Alonso a câştigat Marele Premiu al Germaniei!
Fernando Alonso a câştigat cursa de la Hockenheim după ce coechipierul său Felipe Massa i-a cedat poziţia de lider în urma unor ordine de echipă.
În lipsa spectacolului de pe circuit, Marele Premiu al Germaniei va rămâne în amintirea fanilor drept cursa în care ordinele de echipă au revenit în competiţie.
Chiar dacă a avut parte de un start excelent în care a urcat de pe locul trei pe prima poziţie, Felipe Massa a fost îndrumat de la boxe să-i cedeze victoria coechipierului său Fernando Alonso, pentru ca pilotul spaniol să aibă mai multe şanse în lupta pentru titlul mondial.
Pe podiumul de premiere a urcat şi Sebastian Vettel, care a obţinut însă doar locul trei în urma unui start ratat în care nu a reuşit să fructifice pole position-ul obţinut cu greu sâmbăta.
Plecată în cursă din postura de lider în ambele clasamentele, McLaren a fost nevoită să se mulţumească doar cu locurile 4 şi 5 obţinute de Lewis Hamilton şi Jenson Button, primul dintre ei reuşind să câştige două poziţii la start în dauna coechipierului său şi a lui Mark Webber, care a completat topul primilor şase piloţi.
Toţi ceilalţi piloţi au terminat la cel puţin un tur în spatele plutonului fruntaş. Robert Kubica şi-a trecut în cont un loc 7 pentru Renault, iar performanta polonezului a fost completată de Vitaly Petrov, care a câştigat ultimul punct pus în joc. Între cei doi s-au intercalat piloţii echipei Mercedes GP, Nico Rosberg şi Michael Schumacher terminând în această ordine pe locurile 8 şi 9.
FILMUL CURSEI
START RATAT PENTRU VETTEL, FERRARI PROFITA
Deşi a ocupat prima poziţie pe grila, Vettel nu a reuşit să profite de această oportunitate şi a ratat startul. Simţindu-şi poziţia de lider ameninţată de Alonso, pilotul echipei Red Bull a încercat să-i blocheze calea şi cei doi s-au luptat pe partea dreaptă a pistei, duelul fiind câştigat de spaniol.
Între timp, plecat de pe locul trei, Massa a profitat din plin de pista complet goală lăsată de Vettel şi Alonso şi a urcat pe prima poziţie, în ciuda unei scurte ieşiri în decor în primul viraj. Alonso şi Vettel s-au poziţionat în spatele său, în timp ce Hamilton a câştigat două poziţii la start prin depăşirea lui Button şi Webber şi a ajuns pe locul patru.
Un alt start foarte bun a fost reuşit de Schumacher, care a urcat până pe locul opt, în spatele lui Kubica, după ce i-a depăşit succesiv pe Rosberg, Barrichello şi Hulkenberg.
În spatele plutonului, piloţii echipelor Force India şi Toro Rosso au fost implicaţi într-un accident colectiv, în urma căruia Buemi a fost nevoit să abandoneze. Elveţianul a fost lovit din spate de coechipierul său Alguersuari, iar spaniolul a intrat la boxe alături de Sutil şi Liuzzi, însă cei trei au putut continua cursa fără probleme. Nu acelaşi lucru se poate spune despre Trulli, pilotul echipei Lotus consemnând al doilea abandon al cursei din motive tehnice.
BUTTON, SINGURUL CÂŞTIGĂTOR AL OPRIRII LA BOXE
Prima serie de intrări la boxe a început în turul 13 cu Vettel şi a continuat până în turul 23, însă nu a adus modificări majore în clasament. Massa şi-a păstrat prima poziţie în faţa lui Alonso, chiar dacă coechipierul său a încercat să profite de întârzierea piloţilor lenţi pentru a trece la conducere. Brazilianul a reuşit ulterior să-şi creeze un avans de aproximativ trei secunde în faţa lui Alonso, care a fost urmat de Vettel şi Hamilton. Lozul câştigător la pitstop a fost tras de Button, care a câştigat o poziţie şi a urcat pe locul cinci chiar în spatele coechipierului său după ce mecanicii McLaren i-au schimbat pneurile în numai trei secunde în turul 23.
În următoarele tururi, primii şase piloţi şi-au creat un avans confortabil în fata următorilor clasaţi, în timp ce a doua parte a cursei a fost dominată de luptă de la distanţa dintre Massa şi Alonso, care au stabilit succesiv cele mai rapide tururi de pistă. Treptat, diferenţa dintre cei doi coechipieri a coborât la aproximativ o secundă, acesta fiind de altfel singurul punct de atracţie de pe circuit, în contextul în care ceilalţi pillti şi-au creat un avans suficient de mare pentru a nu fi ameninţaţi de rivali.
De la Rosa a încercat să copieze strategia lui Kobayashi de la Silverstone şi a rămas pe circuit până spre finalul cursei, concurând pe locul şapte în faţa lui Kubica, Rosberg şi Schumacher. După schimbul de pneuri, spaniolul a coborât pe locul 12, în afara punctelor. Între timp, Yamamoto a devenit al treilea pilot care abandonează din motive tehnice, alăturându-se astfel lui Trulli şi Buemi.
ALONSO DEVINE LIDER PRIN ORDINE DE ECHIPA
În turul 49, Massa a fost informat prin radio ca Alonso este mult mai rapid şi, în cadrul aceluiaşi mesaj, a fost întrebat dacă poate confirma că a înţeles mesajul. Câteva secunde mai târziu, brazilianul a încetinit vizibil într-un arc de păr, iar Alonso l-a depăşit cu mare uşurinţă pe linia dreaptă care a urmat. Maniera de depăşire şi, mai ales, mesajul lui Rob Smedley pentru Massa lasă loc de interpretări în privinţa modului în care cei doi piloţi ai Scuderiei Ferrari au abordat aceasta confruntare, sub spectrul unor ordine clare de echipă. Suspiciunile sunt cu atât mai îndreptăţite cu cât Smedley s-a grăbit să-i ceară scuze lui Massa, fără să menţioneze explicit pentru ce anume.
Alonso s-a distanţat rapid de coechipierul său, în timp ce Vettel a micşorat diferenţa care îl separa de Massa la numai o secundă, însă nu a iniţiat niciun atac la adresa rivalului sau. Finalul cursei a fost lipsit de incidente, astfel că Alonso a obţinut o victorie intermediată de la boxe în faţa lui Massa, Vettel, Hamilton, Button şi Webber.
Marele Premiu al Germaniei a consemnat cinci abandonuri, trecute în dreptul lui Kovalainen (Lotus), di Grassi (Virgin), Yamamoto (Virgin), Trulli (Lotus) şi Buemi (Toro Rosso).
Cel mai bun timp în cursa a fost realizat de Vettel, pilotul echipei Red Bull fiind cronometrat cu 1:15.824 în ultimul tur.
-
dany, duminică, 25.07.2010 16:40
massa este (si imi pare rau pt el) un pupincurist. nu o fi vazut si el ce inseamna coloana vertebrala acum o saptamana la webber? oare FIA se va sesiza?... cu Todt acolo este putin probabil... daca ar fi facut asa si in anii trecuti Raikkonen ar fi acum triplu campion mondial...
-
Popicul, duminică, 25.07.2010 16:41Corect
Ar fi bine ca moderatorul si fanii McLaren sa faca o sesizare la Charkie , arbitrul sef sa-l penalizeze si pe el si pe Massa. Se poate si pe Vettel pentru manevra periculoasa de la start !
-
DRAKo, duminică, 25.07.2010 16:41Echipa de tot rahatu'
Rusine kakari! Rusine alonzo! Ma si mir ca are curajul sa zambeasca, nesimtitu! Felicitari McLaren!
-
MR.F1, duminică, 25.07.2010 16:43Hok
imi pare rau pu Massa, bravo Fernando(nu-mi place el insa tin pu Ferrar), MercedesGP macar ca e acasa sau ca e in frunte cu Ross, dar lasa mult de dorit...era afisat un comentariu ieri d/e Vettel ,,porneste de pe 1 si nu termina la fel,,....trebuie la toate ale lui si o tactica...
-
Popicul, duminică, 25.07.2010 16:43Atentie !
Cereti un minut penalizare ca altfel Hamilton ramane tot pe 4
-
dany, duminică, 25.07.2010 16:44
ia atitudine felippe ca astia de la ferrari nu se simt de la sine...lacrimile tale sunt intelese doar de fanii tai, dar nu de fabricile de bani (mai putin sport se face in F1) ...
-
ctlnmihai, duminică, 25.07.2010 16:46http://formula1.automarket.ro/stiri/alonso-a-castigat-marele-premiu-al-germaniei-32044.html
O victorie meritata a echipei Ferrari care au dominat in tot acest week-end , Bravo Massa tu esti adevaratul invingator al acestei curse ..felicitari Mclaren ptr. punctele adunate azi sa speram ca data viitoare veti reusi mai mult..
-
Popicul, duminică, 25.07.2010 16:47ce prostie de cursa
Ce jalnici sunt astia de la Ferarri! Mai bine ma impusc decat sa mai vad asa cuse
-
Bruno_Senna, duminică, 25.07.2010 16:47FERRARI
RUSINE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
clau.dios, duminică, 25.07.2010 16:47kk....
filip devine incet dar sigur un fel de rubinio (bari&schumi)
-
atikurko, duminică, 25.07.2010 16:48Made in Hockenheim
Cursa a fost castigat / pierdut la start! Alonso a primit un cadou de la Massa, si de la echipa Ferrari, dar asta era normal, daca vor sa lupte pentru titlu. Lewis in liniste e liderul campionatului, in timp ce la Red Bull, si Ferrari sunt probleme intre piloti! Au fost cateva faze bune, a fost o cursa buna! Saptamana viitoare iar o sa avem o cursa interesanta in Ungaria. Go Vettel!
-
sary, duminică, 25.07.2010 16:49Massa(Ferr)---Webb
Massa ar trebui sa ia niste lectii de la Webb!!! da`i trimet-am pe astia de la Ferr dracului cu tactica lor d kk, ce sa-i dea locul asa pur si simplu?!...lupta!!!-dragule Alo...
-
marius_kji, duminică, 25.07.2010 16:50un film prost
Multumim ferrari.Nu mai zic nimic dar le urez ce a zis Maradona.
-
Jolerto, duminică, 25.07.2010 16:50Hockenheim
FORZA FERRARI PER SEMPRE!!! ;) papi
-
suburbian, duminică, 25.07.2010 16:50
domenicali gtfo
-
ciuruitu, duminică, 25.07.2010 16:50rusinos
nu am fost niciodata suporter Ferrari, nu sunt nici RBR nici McLaren; sunt insa un dipserat dupa F1 pe care o urmaresc de vreo 20 de ani; in toti acesti ani astia au fost gloriosii Ferrari; daca asta mai e un sport atunci sa plece; sa ne lase in pace cu Virgin si Hispania Racing si cu Petrov; si culmea nu au nici o sansa sa castige campionatul; macar daca o faceau la standuri ; iar comentatorii absolut penibili; asta nu mai e un spor pe care il blama cu ceva timp in urma chiar marele sofer Fernando; rusinos
-
F1-zone, duminică, 25.07.2010 16:51Vet
Vettel a gresit la start, prea preocupat sa-l bage pe Alonso in parapet. Oricum felicitari pt 3!
-
kardy00red, duminică, 25.07.2010 16:57cursa
Mai baieti! Daca ati citit mai de dimineata ,exact asta am spus: - primul viraj si ambii piloti FERRARI trec in fata .Am avut dreptate.Cat despre victoria lui Allonso..... ,Weber a ridicat glasul si cu ce s-a ales........????? A fost lucrat din telemetrie.Asta e... Bravo Ferrari si mai ales pilotilor.Oricum era dubla Ferrari Eu nu am primit puncte nici in Antrenamente 3 ,nici in Calificari pe toate si nici acum pentru cursa.Asa ca ,..peste tot se fura..,de la bani pana la puncte
-
ALEX, duminică, 25.07.2010 16:58
Bai lasati vrajeala , Alonso era mai rapid ca Masa, daca Masa nu il lasa , sigur Vettel ii ajungea din urma si Alonso incerca sa-l depaseasca pe Masa si poate se duceau dracu amandoi. Si masa cabd a avut nevoie in 2008 de Kimi, acesta l-a lasat sa treaca . Au facut bine cei de la Ferari.
-
marianescu, duminică, 25.07.2010 16:58jenibil...
..dar totul este in nota obisnuita Ferrari! Asa ca pe mine nu ma mira deloc, chiar daca mi se par absolut penibili. Pana si pe comentatorii BBC ii umfla rasul.... Am asistat la un surogat de spectacol, un show mai fals si mai ridicol de-asa n-am mai vazut demult! Nu mi-era dor dar, daca-si revin cei de la Ferrari se pare ca or sa mai urmeze si altele. Sau macar o sa-l dreseze mai bine pe Massa, sa "joace" mai bine rolul. Pacat, asta nu mai seamana cu SPOTUL / COMPETITIA. Anyway, ma bucur macar ptr punctele pretioase ale celor de la McLaren carora le urez bafta!
-
diesel08, duminică, 25.07.2010 17:00Ferrari
Excelent Ferrari, bravo Felipe si Fernando! Fernando mai rapid si cu cel mai rapid tur! Un monopost performant, declaratiile celor de la Ferrari confirmate. Este logic sa existe o ierarhie la Ferrari in acest moment, chiar daca acest lucru n-are cum sa convina suporterilor adversarilor:). In lupta pt titlu, Ham si Alo. Sper sa avem un nou inceput pt Ferrari. Vettel a gresit intr-adevar la start. Ma bucur nespus pt dubla rosie indiferent cate resentimente starneste fanilor Mclaren:) si nu numai..
-
ferrari, duminică, 25.07.2010 17:03
bravo fernando alonso!
-
mad79, duminică, 25.07.2010 17:03salutare
pe cine vor sa mai pacaleasca nesimtitit astia de la Ferrari!!!!!!!!!! RUSINE,RUSINE,RUSINE!!!!!!!!!! TOT ASTA E ECHIPA LUI Austria 2002!!!!!!
-
suburbian, duminică, 25.07.2010 17:03
la Singapore in 2008: Piquet, ALONSO este mai rapid decat tine. Ai inteles?
-
gabe, duminică, 25.07.2010 17:03Cursa rusinoasa Alonso
Tin cu Ferrari dar ce au facut in cursa asta e rusinos. Chiar inginerul lui Massa sa il intrebe daca a inteles ce vroia sa spuna. E RUSINOS. Rusine Ferarri. Mandrie italiana de rahat.
-
BobbyNeamu, duminică, 25.07.2010 17:03Victorie Ferarri, nu alonso
Sunt fan alonso dar niciodata nu am fost de acord cu strategia asta...nici alonso nu s-a bucurat de victorie si nici massa de locul2, dar una peste alta ferrari se apropie. Sper ca pe viitor sa fie cat mai putine astfel de situatii. Cat despre vettel, a vazut ca este depasit de alonso si a incercat sa il intimideze fara sa mai fie atent la massa.... destul de riscant dar poate multi ar fi facut la fel
-
marianescu, duminică, 25.07.2010 17:06"Bravo Ferrari"?!
...hai mai baieti (si fete), toti cei care ridicati acum in slavi echipa rosie, zau asa, chiar aveti curaj?! Dupa un asa "spectacol" de 2 lei?! Mie mi-ar fi rusine! Bravo lor ca au reusit sa revina sus, langa Red Bull si McLaren, DA, dar ptr cat s-au umplut de penibil azi... Si ce daca era mult mai rapis Alonso?! F bine, sa-l depasasca pe pista daca-i mai bun si mai rapid! Au facut asta si Vettel cu Webber, Hamilton cu Button... Aaaa, ca se pot acrosa ca cei de la Red Bull?! Pai... asta e riscul meseriei totul e posibil pe pista, dar ASTA INSEAMNA COMPETITIE / SPORT! Daca nu puteti fi macar un pic obiectivi... atunci e clar ca nici un argument logic nu-si mai are rostul. Oricum, il felicit pe Alonso ptr viteza si aplomb, dar mi-e sila de faza echipei Ferrari...
-
F1-zone, duminică, 25.07.2010 17:09ordine de echipa
Remember epoca Schumacher?Sau Brawn anul trecut?5 titluri la rand?Motivul, monopost performant si ordine de echipa!Red Bull vor trebui sa-l numeasca pe Vet nr 1.
-
ally_great, duminică, 25.07.2010 17:09Ferrari
Pe cat de spectaculosi au fost la start, totul s-a spulberat in turul 49 printr-o manevra consacrata a echipei. Red Bull au pierdut tot ce au putut si Mclaren a venit din nou solid in puncte. A fost o cursa plictisitoare in mare parte mai ales din cauza circuitului extrem de ingust si de posibilitatile reduse de depasire, singurul loc fiind in virajul 6 si la sfarsitul liniei drepte de start/sosire
-
BobbyNeamu, duminică, 25.07.2010 17:09Ferrari
Am spus ca nu sunt bucuros de aceasta victorie, dar e un avertisment pt celelalte echipe.....ferrari a ales pilotul pe care il propun pt titlu. La Mclaren deocamdata e concurenta, la Red bull inca nu sunt sigur. Daca nu se alege primul pilot se va intampla la fel ca atunci cand hamilton si alonso au pierdut titlul in dauna lui Rikkonen
-
dmd, duminică, 25.07.2010 17:10Bravo
Bravo Ferrari! Pacat de Massa, dar Alonso intotdeauna a fost c 0,5 sec mai rapid. Dubla! Bravo! Cine i-a subestimat a gresit!
-
ctlnmihai, duminică, 25.07.2010 17:14diesel08
Nu te bucuri ptr. dubla rosie.. te bucuri ptr. Alonso:)..daca luam comm-urile tale de la inceputul sezonului cred ca e ptr. a -4-a oara cand il pomenesti pe Felipe alaturi de numele lui Alonso..Pacat ptr. Alonso...cand castiga o face intr-un mod jenant ,cand pierde o face la fel..Ciudat dar modul in care Alonso a castigat azi ,il exonereaza pe Ron Dennis de acuzatiile aduse acestuia ca l-ar fi favorizat pe Hamy in 2007.. Ma intreb daca fraza asta ai fi spus-o si in 2007 (Este logic sa existe o ierarhie la Ferrari in acest )
-
ally_great, duminică, 25.07.2010 17:17Ferrari - completare
Sorry pt fanii Scuderiei, dar e o echipa de plangaciosi si la propriu si la figurat. Cand nu se plange Alonso, plange Felipe :))
-
diesel, duminică, 25.07.2010 17:20@mihai
Daca tu pui la indoiala ce scriu eu e pb ta, nu incerc sa conving pe nimeni. Ti-am mai spus cum stau lucrurile cu Ferrari dar se pare c-ai ignorat. Massa nu a fost mai rapid ca Alonso, a beneficiat de un start in care Alonso a fost impins in margine.Insa daca luam lucrurile in ansamblu Alonso merita clar victoria.A fost mai rapid tot weekendul. Tie, voua, fani Mclaren n-are cum sa va convinga pt ca stiti f bine ca Alonso este principalul adversar de la Ferrari, nu Massa. Divide et impera nu merge la Ferrari, din pacate pt voi:)
-
kpaksz, duminică, 25.07.2010 17:20incredibil
eu nu am inteles un lucru...cum poti sa zici in timpul cursei cand cineva e in fata ta care e mai rapid sa comentezi cu"THIS IS RIDICULOS"ce vroia sa se dea laoparte masa ca vine dumbshit-ul dupa el?plus ca asta nu e prima oara cand se intampla azta.in australia era cred cand s-a plans iar dumbshit-u ca e mai rapid decat massa astfel ar trebui sa i se comunice sa-i faca loc
-
Andrei, duminică, 25.07.2010 17:21Ferrari
FRATILOR ALONSO INTODEAUNA A FOST MAI RAPID.DACA MASSA ERA PE 3 IN CAMPIONAT SI ALONSO PE 8 NU MAI FACEAU MANEVRA ASTA.DE CAND A VENIT LA FERRARI ALONSO A FOST MAI RAPID.PUTEAU SA MASCHEZE DAR ASTA E
-
gabe, duminică, 25.07.2010 17:21Ferrari
E adevarat ca e nevoie de o intelegere care pe cine sa ajute pentru castigarea titlului in functie de pozitia mai favorabila in clasament , dar ar fi putut sa o faca intr-un birousi nu prin intermediul inginerului. Asta e cel mai rusinos .A auzit o lume intreaga cum a replicat inginerul lui Massa: "AI INTELES MESAJUL?"
-
andrei, duminică, 25.07.2010 17:22Ferrari
nu inteleg ce tot aveti cu Alonso si cu Ferrari, se vedea clar ca alonso e mai rapid decat Masa.. si inainte de depasire .. dar mai ales dupa
-
schumy, duminică, 25.07.2010 17:23ham
pierdut ham, gasitorului recompensa!L-ati vazut ce frumos a depasit?:))
-
ctlnmihai, duminică, 25.07.2010 17:25diesel
Campionatul se joaca.. si lewis e mai rapid decat Burton si totusi daca s-ar fi intamplat lucrul asta nici nu stiu ce epitete ar fi primit...este trist totusi ca accepti victoriile acestea si pretinzi obiectivitate de la altii.Oricum nu mi-ai raspuns la ultima fraza din comm..Ai fi declarat acest lucru si in 2007?? sau l-ai fi acceptat.. ca suna mai b ine din pct de vedere al frazei..
-
XxXtreme, duminică, 25.07.2010 17:27mclaren
da di ce vb acuma fani lu mclaren iaca numa locurile 4 si5 ciocu mic si joc de glezne
-
Alexandra1710, duminică, 25.07.2010 17:27@diesel08
NU este logic sa existe ordine de echipa nici unde,la nicio echipa si asta pentru ca fiecare dintre pilotii aflati in F1 isi doreste sa castige,nu cred ca e unul care sa se gandeasca ca cel care ii este coechipier,este mai bun,chiar si daca e asa...A spus Raikkonen la un moment dat ca cel care nu se considera cel mai bun,nu are ce cauta in F1 si avea mare dreptate ! Alonso a castigat azi intr-o maniera jenanta,nu a demonstrat nimic.Poate doar ca nu e un pilot care sa se poata bate pentru titlu fara sprijinul celui ce-i este coechipier si asta nu e deloc o onoare.Castigatorul de drept al cursei de azi este Felipe Massa si toata lumea stie asta.Ferrari au adus imbunatatiri majore masinii,insa ...nu stiu cand vor aduce imbunatatiri comportamentului lor ! Daca vor continua asa (desi e mult pana departe) si vor castiga curse in felul in care a castigat Alonso azi,s-ar putea ca acest Alonso sa castige un campionat pe nedrept,dar de care el o sa fie mandru..si asta pentru ca are un caracter ... .Ori mie mi se pare ca daca acest campionat nu va fi castigat de un pilot McLaren sau RedBull,e ofensator dupa toate updaturile pe care echipele mentionate le-au adus monoposturilor lor.Dar,vom vedea.Urmeaza Hungaroring,un circuit care li se potriveste ca o manusa celor de la McLaren !
-
me_najanaja, duminică, 25.07.2010 17:29parerea mea
personal sunt fan massa dar alonso a fost mai rapid ca el si de ce sa riste cum au riscat redbull in turcia?era mai bine asa?sa piarda dubla?pt mclaren si redbull da dar pt ferrari nu,massa cand a semnat prelungirea a semnat ca pilotul no2 in echipa si si-a jucat rolul perfect azi,poate nu castiga cursa alonso fiind mult mai rapid ca el,e trist ca echipa l-a dat la oparte dar webber a avut tupeu si ce masina a avut azi la dispozitie?mai bine ciocu mic si echipa aproape decat ce a patit webber.nu spuneti ca doar la ferrari s-e practica asta,button anul trecut,hakkinen in vremurile lui bune,etc,mereu va fi un no1 si un no2 in echipa,usor usor va fi prinsa si mclaren in jocul acesta spre sfarsitul campionatului,sa vad si eu atunci daca fanii mclaren care critica acum vor face acelasi lucru cand hamilton va fi impins si button tras mai in spate.o zi buna sa aveti :)
-
diesel, duminică, 25.07.2010 17:29@mihai
Mihai, stii bine ca in 2007 lucrurile stateau altfel. Spune-mi, cate puncte ii desparteau pe cei doi la mijlocul campionatului?La Ferrari lucrurile s-au clarificat, Massa e mult in spate. Alonso are sanse sa se apropie de lider dar nu-i va fi usor. Daca tu ai fi manager de echipa, ce ai face in locul celor de la Ferrari?E un ex de sinceritate:)..Cat despre prima parte, nu cred ca m-ai vazut pe mine dand cu pietre..
-
diesel, duminică, 25.07.2010 17:32@alexandra
Eu stiu ca tu gandesti cu inima, te inteleg perfect, insa pe mine ma intereseaza performanta Ferrari si a lui Alonso, stii ce zic?:).Sau uiti cum a castigat Kimi in 2007 cu aceeasi blamata echipa rosie, cu Massa pe post de locotenent..in fine:), eu te inteleg.
-
rayn380, duminică, 25.07.2010 17:32Macaronari
jegosi. Vicoria ii apartine intr-u totul lui Massa......Si in actuala configuratie atat Massa cat si Alfonso, matematic au sanse egale de a lupta pentru titlu.....Penibili.....Ii felicit doar pentru ca au fost peste toti astazi, meritul fiind al masinii. Echipa de kko.....Mi-ar place sa se sesizeze FIA si sa ii excluda pe cei de la Ferrari din aceasta cursa, poate se invata minte sa nu mai faca faze din astea si mai mult, sa nu mai incalce a nus cata oara regulamentul.....Si nu veniti cu faze ca Alfonso a fost mai rapid decat Massa.....n-a fost....pentru inceput l-a tinut tot timpul la 1.5s, apoi s-a tot distantat pana a ajuns la aproape 4s dupa care a inceput sa scada. Massa este rapid cand pleaca din fata, acest lucru dovedindu-l de nenumarate ori in anii precedenti....V-am mai zis, daca in 2007, Alonso=Hamilton, iar in 2008 Massa a fost egal cu Hamilton, luptand cu acesta pana la final pentru titlu, rezulta ca Massa=Alonso. Oricum ma bucur si pentru McLaren, intrucat au scos puncte bune, sunt inca pe primele locuri, la distante rezonabile, iar pe parcurs isi vor optimiza update-urile. Hungaroring este un circuit care se potriveste celor de la McLaren, deci le urez de pe acum multa bafta....Daca tot voiau sa-l faca pe Massa, atunci puteau sa-l aranajeze pe la boxe ori din telemetrie, asa cum afirma mikidutza ca l-au penalizat pe Weber cei de la RBR....Rusine.....Asa cum spunea si Eddie Jordan, au incalcat rusinos regulamentul, practic, toti care urmaresc F1 sunt oameni cu carte, oameni destepti, iar ceea ce face Ferrari prin aceste practici ipocrite, ii face prosti in fata pe toti cei care iubesc F1. Mai zicea ca daca fanii F1 vor sa vada spectacol si depasiri intr-o cursa, de ce naiba se interzic aceste practici si intre doi coechipieri ai aceleeasi echipe?? Ipocrit si Alonso, ipocrit si Domenicali, mi-e mila de Massa.....caruia i-au dat lacrimile si a zis-o spre final in conf de presa, ca a fost decizia echipei, deci FIA ar putea sa se autosesizeze....
-
ctlnmihai, duminică, 25.07.2010 17:34XxXtreme
mclaren trebuie sa faca driblinguri ca sa treaca de pioti.. joocul de glezne l-a facut ferrari azi.. si l-a facut de la pupitrul de comanda.. acum inteleg si declaratiile optimiste ale lui Alonso in ceea ce priveste faptul ca are sanse la castigarea titlului....fernando is faster tnan you-sorry felipe -do you understand the message-i will explain to you later..de parca mai era ceva de explicat..
-
ctlnmihai, duminică, 25.07.2010 17:34XxXtreme
*piloti9\
-
Alexandra1710, duminică, 25.07.2010 17:36@diesel
Eu nu-mi amintesc sa-l fi ajutat Massa pe Kimi in 2007 in alta cursa decat la Interlagos cand ..nici macar nu s-a ferit din fata lui Kimi pe pista (ceea ce mie nu mi-ar fi adus nicio satisfactie),ci probabil a incetinit putin in momentul cand Kimi efectua a doua oprire la boxe :) ps: tu postezi fara sa te loghezi sau e vreun binevoitor care posteaza in numele tau?
-
diesel, duminică, 25.07.2010 17:37fani mclaren
Sa va dau linkuri cu postarile fanilor Ferrari in duminica in care a castigat Hamilton prima data in acest an?Mi se pare ca unii au stiut sa piarda..:)"jegosi", "macaronari"?Asa o fi..insa e cel mai tare BRAND DIN F1. ps.cand m-au suparat rezultatele Ferrari am preferat sa fiu ceva mai rezervat:)..
-
ctlnmihai, duminică, 25.07.2010 17:39diesel
pai lucrurile sunt clarificate si la Red Bull si la Mclaren .Mai acum 2 curse cred ca ai fost printre cei care criticau echipaRed Bull ..oricum tardiv raspunsul la a 2-a intrebare..Intr-adevar n-ai dat cu pietre dar ptr. tine nu exista decat Fernando la echipa.Daca toate echipe ar proceda la fel ca Ferrari acum ce s-ar intampla cu spectacolul pe circuit ..
-
sorin666, duminică, 25.07.2010 17:43Intotdeauna Ferrari
In orice echipa fie ea Ferrari, McLaren, Red Bull etc. sunt ordine de echipa, dar aceste ordine sunt stabilite de la bun inceput , (cine are sanse mai mari trebuie ajutat.) Aceste ordine spun eu nu se comunica in timpul cursei prin Team Radio ptr ca nu e corect ptr niciunul dintre piloti. A fost un gest total lipsit de demnitate
-
diesel08, duminică, 25.07.2010 17:44deci
@alexandra-sunt eu:) @mihai-weber si vet sunt apropiati in clasament, au muncit egal, dovada si pole-urile, plus ca Webber are mai multe victorii.La Ferrari e alta situatie. Tu nu-l sustii pe Hamilton?Crezi ca la Mclaren daca Button ramane in urma nu vor fi "ordine de echipa"?:)hai sa vedem..
-
rayn380, duminică, 25.07.2010 17:45....
Se accepta practica de pilot 1 si pilot 2, mai mult sau mai putin spus, in momentul in care, matematic, pilotul 2 chiar nu mai are sanse la titlu, iar in acel moment, ii acorzi mai multa atentie primului pilot dpdv tehnic, iar coechipierul tau sa-ti tina spatele in momentele dificile, nicidecum sa faci ceea ce stiu Ferrari a sti cel mai bine......rusinica......
-
me_najanaja, duminică, 25.07.2010 17:46@rayn380
nu ma asteptam la asa jigniri din partea ta,unii stiu sa piarda,altii nu.revin si iti spun ca si la mclaren o sa apara ordinele in cateva curse sa te vad atunci spunand cat de jegosi sunt mclaren ca ii favorizeaza pe hamilton si poate chiar iti vei dori sa fie exclusi din clasament sau campionat,eu unul nu cred ca vei avea puterea sa zici asa ceva,dar revin unii stiu sa piarda altii nu.
-
ctlnmihai, duminică, 25.07.2010 17:48me_najanaja
Practic cei de la Ferrari au insultat inteligenta spectatorilor care au urmarit acest mare premiu..Daca Alonso era mai rapid trecea de Massa fara mesaje de genul acela care a indicat clar un ordin la echipa.si fara scuze le de rigoare adresate pilotului depasit ..Pana si Alonso nu s-a bucurat..oricum fata de trasul lui kimi pe dreapta in Japonia 2008 nu v-ati mai perfectionat in ceea ce priveste simularea unei lupte pe circuit..
-
CatalinF1, duminică, 25.07.2010 17:49Imoral dar practic
Nu imi plac ordinele de echipa de genul asta insa oricare echipa din top 3 care ar fi avut situatia lui Ferrari, cu un singur pilot cu sanse, ar fi facut la fel dar poate mai putin pe fata. Sunt curios daca circuitul sau ultimile update-uri au adus Ferrari pe podium.
-
rayn380, duminică, 25.07.2010 17:53@me_najanaja
M-ai inteles gresit pretene....Nu mi-e ciuda ca a castigat Ferrari....daca citeai primul post am zis ca-i felicit ca au avut cea mai buna masina in acest MP, iar ca victoria de drept ii apartine lui Massa si nicidecum lui Alfonso.....Ai vazut tu cumva ca am zis eu cumva ca mi-e ciuda ca au castigat cei de la Ferrari?? Pe de alta parte, Mclaren a scos puncte bune astazi, cu ambii piloti, sunt de nu stiu cate etape pe primele pozitii, la distante rezonabile, sti vorba aia, incet dar sigur, pe cand Ferrari sunt in spate rau....Ceea ce am vrut sa spun, la fel ca majoritatea fanilor de F1, a fost legata de practica Ferrari, care o continua in aceasta directie, foarte nesportiva.....Nu ma intelege gresit?? Echipa mea, McLaren, chiar n-a pierdut nimic, dimpotriva, au castigat inclusiv azi, distantandu-se si mai mult in clasamente, chiar daca azi au terminat pe 4 si 5.......
-
diesel08, duminică, 25.07.2010 17:54@Catalin
Sunt update-uri care urmaresc un program precis de dezvoltare. La ora asta au o masina cu care se pot bate cu Red Bull. Se pare ca ce au copiat au copiat bine:)
-
ctlnmihai, duminică, 25.07.2010 17:56diesel08
Spre deosebire de tine sunt fan Mclaren in primul rand..ca imi place stilul lui Lewis de a pilota e alta treaba..Oricum Felipe si-a pierdut orice sansa de a mai deveni campion mondial vreodata.anul acesta sau in viitor..
-
rayn380, duminică, 25.07.2010 17:57@catalin
Mda, s-a vazut treaba asta anul asta, atat la RBR cat si la McLaren.....o curiozitate din partea mea?? MP al Turciei l-ai urmarit cumva?? hmmm, nu prea cred, intrucat daca rasp era afirmativ, atunci nu ziceai asa ceva. Sunt de acord cu aceasta practica doar in momentul de care pomeneam cu vreo 2 posturi in urma ale mele, din acest articol....Chiar n-am chef sa ma repet a n-a oara.....
-
me_najanaja, duminică, 25.07.2010 17:57@ctinmihai
ne-am uitat amandoi la aceiasi cursa,alonso a incercat sa il depaseasca si aproape ca s-au lovit,ce rost avea sa aiba soarta redbull de la istambul? corect massa nu merita asa ceva si ferrari au gresit cand au facut asta prin radio asa cum massa a spus ca e gata sa il ajute,puteau si sunt sigur ca au facut asta inaintea cursei,dar da au gresit cand au facut asa in public,personal il úrasc'pe alonso dar era mult mai rapid,de ce sa risti cand poti foarte simplu sa faci dubla fara sa te doara capul,poate gresesc dar asta e parerea mea. intrebare ce au simtit fanii redbull la istambul,ma gandesc oare si-au fi dorit un ordin de echipa acolo? @ all vad aici oameni care s-e contrazic singuri de la o saptamana la alta si nu ii inteleg deloc ba e alba ba e neagra :)) @ alexandra nu demult vb cu tine si ai aprobat ca massa l-a ajutat pe kimi sa iasa campion mondial,acum vad ca spui doar de cursa de la interlagos :)))
-
ctlnmihai, duminică, 25.07.2010 17:58diesel08
Ferrari summoned by German stewards..poftim consecinta gesturilor facute de Ferrari...
-
ctlnmihai, duminică, 25.07.2010 18:00me_najanaja
Nu-mi spune ca Massa s-a luptat roata la roata cu Alonso..gata bucurati-va de victoria asta..este pacat ca Ferrari au dominat cursa asta.. si week-end-ul..
-
ctlnmihai, duminică, 25.07.2010 18:04me_najanaja
oficilialii ferrari nu stiu nici macar sa-si mascheze reactia trasaturilor.. sunteti jenanti.. cand sunteti penalizati de comisarii de cursa spuneti ca sunteti pedepsiti ptr. faptul ca sunteti mari disidenti in lupta cu Fia..daca mai alerga un al treilea monopost ferrari si daca asta ar fi fost inaintea lui Massa ce i-ati mai fi spus??
-
Alexandra1710, duminică, 25.07.2010 18:04me_najanaja
Pai...doar de aia era vorba.Si asa e.Adica...ai putea sa-mi arati macar o dovada CLARA cum l-ar fi ajutat Felipe pe Kimi in alta cursa???? Chiar sunt curioasa.
-
Bula, duminică, 25.07.2010 18:05McLaren
Ce se mai ataca fanii Mclaren..off...asta inseamna afaceri...etc..Alonso in fata inseamna bani..Massa in fata nu insemna nimic...dar la unii..partea cenusie lipseste cu desavarsire...recunoasteti infrangerea de astazi..Ferrari au fost peste RBR si Mclaren la toate capitolele..in rest e cancan
-
diesel08, duminică, 25.07.2010 18:06@mihai
Cand Button l-a atacat pe Hamilton, dupa abandonul celor de la Red Bull, mai tii minte ce i s-a transmit primului?Sa aiba grija de combustibil..asta spune-mi si mie, nu e "ordin de echipa"?In fine..cum am spus, te inteleg:)
-
ctlnmihai, duminică, 25.07.2010 18:11diesel08
Poate a facut lucrul asta.. dar a facut-o cu stil.. ..barichello 2002 ,Kimi 2008 totul pe fata ..Repet toata munca echipei Ferrari de a aduce monopostul la acest nivel s-a spulberat azi...ca fan al echipei mclaren ma doare lucrul asta ca ferrari azi a fost mai buna dar sunteti jenibili..ptr. ca un pilot rasfatat sa castige distrugeti imaginea echipei Ferrari .cum se va mai lupta Massa la anul ptr. titlul mondial dupa cursa asta??..Pacat ptr. el ptr. ca era sa-si dea viata ptr.ferrari
-
321xiorel123, duminică, 25.07.2010 18:13@Alexandra1710
Sa-ti explic de ce s-a procedat asa: cand stii ca nu ai sanse la campionat si-l impiedici pe coechipierul tau sa ocupe un loc mai bun pt.sanse mai mari la campionat, nu vei mai fi vazut precum coechipierul celui din aceeasi echipa ci al adversarului din echipa adversa. Iar pentru cei ce doresc pedepsirea echipei Ferrari(care sigur sunt fani McLaren): si in cursa cand cei doi piloti Red Bull s-au acrosat iar cei de la McLaren se bateau pentru prima pozitie i s-a comunicat de la boxe lui Button s-o lase moale="lasa-l pe Hamilton sa castige!" Asa ca ciocul mic si felicitari Ferrari!
-
mobius, duminică, 25.07.2010 18:15interesul echipei primeaza
Este cat se poate de clar ca Alonso a fost mai rapid decat Massa si asta nu numai in aceasta cursa, ci in toate cursele desfasurate pana acum. Massa i-a incurcat lui Alonso doua curse, in conditiile de inceput, cand nu existau ordine de echipa si ambii piloti au fost tratati in mod egal. Din acest motiv Ferrari a pierdut puncte importante. Este normal ca intr-o situatie de clara inegalitate, echipa sa-l ajute pe cel mai bun pilot, atata vreme cat ea, echipa, doreste in mod firesc si foarte sportiv o clasare in final cat mai buna. Afirm cu toata convingerea si cu tot respectul chiar si pentru cei care nu-l suporta pe Alonso, ca acesta a fost mai bun decat coechipierul sau atat in calificari cat si in cursa. Pericolul pe care il reprezinta Alonso pentru adversarii sai, precum si prostia lui Vettel, au facut ca Massa sa poata profita la start. Daca Vettel era destept (Alonso oricum il depasise), si-ar fi pastrat trasa iar Massa nu se stie pe ce loc ar fi fost dupa start. Se lupta cu Hamilton probabil, pentru locurile trei sau patru. Ceea ce au facut in turul 49 inginerul lui Massa si apoi acesta, ii descalifica in primul rand pe ei, iar pentru pata pe care au aruncat-o asupra echipei, in mod ostentativ, ar trebui aspru pedepsiti, pana la concediere. Imi pare bine pentru dubla Ferrari, dar imi pare rau ca Massa isi arata inca o data latura mai putin curata a caracterului.
-
diesel, duminică, 25.07.2010 18:17@mihai-
"suntem..jenibili"?..ups Sa inteleg ca moralitatea clamata de tine si de altii aici se rezuma la "stil"?Cu alte cuvinte la Mclaren ordinele de echipa sunt facute cu "stil"...ma faci sa zambesc, sincer.O seara buna ca a mea cu siguranta este:)
-
ctlnmihai, duminică, 25.07.2010 18:18mobius
Massa isi arata inca o data latura mai putin curata a caracterului... vai de capul tau..daca si pe Massa il banui de lipsa de caracter e clar ca ptr. tine alonso e un zeu..dar te intreb ce caracter a avut Alonso in cursa trecuta cand l-a trimis la boxe pe Massa din primul
-
321xiorel123, duminică, 25.07.2010 18:18@diesel08
Se prefac c-au uitat de acel fapt ;)
-
diesel, duminică, 25.07.2010 18:19..imagine
mihai De imaginea Ferrari nu trebuie sa te preocupi tu..sunt altii ceva mai calificati si care iau o caruta de bani;)
-
Alexandra1710, duminică, 25.07.2010 18:19@xiorel
Asta da explicatie ! Hai serios,nici unul nu e acolo sa lupte pentru coechipierul lui,pentru vecinul lui,sau pentru mai stiu eu care.Fiecare lupta pentru el si nu e normal ca un pilot sa fie impiedicat pur si simplu sa lupte pentru el :) Iar daca inainte convorbirile radio puteau fi "adaptate",acum nu se mai poate.Si e foarte posibil ca aceasta convorbire radio a celor de la Ferrari,sa fie doar prima de acest gen; poate in cursele viitoare vom auzi acest gen de conversatii si din partea altor echipe pentru ca acum totul e.." pe fata" cum s-ar zice :)
-
Bula, duminică, 25.07.2010 18:19Ferrari nr.1
Ferrari sunt cei mai buni la strategie-au fost mereu-scopul scuza mijloacele!Nu trebuie sa criticam ordinele de echipa ,trebuie sa vedem adevarul:Ferrari au facut ceva la masina-au inbunatatit monopostul mult peste adversari...poate prea tarziu...dar niciodata nu este prea tarziu.Calutul o sa Domine urmatoarele curse
-
ctlnmihai, duminică, 25.07.2010 18:20diesel
o seara buna dupa altele in care n-ai putut nici macar comenta....
-
Jumatatea plina, duminică, 25.07.2010 18:23Alonso e mai rapid decat tine.... Ai "subanteles" acest mesaj ?
Este imbucurator cum marea majoritate a fanilor indiferent de culoarea echipei condamna modul in care a castigat Alonso. Cuvinte precum 'jenant' si 'rusine' le gasesti la aproape orice postare. Acesta este stilul consacrat al celor de la Ferrari. Acum ati inteles de ce a semnat Ferrari din nou cu Massa ??? Este pilotul de care ARE nevoie Alonso. Cu toate ca acesta este stilul celor de la Ferrari, Schumacher nu a avut vreodata nevoie de ajutorul lui Barichello cu adevarat ( a se vedea nr. de victorii de la sf. de campionat). Iar Kimi a castigat singur. Aceasta este diferenta dintre a fi pilot (Schum, Kimi) si a fi doar un competitor (Alonso) pentru care doar rezultatul conteaza nu si modul in care ajungi le el.
-
diesel, duminică, 25.07.2010 18:24mihai
da, astazi e seara in care comentez, poate ca "tacerea" atunci cand pierzi este un act de respect pentru cei care se bucura, oricum mai evident decat invectivele unor colegi de site.
-
rayn380, duminică, 25.07.2010 18:25articole interesante
Citez(Autosport): 1)Ferrari bosses summoned by stewards Sunday, July 25th 2010, 14:37 GMT Felipe Massa, Fernando AlonsoFerrari team bosses have been summoned to see the German Grand Prix stewards following the team orders controversy at Hockenheim. Fernando Alonso won the race from team-mate Felipe Massa, but only after the Brazilian let him pass following a conversation on the radio, Massa having led the race from the start. Massa was told by his race engineer Rob Smedley: "Fernando is faster than you. Can you confirm you understood that message?" Moments later Massa slowed down and let Alonso take the lead. After the race, the FIA stewards summoned Ferrari's team manager and team principal. Team orders are banned in the sport. Deci fani Ferrari....nu este dorinta fanilor McLaren....asa ca mai ganditi-va odata.... 2)Flexible wings row set to hit Formula 1 By Jonathan Noble Sunday, July 25th 2010, 11:52 GMT Mark Webber, Red Bull, German GPA row over flexible front wings looks set to overshadow the German Grand Prix with a number of teams expressing concerns to the FIA about the designs on the Red Bull Racing and Ferrari cars.(continuarea o gasiti aici: http://www.autosport.com/news/report.php/id/85532) Enjoy!!!
-
ctlnmihai, duminică, 25.07.2010 18:28diesel
Dincolo de frazele in care pretinzi ca esti obiectiv ,nu esti cu nimic mai prejos decat mine sau altii care arunca cu invective ..Nu vei recunoaste niciodata greselile facute de alonso asta cu toata obiectivitatea ta de ardelean dupa cum te numesti..
-
zdravanel, duminică, 25.07.2010 18:28
Frumoasa cursa, singurul lucru care nu mi-a placut a fost cind Barrichelo l-a lasat pe Schumacher sa treaca in fata si sa castige cursa.
-
Mda,, duminică, 25.07.2010 18:30Ferrari vor sa castige cu Alonso
insa fara a-si asuma riscuri ca oricare alta echipa ( a se vedea cazul Red Bull, McLaren, la aceeasi cursa parca).
-
diesel, duminică, 25.07.2010 18:33mihai
Am recunoscut cand a gresit Alonso..tu cand a gresit Hamilton? in fine, tu faci ce faci si ajungi la sa provoci persoana..O seara buna.
-
ctlnmihai, duminică, 25.07.2010 18:37diesel
nu te provoc....acum spun ce simt chiar..bucura-te de victoria pilotului tau si nu te mai plange niciodata ca Massa a indraznit sa nu se dea la o parte din fata marelui alonso...
-
ctlnmihai, duminică, 25.07.2010 18:40diesel
Si n-ai recunoscut niciodata cand alonso a gresit... spre exemplu dupa cursa trecuta n-ai comentat nimik.. ,,si cand a gresit i-ai gasit scuze de genul ,,e tanar si se mai intampla..
-
diesel, duminică, 25.07.2010 18:40@mihai
asadar..recunosc http://formula1.automarket.ro/stiri/alonso-minimalizeaza-incidentul-cu-massa-din-china-29842.html
-
ctlnmihai, duminică, 25.07.2010 18:43diesel
Incidentul ala e nesemnificativ..eu te intreb de cel din cursa trecuta cand alonso i-a spart pneul lui Massa cand acesta era cu o jumatate de monopost in fata lui..
-
diesel, duminică, 25.07.2010 18:47mihai
Stii cum arata un incident de cursa? La ce configuratie au aripile fata monoposturile aceste situatii au existat si se vor mai repeta. Poate ca a fost cel mai des intalnit incident in acesti 2 ani. In mod sigur Alonso nu a facut-o intentionat. Asta este parerea mea. Tot nu mi-ai aratat un post critic vis a vis de Hamilton, "idolul" tau..:)sau, el nu a gresit inca..:)
-
@ctlnmihai, duminică, 25.07.2010 18:49E doar schimb de amabilitati la Ferrari
Alonso i-a facut cadou lui Massa un pneu spart, iar Massa i-a facut cadou lui Alonso o victorie.
-
madalina, duminică, 25.07.2010 18:54BRAVO FERRARI
BRAVO FERARRI M-ia fos dor de o cursa asa cum a fost azi si anume cu ambi piloti ferrari pe podium. Bravo MASSA cel mai tare coechipier, si imi pare rau ca nu s-a putut bucura de o victorie, bravo ALONSO. Ambi piloti sunt cei mai tari si si-au facut treaba. NU IL MAI CONDAMNATI PE ALONSO mi s-a parut normal sa treaca in fata el avand foarte multe punct si luptand pt. titlu. Voi chiar nu stiti ce inseamna F1 ca daca ati sti , ati sti si faptul ca strategia de echipa conteza mereu.
-
ctlnmihai, duminică, 25.07.2010 18:55ctlnmihai
A gresit si el dar e tanar ,si in plus n-are experienta unui dublu campion mondial ...si inca ceva Alonso s-ar fi luptat la titlu cu sanse si daca ar fi venit pe locul2 ..Cursa asta imi aduce aminte de declaratia lui Alonso dupa Valencia.. It was a simulated race ...
-
Horia, duminică, 25.07.2010 18:58Fernando Alonso
Massa era mai lent si-l incetinea pe Alonso, Vettel se apropia putand ataca in momentul in care intalneau intarziati. Cine a fost CEL MAI RAPID PILOT IN CURSA ASTAZI?Cu asta am spus tot. Va este ciuda dar asta este.
-
ctlnmihai, duminică, 25.07.2010 19:01Horia
Mie mi-e ciuda numai cand vb de Ferrari..cand castiga alonso nuu .. vezi singap[ore 2008 ,hockenheim 2010..
-
ctlnmihai, duminică, 25.07.2010 19:04stilul Ferrari
Fanii Ferrari au vb in ultimii ani de stilul Mclaren de copia monoposturile.. acum avem si stilul Ferrari de a lasa un pilot sa castige prin non-combat-ul unuia dintre coechipieri
-
ally_great, duminică, 25.07.2010 19:07CMRT
Cel mai rapid astazi a fost Vettel, in ultimul tur. Coechipierii Red Bull sunt la egalitate de puncte pe locul 3 cu 136 puncte.
-
dany, duminică, 25.07.2010 19:08Rossi & Raikkonen
adevarul este ca echipele pun pe primul loc interesele financiare si nu sportul...trebuie sa ai mare caracter pt a lupta cinstit. asa a fost kimi atunci cand nu a cerut sa i se asigure postul de pilot nr 1 la ferrari (desi venise acolo pt a duce mai departe succesul lui schumacher ) si asa procedeaza si marele Rossi care ar putea usor sa scape de Lorenzo (el a creat succesul echipei, el aduce sponsorii, el castiga...) Si totusi iata ca accepta lupta cu Lorenzo fara sa ceara favoritisme...este prea mare ca sa se injoseasca cu asa ceva! vrea sa castige din postura de dominator, nu din jocuri de culise... oricum in viitor nu-i vad pe Rossi si Lorenzo in aceeasi echipa, unul din ei va merge probabil la Ducati in locul lui Stoner. anul acesta datorita accidentului lui Vale probabil ca Lorenzo va deveni campion, dar la anul interesele oricarei echipe care-l are pe Rossi este sa castige cu acesta. este mult mai bine pt marketing si implicit financiar...in plus fara Vale in echipa nu este sigur ca Lorenzo va putea dezvolta o moto foarte performanta... dar aceste lucruri se decid de manageri pt ca Rossi nu se va injosi niciodata sa ceara favorizarea in fata coechipierului!
-
ctlnmihai, duminică, 25.07.2010 19:12Ferrari
Ferrari amendati 100.000 $ ..meritau descalificati ptr. cursa asta simulata.. nu e nicio mirare ca F1 isi pierde din audienta..curse trucate ,regulamente care se schimba de an la an.. si pe noi ne deranjeaza ca n-avem comentatori de F 1....
-
ctlnmihai, duminică, 25.07.2010 19:17diesel08
recunosti doar erorile de pilotaj ale lui Alonso..nu si atacurile la adresa coechipierului..
-
zdravanel, duminică, 25.07.2010 19:1858da
si cazul trimis la WMSC pentru a fi judecat. :) In a statement issued on Sunday night, the FIA stated that a breach of Article 39.1, which bans team orders, and 151c, which relates to bringing the sport into disrepute, had been committed.
-
simodoru, duminică, 25.07.2010 19:19FERRARI
http://www.sport365.ro/Ferrari_sunt_vinovati__100_000__amenda_si_judecata_WMSC-n122936.html trea si declasati!!!
-
CatalinF1, duminică, 25.07.2010 19:20Ryan
Imi aduc aminte la cursa din Turcia ca Button a avut destula minte cat sa nu se loveasca cu Hamilton care a fost foarte agresiv la primul viraj si pe urma s-a oprit din a ataca. Nu mai vroia sa castige sau a primit un sms?
-
ctlnmihai, duminică, 25.07.2010 19:27CatalinF1
eu im aduc aminte cursa de la Singapore 2008 cand piquet a intrat inzid ca sa castige tot alonso.. apropo ce spuneti despre declaratia lui Alonso.,,mai sunt 8 finale".. omul asta n-are pic de bun simt...Alonso: "Ora le altre 8 finali" in gazzetta.it
-
CatalinF1, duminică, 25.07.2010 19:39MIhai
Nu cred ca intrarea lui Pique a determinat acea victorie. Alonso a avut cei mai buni timpi in acea cursa. Tot Pique a blocat sistemul de alimentare al lui Massa astfel incat sa piarda 1 min la boxe? S-au Kimi s-a infipt in zid tot la rugamintile lui Pique? Inteleg nu-ti place omul si/sau pilotul Alonso. Nici mie nu-mi place ce s-a intamplat azi, a fost dezonorant pentru ambii piloti si echipa lor. Daca la sf sezonului aceasta rocada o sa decida campionul sunt cei mai bine investiti 100.000 Euro de catre Ferrari.
-
hasu, duminică, 25.07.2010 19:40Ferrari
Ordine de echipa exista la toate echipele indiferent de nume.Ca unele sint date mai taraneste, cum a fost cel dat de Ferrari astazi sau mai fin este alta poveste.Ferrari este recunoscuta ptr. acest gen (vezi epoca Schumi)de ordine,asa ca nu ar trebui sa mai surprinda pe nimeni.Expresia machiavelica ,,scopul scuza mijloacele" parca este italiana,nu ?.Lasind totul la o parte cred ca nu se pune la indoiala victoria categorica obt. de Ferrari pe acest circuit.Sa vedem insa pe alte circuite daca sint la fel de competitivi.Campionatul devine din ce in ce mai interesant si asta cred ca n-e bucura pe toti.
-
@ctlnmihai, duminică, 25.07.2010 19:41plictisesti lumea
Sigur ca mai sunt 8 finale, fiecare cursa e cat o finala sau nu te duce capatana sa intelegi o metafora!
-
E culmea, duminică, 25.07.2010 19:44Doar 100.000 amenda !!! dintr-un buget de milioane de euro ....
Trebuia sanctionata altfel o astfel de mascarada. Secunde, locuri pe grila, etc. Ziua continua in aceeasi maniera injositoare inceputa de Ferrari. De data acesta mingea fiind in terenul factorilor de decizie F1. Doar atat costa o victorie in F1 ?!
-
rayn380, duminică, 25.07.2010 19:48topic moved
Mutati-va pe primul articol....asta deja e fumat.....Acolo s-a deschis deja subiectul despre manevra celor de la Ferrari...Amendati cu 100.000E si vor fi judecati....Conform art 151c, prin care au afectat imaginea F1, datorita acestei manevre, in 2007, McLaren au fost descalificati din acel sezon, pe motiv ca au incalcat acelasi articol.....Oricum, nu va fi bine pentru cei de la Ferrari....Plus ca probabil, pe sefutzu Domenicali, el presidente il va pune sa aduca bani de acasa pt plata amenzii, intrucat el a luat decizia asta de kko....
-
scuderia, duminică, 25.07.2010 19:48hai sa v-aud ciudosilor!!!
asa imi place de astia care se oftica ca nu a castigat echipa lor preferata:)):))...nu conteaza cine a castigat la ferrari...daca stai sa te gandesti putin este logic ca massa este secundul lui alonso...este mult mai lent ca el...este rapid numai cand nu are pe nimeni in fata...oricum ferrari au avut o masina destul de puternica weekendul asta si asta s-a vazut in evenimentele oficiale...nu se poate compara alonso cu massa...faza aceea putea fii mascata...daca ai un pic de cap..oricum bravo alonso, bravo massa, bravo ferrari. tot asa si in urmatoarele curse!!
-
@e culmea-cine vb!, duminică, 25.07.2010 19:49v-ati gasit
Mascarada? Mascarada au fost cursele punctele castigate de Ham furand SC! Trebuia drapel negru.FIA v-a protejat si-atunci!Acum ca nu va merge straful muriti de ciuda!
-
fani mclaren, sunteti penibili, duminică, 25.07.2010 19:52RAZBOI
NU STITI SA PIERDETI! BRAVO VOUA!VREAU SA VA AUD LA FIECARE CURSA CUM VA VAITATI SI CUM VA DOARE..VA FI SEMNUL VICTORIE FERRARI!FORZA FERRARI
-
sary, duminică, 25.07.2010 19:52andrei spune k Alo e mai rapid, dar Massa a demonstrat ca oricum era in fata lui Alonso si oricum nu-l ajungea fara de ajutorul ekipei
dk era mai rapid Alo decit Mss atunci de c nu l-a depasit liber fara a interveni ekipa asta d kk. Doar sa va ginditi pu un moment, puneti-va in locul lui Mss...eu nu cred ca veti reactiona pozitiv, ba chiar va veti revolta si veti spune tuturor ca ekipa a procedat incorect..., nu mi-l inkipui nicicum p Alo in situatia inversa, se miorlaia de fiecare data de la fiecare fleac dar de cazul dat precis ca o facea a dracului!!! voi vi-l inchipuiti p Alo sa-i ofere lui Mss loc 1 si sa ramina p 2?!!!!
-
zdravanel, duminică, 25.07.2010 20:02
Refrenu asta cu Alonso era mai rapid a obosit. Daca era asa rapid era mereu in spatele lui Massa si ii arata o roata ceva macar. Nu statea la 1.5 -2 sec si astepta sa fie lasat in fata. Si daca a castigat pe merit, de ce nu s-a bucurat deloc si era asa fiert la final? A, si faza cu Domenicali care i-a tarat inapoi pe podium ca pe niste copii de gradinita :P
-
ctlnmihai, duminică, 25.07.2010 20:04@
domnule john doe inteleg metafora..nu inteleg nesimtirea lui Alonso
-
hamilton, duminică, 25.07.2010 20:04puncte
Propun sa le fie luate punctele celor de la Ferrari si sa le primeasca ham-ham:), a fost cel mai spectaculos in cursa. Prin lipsa!
-
zdravanel, duminică, 25.07.2010 20:05
asa, stati si dati voturi negative, am atins un punct nevralgic? Marii fani Ferrari anonimi "culmea cine vorbeste", "fani mclaren sunteti penibili". :))
-
@zdravenel tataie, duminică, 25.07.2010 20:08da
nu sintem mai anonimi ca voi:) fanii ferrari sarbatoresc, fanii meclaren fac ce stiu mai bine sa faca! arunca cu mizerii!
-
corectura, duminică, 25.07.2010 20:09da
revin...fanii meclaren transforma siteul in latrina!
-
zdravanel, duminică, 25.07.2010 20:11
Eu cel putin am fost civilizat si n-am injurat pe nimeni. Nu ma priveste
-
ctlnmihai, duminică, 25.07.2010 20:14@ all
Nu v-am vazut in cursa trecuta cand Ferrari l-au facut sa paleasca de invidie pe Mr. Bean.. ma refer la cei care comenteaza nelogat dar si logat
-
zdravanel, duminică, 25.07.2010 20:21
si raman in continuare cascadorii rasului: Luca Colajani, ofiterul de presa al Ferrari a declarat dupa cursa ca "a fost o decizie luata de Felipe Massa" :))
-
ctlnmihai, duminică, 25.07.2010 20:488 finale
Daca cele 8 finale de care vb Alonso se vor desfasura cu depasiri de genul celei de azi atunci nici nu vom avea nevoie de caracatita paul ca sa ne dam seama cine va fi campion mondial..Nu contest superioritate echipei Ferrari in cursa de azi ci manevra celor de la Ferrari..fanii Ferrari care sunt mai educati vor intelege ceea ce spun ..cei fara de bun simt vor injura
-
Diesel, duminică, 25.07.2010 20:56masuri egale..
Fanii Ferrari inteleg, ceea ce nu inteleg ei este de ce fanii mclaren nu inteleg ca ordinele de echipa sunt la fel indiferent cat sunt de "fine" ar fi ele, si ca, trebuiesc pedepsite in egala masura. Adica "ordinele de echipa" ale mclaren sunt mai in regula decat cele ale Ferrari..de Red Bull nu mai spun nimic, acolo au iesit in presa pe fata si nu s-a luat nicio masura. Da, se pare ca in acest an comisarii de cursa au niste favoriti..Iar de injurat, mihai, nu vrei sa arunci o privire pe ce s-a postat astazi?:)
-
ctlnmihai, duminică, 25.07.2010 21:12Diesel
m-am lamurit cum e si cu obiectivitatea ta..sincer la un moment dat chiar te invidiam putin ptr. comm-urile tale care se vroiau obiective ,pline de sportivitate etc .. dar m-am lamurit ptr. prima data cand l-ai facut jigodie pe un user care indraznise sa adreseze acelasi epitet favoritului tau alonso.. Tipul acela nu merita remarca asta deoarece pana la urma alonso nu e ruda cu tine..Nici macar nu ti-ai cerut scuze persoanei respective..atunci am inteles ca pana la urma urmei esti un om ca si mine sau ca alte persoane..N-are rost sa ne mai contram pe tema asta ..e clara treaba ca nu-ti vei schimba opinia si nici eu. nu o voi face o seara buna
-
diesel08, duminică, 25.07.2010 21:21Mihai
Ar fi interesant de vazut unde fac eu pe cineva "jigodie", astazi ti-am demonstrat ca te inseli cand ai spus ca nu-mi critic favoritul, s-ar putea sa te inseli si a doua oara desi, e foarte posibil sa-mi fi iesit candva din pepeni:). Nu-mi aduc aminte, dar daca am facut-o regret. Da, sunt si eu om.O seara buna.
-
Alexandra1710, duminică, 25.07.2010 21:48@dany
Kimi a fost cel mai fair pilot din F1.Massa isi merita pe de o parte soarta pentru ca sa nu uitam ca el era cel care tipa prin presa in 2008 inca de prin iulie ca el trebuie sa fie pilot nr.1.Ceea ce Kimi nu a cerut desi putea sa o faca inca de la inceput cand a venit in locul lui Schumacher,apoi putea dupa ce a castigat titlul mondial.Dar nu a facut-o niciodata ! Si nici nu a castigat curse asa cum a facut Alonso azi.Rusine ! Alonso declara zilele trecute pentru un saptamanal finlandez ca ii este dor de Kimi si ca ii doreste tot binele...Tot ce-i doresc eu lui Alonso e sa se intoarca Kimi ca vede el :))
-
madalina, duminică, 25.07.2010 21:52kimi si fernando
Asa cum a "vazut" si in 2005-2006?:)sa speram ca ai dreptate:)
-
Rossi & Raikkonen, duminică, 25.07.2010 22:03@dany
de unde te-ai luat?!...aici e F1, poate ai incurcat cv?...
-
dany, duminică, 25.07.2010 22:37
ma refeream la caracterul celor doi mari piloti (raikkonen si rossi) chiar daca vale este in moto gp! sincer sunt fan ferrari si i-am sustinut pe schumacher si raikkonen in anii trecuti. acum il sustin pe massa pt ca am o antipatie pt alonso (desi ii recunosc valoarea ca pilot, cred ca este al doilea pilot ca valoare in momentul de fata dupa hamilton). nu sunt fan hamilton, dar cred ca este cel mai rapid pilot. cu toata simpatia mea pt massa de la inceputul sezonului incoace, cu astfel de atitudine nu va avea niciodata sanse sa devina campion mondial. vi l-ati imaginat vreodata pe ayrton senna avand atitudinea lui massa de azi? de aceea a si fost asa de mare...
-
jderu, luni, 26.07.2010 11:16praf...
hahaa, ce se mai dau cu capul de gard lingaii meclarenului cu ordinele de echipa, a-ti uitat-o pe-aia cu "butoaneeeeeeeeee, salveaza fuelul bai, ca a si inceput sa si ploua si din cauza gaurii din caruta consumi mai mult ca pe uscat" ma stric de ras... mari nesimtiti fanii meclarenezi! dupa ce ca sunt sustinatorii celei mai hoate echipe din f1 la ora actuala, mai fac si gargara...
Citeste si
-
F1 TOP | duminică, 24 iunieAlonso a câştigat la Valencia! Schumacher, primul podium de la revenirea în F1!Fernando Alonso a câştigat la Valencia, iar Michael Schumacher a terminat pe locul 3 şi a obţinut astfel primul podium de la revenirea în Formula 1 la capătul unei curse pline de spectacol şi răsturnări de situaţie. Citeste tot
-
F1 TOP | sâmbătă, 23 iunieVettel va pleca din pole position în Marele Premiu al Europei!Sebastian Vettel a obţinut pole position-ul la Valencia într-o sesiune de calificări plină de surprize, în care Fernando Alonso, Michael Schumacher şi Mark Webber au ratat prezenţa în ultima parte. Citeste tot
-
F1 TOP | sâmbătă, 23 iunieFormula 2: Marinescu, locul patru în prima cursă de la Spa-FrancorchampsMihai Marinescu a terminat pe locul patru cursa de sâmbătă de Formula 2 de la Spa-Francorchamps, însă riscă să piardă poziţia la masă verde. Citeste tot
-
F1 TOP | sâmbătă, 9 iunieVettel va pleca din pole position în Marele Premiu al CanadeiSebastian Vettel a obţinut la Montreal al doilea pole position din acest sezon şi va pleca din prima linie a grilei de start alături de Lewis Hamilton. Citeste tot
-
F1 TOP | duminică, 27 maiWebber a câştigat Marele Premiu al statului Monaco!Mark Webber a profitat la maxim de penalizarea lui Michael Schumacher şi a câştigat cursa de la Monaco după ce a plecat din pole position. Nico Rosberg şi Fernando Alonso au completat podiumul. Citeste tot
Sper sa fie pedepsiti cei de la Ferrari. Asa ceva este impotriva regulamentului. Numai Ferrari se poate injosi in asa fel sa i se spuna lui Massa sa il lase sa treaca pe Alonso. Nici nu s-a bucurat de victorie.