Alfa Romeo, DS și Lancia vor dezvolta modele noi în comun: primele lansări, în 2024-2025

Publicat vineri, 05.02.2021 12:02 de Paul Cosma

Stellantis vrea să poziționeze Alfa Romeo, DS și Lancia ca branduri premium în cadrul grupului, iar acestea să colaboreze pentru a dezvolta modele noi cu platforme și motorizări comune. Primele lansări vor avea loc în perioada 2024-2025.

În ianuarie, Stellantis a anunțat echipa de conducere a noului grup rezultat în urma fuziunii dintre PSA și Fiat-Chrysler, cu un total de 400.000 de angajați la nivel global. 

Una dintre mutările importante la momentul respectiv a fost numirea lui Jean-Philippe Imparato, fost șef Peugeot, drept CEO la 

Alfa Romeo

Imparato are o misiune foarte importantă, respectiv de a coordona colaborarea dintre Alfa Romeo, DS și Lancia pentru dezvoltarea în comun de modele noi pentru cele trei branduri. 

Un oficial DS a declarat că parteneriatul presupune dezvoltarea de platforme, motorizări și componente comune care să fie ulterior folosite de cele trei companii, pe care Stellantis vrea să le promoveze ca branduri premium. 

Mașinile aflate deja în dezvoltare nu vor fi afectate și vor fi lansate conform planurilor inițiale. Însă pentru următoarea generație de modele vom face apel la sinergiile pentru care Stellantis a fost creat. Acele modele noi vor fi lansate în 2024-2025, a spus Marion David, director de produse în cadrul producătorului francez DS. 

Planul Stellantis pe termen lung este ca Alfa Romeo, DS și Lancia să emită pretenții în lupta cu producători premium precum Mercedes, BMW și Audi, în condițiile în care acel top 3 german pare de neatins la ora actuală. 

Alfa Romeo a avut vânzări europene de circa 36.000 de unități în 2020 și are doar două modele în gamă: Giulia și Stelvio. Lancia, doar cu Ypsilon în ofertă, a vândut aproximativ 43.000 de exemplare pe piața italiană, în timp ce francezii de la DS au comercializat un volum asemănător, dar pe întreaga piață europeană. 

Prin comparație, Mercedes a vândut mai mult de 120.000 de exemplare doar pentru modelul Clasa A în 2020, potrivit datelor analizate de Jato Dynamics. 

Via Automotive News

  • Nicu, vineri, 05.02.2021 13:04

    E foarte greu ca Alfa, DS si Lancia sa emita pretentii de alternativa la triada germana, pentru ca le lipsesc multe, nu doar imaginea. Foarte greu, dar nu total imposibil, depinde de ei daca inteleg care va fi piata peste cativa ani, la electrificare ma refer. Deci anul trecut toate vazarile Alfa 36k + Lancia 43k ypsilonuri + vreo 40k DS-uri abia aduna cat a vandut doar unul dintre cei 3 germani dintr-un singur model. Diferenta e cer-pamant. M-as bucura totusi sa aiba succes.

  • ds, vineri, 05.02.2021 13:14

    Adică o cooperare între trei branduri care produc unele dintre cele mai frumoase mașini. Bine, nu mă refer la Lancia, care de la Delta Integrale nu a mai impresionat, iar cu Ypsilon nici atat, ci la Giulia și Stelvio de la Alfa Romeo și cam tot de la DS.

  • Johnny, vineri, 05.02.2021 13:46

    Utilizarea de modele infratite sau copy/paste e previzibila la un manager PSA, nimic nou. Promovarea a 3 marci in loc de una e o decizie proasta, fara sanse bune de reusita. Alfa sufera de prea multe, dintre care lipsa de modele, lipsa unei retele de dealeri, imaginea de proasta fiabilitate din trecut si lipsa unor modele electrice/hibrid. Fara rezolvarea acestora, nu prea sunt sanse. DS trebuia sa ramana o versiune stilizata a lui Citroen, nu marca noua. Lancia a iesit de pe toate pietele in afara de IT. Au Alfa si Maserati peemium, nu trebuie utilizate resurse pt alte branduri

  • someone23, vineri, 05.02.2021 13:50

    si Lancia: imi vine sa rad, sa plang dar si sa sper putin, ca lancia va scoate o delta electrica ( deloc integrale ), dar prietenoasa cu mediul. Va avea platforma lui 208, motorul de 136 cai si bateria de 50kw. asta daca psa nu face upgrade la platforma motor si baterie pana atunci

  • Johnny, vineri, 05.02.2021 14:00

    Someone, fac un upgrade la baterie de 75 sau 100 si- l folosesc pe toate. Ai dreptate, dar spre asa ceva se indreapta toti constructorii. Numeroase nume aceiasi masina. Am o problema cu nr mare de branduri si cu faptul ca nu fac ce trebuie, adica comasarea lor. DS se prezinta ca o masina premium care mizeaza exclusiv pe eleganta franceza fara performante dar cu materiale la interior peste ceilalti, Alfa mizeaza pe partea mecanica, deci au justificare sa le diferentieze ca marketing. Dar e proasta ideea sa nu faca o reforma serioasa si sa elimine investitii fara sens, concomitent cu diversificarea ofertei la cele care sufera, adica tot ex grupul FCA

  • dan_grc, vineri, 05.02.2021 14:48

    Ceva de speriat cifrele Alfei, sa vanda cu doua modele, in toata Europa, mai putin decat Lancia, cu-n model foarte vechi, doar in Italia. Nu stiu ce va iesi cu Alfa, Lancia si DS, toate au probleme, nu stiu unde se va situa Maserati, in acest grup sunt multe marci de renume care trebuiesc resuscitate, greu, mai ales ca de abia peste cativa ani vor iesi aceste platforme comune.

  • tzenu_bmw, vineri, 05.02.2021 17:32

    Alfa are nevoie urgent de o compacta...si nu de una facuta la comun cu francezi....o cumpacta sport italiana..... Giulia are si ea nevoie de niste versiuni cum ar fi un sportwagen si un coupe.... Tonale de ce intarzie asa mult??

  • Green_Alex, vineri, 05.02.2021 17:40

    Eu totusi cred ca dezvoltarea asta comuna va fi o gura mare de oxigen pentru marcile care au stagnat ani de zile din cuza lipsei de bani bagati in dezvoltare precum Lancia, dar si si Alfa care trebuia sa recupereze banii prin vanzarea a doua modele. Daca insa cheltuielile de dezvoltare vor fi comune si veniturile vor fi de la 3 (sau mai multe) marci, sunt sanse mai bune sa iasa calculele. Si mie mi se pare ca ideea unei Lancia delta electrica are sanse mari sa vada lumina zilei. Aceeasi reteta aplicata de renault pentru r5.

  • Johnny, vineri, 05.02.2021 17:55

    Totul e intarziat exagerat de mult la Fiat-Chrysler, in special Alfa Romeo. Pana acum trebuia sa existe inca 2-3 versiuni doar pt Giulia. Coupe, decapotabila eventual brake. Nu au inlocuitor pt giulietta, f mare gresala. Tonale e intarziat mai bine de un an. 2014 e tarziu pt modele in comun, cred ca puteau lansa ceva mai rapid modele pe baza celor lansate recent, DS4 de ex...

  • Bda, vineri, 05.02.2021 21:22

    Pentru cine? Cine naibii m-ai știe despre alfa, lancia sau ds? totul se schimbă . trebuie să prindă trenul din mers 4D17

  • Bda, vineri, 05.02.2021 22:53

    Cei care joacă cyberpunk 77 sigur au auzit de lancia

  • LR, sâmbătă, 06.02.2021 11:50

    Mi-e teamă că va fi un fiasco. Sper să greșesc. Cu strategia actuală, nu vor merge mai departe. Singura lor șansă este să arate un ansamblu de generozitate, seriozitate și calitate. Asta înseamnă că acționarii vor trebui să scoată bani din buzunare, dar nu pentru profit, ci pentru o idee frumoasă. Chiar și așa, vor trece ani până vor recâștiga piața.

  • Frank, luni, 08.02.2021 10:25

    Mi-e teama ca in baza acestei decizii vor disparea de la Alfa Romeo o serie de rafinamente tehnice precum tractiunea integrala, motorul modelelor Quadrofoglio preluat de la Ferrari, cutiile automate cu 8 trepte etc - pe modelul vazut la Opel, se va alinia totul pe platformele de origine PSA - adica FWD, AWD numai pt hybrid prin adaugarea unui motor electric pe puntea spate, etc.

  • Frank, luni, 08.02.2021 10:28

    .... iar pentru premium trebuie si rafinamente tehnice, nu poti face premium cu platforme si motoare limitate. Chiar daca Volvo de ex sta in maximum 4 cilindri, macar are AWD....

    appleboss, luni, 08.02.2021 19:06

    Volvo este masina premium?