Aeroportul Otopeni: Ministerul Transporturilor vrea zonă specială pentru taxiurile la comandă

Publicat marţi, 29.01.2013 16:53 de Sebastian Toma

Ministerul Transporturilor încearcă să îmbunătăţească imaginea Aeroportului Otopeni şi a României prin modificarea reglementărilor privind activitatea de taxi la aeroportul care deserveşte Capitala.

Ministerul Transporturilor a anunţat că va reorganiza activitatea de taxi la aeroportul Henri Coandă, informează Mediafax. Modificările vor fi operate din februarie şi vizează amenajarea unei zone dedicate taxiurilor la comandă, care vor putea fi comandate de clienţi prin intermediul unor telefoane care vor avea apeluri gratuite în acest sens.

Astfel, cei de la Ministerul Transporturilor speră să rezolve problema taximetriei la Aeroportul Otopeni. În prezent, doar taximetriştii care aparţin unei companii anumite au voie să ridice pasageri din faţa aeroportului, în timp ce colegii lor de breaslă independenţi sau care aparţin de altă companie trebuie să ridice comenzi dintr-o zonă cu trafic intens, unde oprirea este interzisă.

Toate maşinile autorizate pentru taxi la Aeroportul Otopeni practică tariful maximal, de 3.5 lei pe kilometru. Noua zonă specială ar putea aduce la Otopeni taxiuri care să practice un tarif mai mic. În plus, taximetriştii neautorizaţi sau colaboratorii acestora ar putea fi eliminaţi din peisaj. În prezent, taximetriştii "pirat" operează în zona Aeroportului Otopeni, alegând fie să "fure" clienţii care comandă un taxi obişnuit sau să racoleze clienţi direct din terminal, ca apoi să le solicite mai mulţi bani pentru a achita parcarea sau alte costuri fictive.

Ministerul Transporturilor propue mutarea zonei de aşteptare a clienţilor la parter şi înfiinţarea unei zone de îmbarcare taxi la comandă, zonă care să fie amplasată la etajul 1 al terminalului Sosiri, unde să aibă acces doar maşinile solicitate expres de clienţi. În cadul acestei zone, taximetriştii vor putea staţiona maximum 15 minute şi nu vor avea voie să părăsească autoturismul.

Via Mediafax SursăFoto

  • antonny, marţi, 29.01.2013 18:02

    La Otopeni se mananca banii frumosi si se vor manca de cei care au interese .....Hai sa ne aducem aminte ce firma de taxi avea monopol cu tarif 2.99 ron si cine era actionar !!!!.........De ce Aeroportul Otopeni nu isi face firma de taxi ????ru nevoie de 40 masini Logy care pot fi platite numai din publicitatea de companile aeriene .......

  • BaditzaEx, miercuri, 30.01.2013 07:44

    @antonny o idee f buna ca Otopeni sa-si infiinteze propria companie de taximetre sau eventual Tarom ( creandu-si astfel un avantaj in fata competitorilor ) cu o flota de 40 de Lodgy cu personal respectos ar putea oferi o alta imagine a Romaniei, dar stai ca FMI-ul are planurile sale...tre falimentat tot, pt ca dupa aceea sa fie vandut pe nimic unor companii straine iar acelea in spiritul de PTA LIBERA sa ne poata impune orice si sa ne trateze ca simplii iobagi pe propriile lor mosii, profitul ducandu-se sediul companiei din tara-mama Democracy & Free-market , Yeeesss we are the Winners ( or the weeners ?! )

  • dan, miercuri, 30.01.2013 10:15

    ONG-urile si protectia consumatorului stau si freaca duda. Un proces public impotriva aeroportului avand ca tema practicile neconcurentiale ar fi rezolvat problema. Ca doar nu e domeniu' lu' mama lu' directoru', e companie de stat. Si chiar daca ar fi fost privat, tot ar pierde procesul. In plus, cred ca e singurul aeroport de capitala din Europa care n-are legaturi multiple la transport in comun (tren, metrou, autobuz). S-a dorit sa fie asa ca sa aibe imbuibatii de directori si neamurile lor banet cu toptanu'. Nu-i nimic, exista un Dumnezeu, vine ea si scadenta divina.

  • Alex Radoi, miercuri, 30.01.2013 15:09

    "Yeeesss we are the Winners ( or the weeners ?! )" :))) Tare asta, dar nu cred ca a prins-o multa lume.