Alianța Fiat-Chrysler negociază din nou o fuziune cu Grupul PSA Peugeot-Citroen: noul constructor ar produce 9 milioane de mașini anual

Publicat miercuri, 30.10.2019 10:36 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Alianța Fiat-Chrysler a reluat negocierile pentru o fuziune cu Grupul PSA Peugeot-Citroen. Un acord ar conduce la crearea unui constructor care produce 9 milioane de mașini anual.

Grupul PSA Peugeot-Citroen a făcut în luna martie a acestui an o ofertă pentru o fuziune cu Alianța Fiat-Chrysler, însă la vremea respectivă producătorul italo-american a respins propunerea.

Publicația americană The Wall Street Journal anunță însă miercuri că cele două părți au reluat negocierile și afirmă că aceste sunt

"fluide", dar că "nu există nicio garanție că se va ajunge la un acord final".

Consiliul de administrație al Grupului PSA se va reuni miercuri pentru a analiza oportunitatea unei fuziuni, în timp ce oficialii companiei Exor NV, care deține 29% din Alianța Fiat-Chrysler, vor avea de asemenea o întâlnire în cursul acestei zile.

Potrivit primelor informații, în cazul unei fuziuni, Carlos Tavares, actualul CEO al Grupului PSA Peugeot-Citroen, ar urma să dețină aceeași funcție în cadrul noului constructor, în timp ce John Elkann, președintele Alianței Fiat-Chrysler, ar urma să-și păstreze postul și în cadrul noului producător.

"Nu comentăm zvonuri", a declarat un purtător de cuvânt al Grupului PSA, în timp ce oficialii Alianței FCA au refuzat să facă orice comentariu.

Alianța Fiat-Chrysler deține brandurile Fiat, Jeep, Alfa Romeo, Maserati, Ram, Lancia și Chrysler, în timp ce Grupul PSA include brandurile Peugeot, Citroen, DS și Opel.

Noul constructor ar avea o evaluare bursieră de circa 42 de miliarde de euro și ar produce circa 9 milioane de mașini anual, în condițiile în care Grupul Volkswagen, Toyota și Alianța Renault-Nissan produc circa 10 milioane de unități anual.

Statul francez are 12% dintre acțiunile Grupului PSA, însă are doar 10% din drepturile de vot, în timp ce familia Peugeot și constructorul chinez Dongfeng au câte 19.5% din drepturile de vot. Anterior, Fiat-Chrysler a vrut să fuzioneze cu Renault, însă statul francez s-a opus tranzacției.

Cei doi constructori au deja un acord de producție comună a modelelor Fiat Ducato, Peugeot Boxer și Citroen Jumper la uzina din Sevel (Italia).

Via The Wall Street Journal, Bloomberg, Automotive News

  • rcc, miercuri, 30.10.2019 12:37

    Fiat-Chrissler - cancer.

  • tzenu_bmw, miercuri, 30.10.2019 13:47

    Industria auto e moarta....in 20 de ani cred ca multi constructori auto se vor transforma in companii IT si de genu... Toti se aliaza....construiesc la comun...nimeni nu mai are o identitate proprie... Aston Martin cu motorizari si Interioare de Mercedes.... Bmw cu Toyota Supra care desi e o masina buna...e o palma rece data clientilor si carlovers in general.... Bmw....va oferi motoare celor de la Land Rover/Range Rover....pe cand ar trebui sa rivalizeze cu ei... Dispare concurenta...totu in numele banilor....