Alfa Romeo își toarnă cenușă în cap: ”E adevărat că am amânat lansarea Giuliei cu câteva săptămâni. Am vrut să fie perfectă”

Publicat sâmbătă, 05.03.2016 17:54 de Bogdan Mirică

Șeful Alfa Romeo a recunoscut că lansarea noului Giulia a fost amânată cu câteva săptămâni, nu luni așa cum se vehicula în presă. De asemenea, tot el susține că informațiile privind probleme la testele de siguranță nu sunt adevărate.

În luna februarie, mai multe surse anunțau că Alfa Romeo amână lansarea modelului Giulia din cauza unor probleme de siguranță. S-a mers chiar și până la supoziții privind un comportament defectuos la testele de siguranță. Mai exact, se zvonea că Alfa Romeo Giulia ar fi obținut rezultate dezastruoase la testele interne de impact frontal și lateral.

Italienii au negat astfel de zvonuri, declarând prin intermediul unui purtător de cuvânt, că informațiile apărute în presă ”nu sunt precise și nu sunt reprezentative”.

La mai puțin de o lună de atunci, Alfa Romeo a expus Giulia și în cadrul Salonului Auto de la Geneva, alături de gama completă de motorizări, nu doar împreună cu versiunea de top Quadrifoglio Verde. Și tot la Geneva am aflat că sedanul italienilor se lansează în data de 15 aprilie.

Odată cu aceste anunțuri, au apărut însă și informații care au confirmat parțial zvonurile din februarie. Fabrizio Curci, președintele Alfa Romeo, a recunoscut că au existat probleme de inginerie care au amânat lansarea oficială, însă ele nu au avut legătură cu performanțele mașinii la testele de siguranță. Tot Curci a ținut să precizeze că decalajul a fost de numai câteva săptămâni, și nu de șase luni așa cum s-a vorbit în presă.

”Nici măcar un singur șurub nu a fost lăsat neverificat. Este o mașină nouă și este adevărat că am vrut să o lansăm cu un înalt standard de calitate. Asta a generat o întârziere de câteva săptămâni, nu luni. Mașina este gata și respectă toate normele impuse de organele de reglementare”, a declarat Fabrizio Curci.

La Geneva am aflat că noua Alfa Giulia va putea fi comandată cu două versiuni ale unui turbodiesel de 2.2 litri. Acestea dezvoltă 150 CP și 380 Nm, respectiv 180 CP și 450 Nm. Dacă mergeți pe mâna benzinei, Alfa Romeo vă pune la dispoziție un motor de 2.0 litri cu patru cilindri care dezvoltă 200 CP și un cuplu de 330 Nm la 1750 rpm.  

  • mihnea, duminică, 06.03.2016 02:58

    Asta inseamna ca isi toarna cenusa in cap? Poate inteleg eu gresit sensul expresiilor in limba romana. A-ti turna cenusa in cap inseamna a recunoaste si a te cai pentru ceva ce ai facut gresit. Daca e gresit ca au vrut ca Giulia sa fie perfecta... Hai sa nu incepem cu "socant" pe AM

  • Mini, duminică, 06.03.2016 09:31

    2.2 litri? Nu o sa le cumpere nimeni. In afara de japoneze, nici o alta marca nu vine cu motorizari de genul asta in Europa. Si pana si o parte dintre japonezi s-au adaptat (de ex. Toyota a trecut de la 2.2 la 2 litri).

  • Zack, duminică, 06.03.2016 10:26

    Omul care are bani pentru o masina ca asta nu se uita la cativa bani dati in plus anual pe impozit.

  • schumi, luni, 07.03.2016 09:33

    Sambata m-am urcat in ea. Intr-adevar este altceva. E foarte greu sa gasesti ceva care te deranjaza, atat la exterior cat si la interior. Mi-a placut foarte mult pozitia la volan si pozitia pedalelor care favorizeaza condusul sportiv. Deasemenea am fost foarte surprins de spatiul generos pentru pasagerii din spate.Dpdv al calitatii materialelor si executiei este clar peste modelele anterioare. Azi "o incerc din nou" :-).