masina normala. Actele legate de garantie as fi putut mai bine sa le folosesc ca hartie igienica, ca oricum alta utilitate s-a dovedit ca nu au oferit. Am fost pe jumatate idiot si pe jumatate cretin ca am cumparat acea masina. Am mai avut sau condus zeci de masini inainte, niciun Ford, dar atat de proasta ca Focus n-a fost niciuna. De fapt gresesc, mai proasta decat Focus a reusit sa fie Mondeo, pe care l-am cumparat nou nout sperand ca lucrurile vor sta altfel de data aceasta. Experienta cu Mondeo a fost inca si mai catastrofala si paguboasa si abia la acel moment am devenit complet idiot si cretin, dupa ce m-am lasat fript a doua oara. Experientele si interactiunea cu tot ce inseamna Ford au fost traumatizante si personal, pentru mine marca asta este un capitol definitiv inchis. Multa vreme am crezut ca am fost eu deosebit de ghinionist, insa intre timp am aflat ca suntem de fapt o mare comunitate de tepuiti, umilita si jecmanita, dar acum fericita ca am scapat de sursa problemelor.

  • chin chan, luni, 17.11.2025 13:48

    Au fost masini bune pret/calitate. R.I.P

  • Matei_cel_nou, luni, 17.11.2025 14:54

    Focus a fost un etalon in clasa compactă. Majoritatea generațiilor au fost în top la comportamentul dinamic și la calitatea interioarelor, rivalizând și uneori chiar depășind Golf. Poate pe zona software a avut ceva probleme, fiind de regulă în urma concurenței.

  • nsrei, luni, 17.11.2025 15:11

    eu inca am focusul din 2016 cumparat in 2018. N am avut probleme cu el , este motorul 1.5 ecoboost cu canale de racire in bloc, care la un moment dat vor incepe sa curga in cilindri. Dar pana acum in 120 de mii de km nu a scazut nivelul antigelului din vas. In 2019 Ford a recunoscut problema si a lansat un bloc revizuit. Din pacate la mine daca incepe sa o ia pe antigel, solutia e un motor nou revizuit de la Pumaspeed din anglia. Si asa ar costa vreo 5 mii deci cat face toata masina si nu mai merita. Asta ar fi povestea cu drobul de sare. Momentan merge bine. Daca trece de 200 de mii fara reparatie ma declar multumit. in rest nu prea am schimbat piese la el, Vom vedea ...

  • Markus, luni, 17.11.2025 16:04

    Fost proprietar de Focus 3 luat in 2011 de la reprezentanta. Dupa 2 ani si ceva surubul care prindea brida ce tinea planetara s-a desprins si imi vibra la plecarea de pe loc. S-a rezolvat in service chiar pe garantie chiar daca depasisem cu cateva luni garantia doar de 2 ani. Dupa 10 ani simteam ca am o masina buna fara prea multe probleme. Placuta la condus, se simtea lipita de asfalt. Insa in al 11-lea an pompa pentru lichidul de parbriz nu mai impingea lichidul si nu puteam curata parbrizul. Umblam cu sticla de apa de 2 litri in portbagaj ca sa mai curat parbrizul din cand in cand. Foarte greu la drum lung mai ales iarna... M-am dus la constatare si mi-au spus ca e un scurt la BCM (Body Control Module) care era chiar sub rezervor si s-a prelins lichid de parbriz in pinii BCM-ului. Nu se mai alimenta pompa de parbriz de la BCM. 4000 de lei sa il schimbe ca sa am si eu alimentare pentru pompa. Era in mai 2022. Prin august in acelasi an eram la Arad si mi se intareste volanul cand ma duceam catre Oradea. "Steering Assist Malfunction" aparea pe ecran, imi amintesc perfect. Mai aparea rar iarna de vreo 4-5 ani la pornire. Se mai rezolva cu repornire, constatarile aratau ca am bateria cam consumata si probabil motorul de servodirectie nu primea suficient curent. Am mers Arad-Oradea si Oradea-Bucuresti fara servo. E placut volanul tare la drum lung, chiar ca iti lucrezi bine muschii :). Insa daca trebuia sa virezi de pe loc devenea un chin ca se freca cauciucul de asfalt si tractiunea nu te ajuta pornind de pe loc. Devizul a aratat ca trebuie schimbata caseta de directie ca motorul de servo s-a ars si nu se putea schimba separat. Nu am mai putut sa dau inca 7100 lei pe caseta noua. Am reconditionat-o si a mers fara probleme inca 6 luni pana am vandut-o. Am vorbit cu noul proprietar dupa 2 ani si inca mai mergea caseta fara probleme. Focusul a fost o masina buna, extrem de placuta la condus pentru clasa din care facea parte. Insa cam multe probleme... Am regretat ca nu am luat Focus 2 in 2011 ca poate nu aveam problemele astea. Insa tentatia de a lua un model nou m-a costat.

  • Cineva, luni, 17.11.2025 17:05

    Noi in familie am avut in paralel doua compacte: Focus si Peugeot 308. Am avut desigur si noi portia cuvenita de belele cu Focusul, prea multe chiar, dar pana la urma ne-am facut treaba cu el. Insa mie la inima mi-a ramas Peugeotul, era incomparabil mai rafinat, mai elegant, te facea sa te simti intr-un fel special si desi nici leul francez nu este vreun star la fiabilitate, cu 308 n-am avut in 10 ani decat o pompa de apa picata, atat. Mi-as fi dorit initial Golf, dar configurat asa cum imi doream eu, sarea prea mult la pret si nu mi-l permiteam. Astazi nu mai avem nevoie sa tinem doua masini, una singura e suficienta si am ales un Peugeot 3008, n-aveam cum altfel :))