Alfa Romeo 4C - imagini şi detalii oficiale ale versiunii de serie (update foto)

Publicat marţi, 05.03.2013 14:45 de Bogdan Mirică

Alfa Romeo va expune în cadrul Salonului Auto de la Geneva versiunea de serie a modelului sportiv 4C, Coupe-ul măsoară sub 4 metri şi oferă doar două locuri. Propulsia va fi asigurată de celebrul motor de 1750 cmc.

Alfa Romeo profită de ediţia cu numărul 83 a Salonului Auto de la Geneva pentru a aduce în faţa publicului cel mai spectaculos produs al său din ultimii ani: 4C. Coupe-ul debutează în versiunea finală, de producţie, ceea ce înseamnă că liniile curajoase prezentate astăzi, le vom vedea anul acesta şi pe stradă.

Spunem anul acesta, pentru că Alfa Romeo a anunţat deja disponibilitatea modelului de la jumătatea acestui an, inclusiv expedierea acestuia dincolo de Ocean, pe piaţa din Statele Unite, acolo unde grupul Fiat are mare nevoie de susţinerea gamei cu modele complet noi.

Design emoţional, 100% italian

Desenat exclusiv de Alfa Romeo Centro Stile şi construit la uzina Maserati din Modena, noul 4C Competizione copiază fidel aspectul conceptului cu acelaşi nume, prezentat în 2011 la acelaşi Salon Auto de la Geneva. Liniile generale sunt inspirate din modelul legendar 33 Stradale, reuşind să îmbrace funcţionalitatea mecanică într-un design emoţional, compact şi dinamic. De asemenea, coeficientul aerodinamic al caroseriei este extrem de scăzut, atingând un nou record pentru Alfa Romeo.

Pentru interior, designerii au optat să lase la vedere celula de siguranţă din fibră de carbon a habitaclului pentru a spori senzaţia de unicitate şi progres tehnologic. Cockpit-ul va găzdui doar doi pasageri şi va fi integrat într-o caroserie ce măsoară sub 4 metri lungime, 2 metri lăţime, 1.18 metri înălţime şi dispune de un ampatament de 2.4 metri.

Motor de 1750 cmc

Propulsia va fi asigurată de cunoscutul motor de 1750 cmc, regăsit pe versiunea Quadrifoglio Verde a modelului Giulietta. Unitatea foloseşte un bloc din aluminiu şi o nouă evacuare. Propulsorul este asistat de o transmisie TCT cu dublu ambreiaj, recunoscută pentru masa redusă şi pentru răspunsul său. Cutia dispune şi de un mod secvenţial de schimbare a rapoartelor, acţionabil cu ajutorul padelelor din spatele volanului.

De pe Alfa Romeo 4C nu putea lipsi nici selectorul modului de rulare, botezat DNA, care pune la dispoziţie trei niveluri (Dynamic, Natural şi All Weather), plus încă unul, complet nou, botezat Race. Toate au efecte diferite asupra motorului, transmisiei şi ţinutei de drum.

Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013

Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.

  • schumi, marţi, 12.02.2013 13:05

    Mda. Arata asa cum trebuie.

  • CCC, marţi, 12.02.2013 13:23

    Frumoasa masina. Cine nu are bani de Ferrari si vrea ceva din gena lui poate cumpara o Alfa 4C.

  • fry, marţi, 12.02.2013 13:30

    designul italian:) frumos

  • bibi, marţi, 12.02.2013 13:59

    Mda, nu ma omor dupa cum arata...

  • inexorabil, marţi, 12.02.2013 15:42

    Alfa Romeo se chinuie sa-si pastreze nestirbita personalitatea, neafectata de trocurile dintre Fiat si Chrysler. Eu as vrea ca aceasta marca dintotdeauna atractiva, impreuna cu Ferrari si Maserati, sa se desprinda de Fiat Group si sa constituie o alta entitate, dar ma tem ca n-ar fi decat o idee de domeniul fantasticului. Pacat ca multa lume nu pomeneste de Giulietta, care prezinta o siguranta foarte buna, poate inegalabila in Europa.

  • ztele, marţi, 12.02.2013 15:50

    Welcome, sexy Alfa! :)

  • alex, marţi, 12.02.2013 16:33

    @inexorabil e frumos sa visezi la o entitate care sa se bazeze doar pe calitate, prestanta, individualitate dar o masina trebuie in primul rand sa se vanda ceea ce Alfa nu prea mai face, iar (ca tot veni vorba de Fiat grup) Lancia a incetat de foarte mult timp sa o faca. Uita-te pe mobile.ro: intre 2006 si 2012 sunt ~2300 alfa 159 de vanzare in timp ce pe aceiasi perioada sunt ~27000 BMW seria 3, ~20000 A4 si ~ 21000 MB clasa C. Fara a intra in detalii,se vede o mare diferenta in materie de vanzari intre Alfa si oricare dintre ceilalti 3. In materie de design poate Alfa arata cel mai bine dintre toti ceilalti concurenti dar oricare din ei luat separat, vinde de 9-10-11 ori mai bine decat 159. Poate cifrele astea nu-s cel mai bun reflector al vanzarilor de masini noi dar in nici un caz nu se poate spune ca nu au legatura. Alfa nu se mai vinde. Lancia nici atat. Sunt masini mult prea nesigure din punct de vedere al investitiei. Pierd foarte mult la revanzare pe langa faptul ca nu se vand usor. Si mai e si problema cu fiabilitatea mai mult sau mai putin la nivel psihic, desi eu consider ca nu e nimic iesit din comun nici inspre bine nici inspre rau. Oricum consider deciziile in cazul celor 2 branduri destul de bune: - Alfa ramane cu 2 modele in productie pana mai trece un pic isteria cu criza economica si 4C-ul asta mai nou (model deloc de volum) - Lancia renunta sa mai existe prin modele proprii ci doar prin modele imprumutate de la Chrysler dar cu sigla de Lancia. Cand se presupune ca isi v-a reveni economia Alfa numai ce vor incepe sa scoata pe rand cele 13 modele pe care le anuntasera acu ceva vreme.

  • @alex, marţi, 12.02.2013 17:14

    Ai un vot pozitiv de la mine, dar nu ai dreptate cu-n singur lucru: nu este isterie cu criza economica, este o realitate si deja incepe sa fie normalitate, mai ales in Europa, daca Alfa va lansa noi modele in functie de revenirea economiilor din Europa, cum erau inainte de 2008, pai vor avea de asteptat, frenezia vanzarilor de acum 4-5 ani nu va mai vedea Europa multi ani de acum inainte, in special la marcile de volum, dar cred ca si cele premium vor scadea.

  • yoyo, marţi, 12.02.2013 17:47

    siguranta aia e atat de inegalabila incat noul A3 are un punctaj mai bun!

  • marsim, marţi, 12.02.2013 18:10

    Nu orice alfa romeo arata bine, fata lui mito mi se pare chiar urata.

  • inexorabil, marţi, 12.02.2013 18:25

    Nu, A3 nu pare cu nimic mai sigur decat Giulietta. Eu am zis ca "poate", fiindca regina sigurantei pe clasa respectiva este, indiscutabil, V40 !

  • yoyo, marţi, 12.02.2013 19:42

    "Nu, A3 nu pare cu nimic mai sigur decat Giulietta" pe bune? A3 95% Adult 87% Child 74% pedestrian 86% safety assist AR 97% Adult 85% Child 63% pedestrian 86% safety assist Overall score ARG are mai putine puncte decat A3

  • antonny, marţi, 12.02.2013 20:41

    @scorpyon ...Ce zici iti place ?????

  • Mario, marţi, 12.02.2013 22:16

    tare tare foarte tare....dar mie ca design renault koleos si la optiuni il intrece....ddd. adicka ii mai tare..depasaeste renaul koleos pe alfa romeo..dar pretul e mai scump alfa romeo decat renault koleos...dupa cum zic eu...dar nu stiu ce optiuni prea are

  • MarcuStanca, miercuri, 13.02.2013 09:42

    @Mario Sigur ca Renault Koleos e mult mai design si prea la optiuni. Si pretul este mult mai scump si costisitor totodata. Nu mai bine-ti papi grisuletul si te duci sa faci nani ? Alfa Romeo nu este o masina cu care sa faci "business", sa o aduca toti samsarii din Germania, pentru ca o Alfa e o masina de suflet, una pe care nu o cumperi pentru ca are 86% Child safety sau renunti la ea pentru ca Audi are un procent in plus. O cumperi pentru ca-ti place, pur si simplu. Alfa 4C daca ati citit bine e un coupe sportiv. Chestia asta, ca sa inteleaga si cei care nu inteleg din viata asta deca mess si facebook, nu e pentru carat copchii la scoala sau pentru mutat dormeza bunicii.

  • @MarcuStanca, miercuri, 13.02.2013 10:32

    nici nu le aduc samsarii din germania :)) acum ceva ani (1-2) era plina parcarea de langa parcul Titan cu Alfe aduse din Germania (probabil ca si acum e al fel). Cine nu isi permitea "o pisicuta" sau un "golf 4" isi lua un 156/147 de acolo

  • CCC, miercuri, 13.02.2013 14:42

    @Mario =))))))))))))))))))))))))) Si la misto daca era scris tot nu ar fi iesit asa....ASA CEVA ? :)))

  • flavius, miercuri, 13.02.2013 22:17

    Daca Mito si Giulietta au fost oribile pentru Alfa,4C este o capodopera.Vazuta de sus seamana cu Montecarlo si cu Iguana pilotata de Sandro Munari la 2 titluri WRC.