Alfa Romeo Giulia, o mașină sensibilă: debutul este amânat din cauza unor probleme de siguranță. Italienii neagă

Publicat marţi, 09.02.2016 17:50 de Bogdan Mirică

Apar tot mai multe zvonuri privind mult așteptatul Alfa Romeo Giulia. Un furnizor al italienilor susține că modelul nu este pregătit pentru testele de siguranță. Alfa Romeo neagă însă aceste informații.

Ni s-au lungit urechile așteptându-l pe Alfa Romeo Giulia, sedanul premium al italienilor, prezentat în vara anului trecut ca un rival perfect pentru BMW M4 și Audi RS5.

În toamna anului trecut, în luna noiembrie, au apărut primele vești proaste. Constructorul din Peninsulă anunța că debutul lui Giulia va fi amânat pentru vara lui 2016 pe piața din Europa și pentru a doua jumătate a anului în Statele Unite. Asta deși Giulia ar fi trebuit să relanseze ofensiva italiană pe Tărâmul Făgăduinței.

În așteptarea noului model, surse neoficiale din interiorul unui furnizor important pentru Alfa Romeo a declarat că întârzierea producției și debutul pe piață se datorează unor nereguli care privesc siguranța. Mai exact, Alfa Romeo Giulia ar fi obținut rezultate dezastruoase la testele interne de impact frontal și lateral. Prin urmare, pentru a evita un punctaj dezastruos la testele EuroNCAP, italienii au decis să amâne producția pentru a remedia problemele.

Contactați de publicația Road&Track, oficialii Alfa Romeo au luat imediat atitudine. Prin intermediul unui purtător de cuvânt, producătorul a declarat că informațiile apărute în presă ”nu sunt precise și nu sunt reprezentative”. Replica oficială nu este atât de vehementă pe cât s-ar fi așteptat unii, prin urmare lasă loc de unele interpretări.

Același purtător de cuvânt a declarat că grupul FCA va rspecta termenul de lansare a producției și data de debut pe piața din Statele Unite, adică a doua jumătate a anului 2016. În capul listei va fi versiunea Quadrifoglio Verde, echipată cu un motor de 510 cai putere. Aceasta va fi urmată și de alte versiuni de motorizare.

via road&track

  • CLUBLANCIA.RO, marţi, 09.02.2016 18:38

    offf, sergio....... chiar nu ce cauta in domeniul auto????? dupa Lancia Ypsilon cu 2 stele, sigur alfa are maxim 2 stele.............. rusinos pt 2016 !!! nu face nimeni un AUDIT la FCA sa vedem ce s-au intamplat ci banii plimbati prin SUA ??? cel mai slab CEO din domeniul auto !!!

  • andrei, marţi, 09.02.2016 19:41

    off, automarket!... Giulia rivel pentru M5 și RS6? Nu prea. Nu de alta dar tot așa de rival ar fi și pentru RS3 și M2. Dacă tot încurcăm clasele între ele

  • Alin, marţi, 09.02.2016 21:43

    le-ați schimbat, dar tot nu le-ați nimerit: "prezentat în vara anului trecut ca un rival perfect pentru BMW M4 și Audi RS5.", care sunt coupe-uri! Vreți să spuneți M3 și RS4!

  • Fochistu, marţi, 09.02.2016 22:31

    Unde ati vazut voi masina fabricata in italia care sa fie sigura ??? Pana si Ferrari ia foc :))))))))

  • punto 1900toamna, miercuri, 10.02.2016 08:47

    Nasol ! Grupul Fiat-Chrysler e in rahat

  • Sam93, miercuri, 10.02.2016 11:46

    Deci Marchione conduce FCA cu gratia unui hipopotam beat, va asigur ca FCA inca nu-i in rahat. Jeep este inca pe crestere in SUA. Defapt FCA ca grup este inca in crestere in SUA, pentru a 60-a luna consecutiva, sau ceva de genul. Au ajuns sa fie unele dintre cele mai bine vandute masini, gratie in principal lui Jeep si Ram, dar si Dodge si Chrysler intr-o mai mica masura. Jeep vinde la nivel global peste 1 million de unitati in prezent, RAM cred ca vinde peste jumatate de milion. Doar marcile astea doua pot tine FCA in viata. Dar totusi trebuie neaparat lansata si Alfa asta. In prezent Alfa vinde in jur de 80 de unitati lunar in SUA (numai 4C). Daca ar aparea si Giulia, probabil ar vinde peste 1000 de unitati. Nu-i grozav dar un progres.

  • alex, miercuri, 10.02.2016 16:39

    Nu mai cantati prohodul fiatului ca nu se va intampla. 500-ul se vinde in draci si marginile de profit sunt mari.

  • @alex, miercuri, 10.02.2016 20:01

    Hahahaha "marginile de profit" sau marjele de profit? Asa-i cand citesti in engleza si nu intelegi ceea ce citesti. In fine, sa te sprijini intr-un singur model cu 1000 de variatii nu numai ca-i jenant pentru o mare corporatie cum este Fiat, dar este si foarte stupid.

  • vianu, miercuri, 10.02.2016 23:00

    "marginile" le-am gasit si intr-un articol recent de pe Automarket....e ca si mai vechiul "resort" inteleg neologismele doar (sau decat?) atunci cand nu au corespondent in limba romana...dar aparitia acestora e imposibil de stopat cat timp din ce in ce mai multi indivizi le vor prelua 500-le e balonul cu aer a corporatiei ne place sau nu. Nu e singura companie care isi "revizuieste" designul imprastiindu-l peste toate modelele si marcile pe care le detine de nu mai stiu daca vad un model modest sau unul cu pretentii premium. Dar Fiat are decenta sa se reduca la o linie de modele cu un design consacrat si care pare sa prinda.

  • Kirotractor, joi, 11.02.2016 08:26

    Hmm, vad ca Fiat-ul Panda parca n-ar exista... Nici vorba deci de "monocultura", fiindca 500-le si Panda se vind cam la fel [de bine] in segmentul mini european (180 mii / 172 mii exemplare-n 2015.) Ontopic acum: desi un pic mai mare decit M3-ul, noua Giulia e intr-adevar concurenta BMW-ului. Nu doar eu astept deci cu maxima curiozitate primele comparative, Alfa fiind cu cca. 70 kg mai usoara si vreo 30 CP mai fortzoasa. :-)

  • dgate, joi, 11.02.2016 11:25

    @vianu, te ai facut tu expert in gramatica prietene? pentru tine parca mai ieri limba romana era limba straina la care cuvantul coaie era regionalism /limbaj popular sau ce mai spuneai tu. iar te apuci de comentat aiureli? Fiat e o masina corecta care ofera mai multa fiabilitatea decat hidoseniile alea asiatice pe care tu te stradui sa le ridici in slavi.si asta spun ca un fost proprietar de fiat luat de nou si la care in 7 ani si 150k km nu s-a stricat nimic! capisci?