Alfa Romeo va împrumuta platforma sa cu tracțiune spate pentru următorul Dodge Charger
Sergio Marchionne, șeful concernului Fiat Chrysler Automobiles, a anunțat că Alfa Romeo va împrumuta platforma sa cu tracțiune spate pentru două modele Dodge: Charger și Barracuda.
Alfa Romeo Giulia, noul model al mărcii italiene, va împrumuta platforma sa cu tracțiune spate și pentru anumite modele Dodge vândute peste Ocean. Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat Chrysler Automobiles, a anunțat în cadrul unei conferințe organizată pentru dealeri, că următoarea generație Dodge Charger și viitoarea decapotabilă Dodge Barracuda vor primi o platformă cu tracțiune spate de la Alfa Romeo.
Sinergiile de grup din Fiat Chrysler Automobiles nu se vor opri aici, Marchionne anunțând că viitorul SUV Alfa Romeo și modelele Maserati care îi vor prelua platforma nu vor fi singurele crossovere construite pe baza tehnică a lui Giulia, urmând să existe SUV-uri omoloage în oferta Jeep. Printre acestea se numără și modelul Jeep Grand Cherokee SRT Track Hawk, despre care se spune că va prelua motorul V8 de 6.2 litri și 717 CP al variantelor Hellcat de Dodge Charger și Challenger, cu ajutorul căruia va putea accelera de la 0 la 100 km/h în doar 3.5 secunde.
Dodge Charger SRT Hellcat devine cea mai puternică berlină din lume: 717 CP şi 880 Nm
Sergio Marchionne le-a promis dealerilor săi din Statele Unite ale Americii că FCA va lansa 30 sau de produse noi sau împrospătate în următorii doi ani. Primele două din șirul de 30 sunt Alfa Romeo Giulia și varianta Fiat a noii generații Mazda MX-5. Sursele citate de Wall Street Journal anunță și o viitoare premieră în segmentul monovolumelor mari: introducerea unei variante plug-in hybrid a lui Chrysler Town&Country și prezentarea sa la un salon auto important ala anului viitor. Până atunci va debuta pe piață și primul monovolum hibrid plug-in din lume, BMW Seria 2 Active Tourer Plug-in Hybrid, programat pentru lansare în primăvara lui 2016.
Așa sună Alfa Romeo Giulia în varianta de performanță
Via Carscoops | Wall Street Journal
Mare păcat...mă doare inima. Ce sculă a fost Charger odată...Ultimul facelift i-a eliminat partea aceea frontală agresivă şi inconfundabilă, care constituia farmecul modelului, transformându-l într-un sedan "cuminte" din oceanul conformist...Faptul că SRT îşi pune amprenta asupra performanţelor sale nu mi se pare suficient şi nici liniştitor. Colac peste pupăză, a apărut această nefericită idee a unei rescrieri a ADN-ului de Alfa Romeo. Probabil că, treptat, vor dispărea şi emblematicele motoare V8 Hemi în favoarea celor turbo sau bi-turbo din banca de organe Fiat. Mi-aduc aminte de filmul Street Kings, în care Keanu Reeves conducea un fabulos Charger SRT-8 negru. Filmul a fost excepţional şi educativ, iar bijuteria lui Chrysler Group m-a făcut să-l consider ultima capodoperă cinematografică a omenirii (strict din punctul meu de vedere). Oricum, în deceniul trecut şi-a dat duhul ceva ce credeam că va dăinui veşnic: mândria americană...