Alonso susține că a decis în ce competiție va concura în 2021: "Sper să vă pot anunța în curând"
Fernando Alonso susține că a decis în mare măsură în ce competiție va concura în sezonul 2021, însă a exclus varianta unui sezon complet în IndyCar.
Fernando Alonso a părăsit Formula 1 la sfârșitul sezonului 2018, iar la vremea respectivă a menționat că ar putea reveni în Marele Circ în 2021, atunci când regulamentul tehnic urma să fie modificat radical.
Între timp, noul regulament a fost amânat cu un an pentru 2022, ceea ce i-ar putea afecta planurile pilotului spaniol. Alonso sugerează însă că a decis deja în competiție va concura anul viitor și că un anunț oficial ar putea fi făcut în curând.
"Am spus că m-aș putea întoarce în Formula 1 în 2021 datorită noilor reguli și pentru că poate îmi voi dori să călătoresc din nou. Formula 1 a amânat acum regulile pentru 2022. În cazul meu, știu mai mult sau mai puțin ce voi face anul viitor și sper ca mulți dintre voi să afle în curând", a explicat el.
Cu două titluri la activ în Campionatul Mondial de Anduranță și o participare în Raliul Dakar, presa a speculat că Alonso ar putea fi tentat de un sezon complet în IndyCar. Totuși, spaniolul susține că nu este pregătit să se dedice competiției nord-americane.
"Am luat asta în considerare acum doi ani. Dar acum, să particip la 16-17 curse, să învăț toate circuitele, aș avea nevoie de multă pregătire pe care poate sunt dispus să o fac în prezent. Nu-mi pot imagina un sezon complet, ar necesita devotament complet", a adăugat el.
Via Motorsport
-
Kirotractor, joi, 07.05.2020 09:15
Doamne ferește și apără-ne dacă Tartorii Circari au ajuns să bage teasere și cu intențiile lu Fernandel, când sucite când învârtite...
-
Ardelan, joi, 07.05.2020 09:41
înapoi la Dakar :)
-
Neutru, joi, 07.05.2020 11:32
Toate se fac la timpul lor.Alonso a fost un pilot foarte bun,a demonstrat asta.Comportamentul de berbec(tactician bun dar strateg mediocru)la împiedicat să-și dubleze performanțele,mai ales că avea sponsori puternici.Ghinionul s-a cam ținut de el,trebuie să recunoaștem.Toate necazurile lui vin de la femei(fiica lui Ron Dennis)și aroganță.
-
lol, joi, 07.05.2020 20:21
Ei, lasa ca nu l-a obligat nimeni sa plece de la McLaren. Si nu l-a tinut nimeni sa nu se duca la Mercedes in 2016. Dar in ambele cazuri tot nu lua titlul. A avut noroc cu doua titluri, e destul si asa.
-
Radu, vineri, 08.05.2020 07:58
Daca nu venea Vettel in locul lui, ar fi adus titlul pentru Ferrari.
-
lol si costel, vineri, 08.05.2020 09:02
Vettel nici la ghetele lui n-ajunge. Degeaba are monoposturi bune la dispozitie asa cum Alonso n-a avut la Ferrari. In 2012 cu a 3-a masina aproape a luat titlul. Ce sa-i faci, era Vettel are totusi farmecul ei.
-
Rocco, vineri, 08.05.2020 09:30
Cel mai bun pilot dupa Schumacher in ultimii 25 ani.
-
lol, vineri, 08.05.2020 10:39
Ironia e ca Ferrari s-a ridicat tocmai pentru ca a venit Vettel. Odata cu venirea lui Vettel s-a schimbat si strategia in dezvoltarea monopostului. Imediat au schimbat designul pentru front end, lucru de care a beneficiat si Raikkonen. Investisera 5 ani dezvoltand pentru Alonso si nu a dat roade. Era momentul (tarziu) sa schimbe asta. Dar cum voi credeti ca asa axiomatic Alonso e mai bun decat Vetttel pe orice masina, atunci da, traiti cu iluzia ca Alonso ar fi facut mai bine (lua titlul). In al doilea rand, parca in perioada aia Mercedes cu Hamilton domina campionatul. Pai Alonso nu l-a batut pe Hamilton pe masini egala dar l-ar fi batut cand Ham avea prima masina de pe grila? Hai ca e prea trasa de par
-
Costel, vineri, 08.05.2020 11:43
oi intervenit numa' ca sa-ncerc sa-l salvez pe vulnerabilu' de la ora 09:02, cel care se confrunta cu o acuta ocluzie informatiala intr-ale F1! pai cum sa-i ajunga vreodata vettel lu' alonso la glezne ?!? pai cum sa-si permita una ca asta tocmai sebastian ?!? iata ca dupa 5 sezoane atat pentru vettel cat si pentru alonso la ferrari numerele arata un felu' urmator: vettel -14 victorii vs alonso 11 victorii; vettel -1361acumulate in 5 sezoane pentru ferrari ; alonso -1190 puncte in 5 sezoane pentru ferrari;
-
Costel, vineri, 08.05.2020 12:07
sezonul 2014 , unul aparent mizerabil pentru sebastian vettel cu noile motoare V6T Renault dar totusi cu 3 locuri trei si un loc 5 la general cu 167 puncte iar alonso cu un singur loc 3 in 2014 si locul 6 la final de sezon cu 161 puncte pentru ferrari
-
Neutru, vineri, 08.05.2020 13:21
Eu cred că în 2007 și 2008 ar fi câștigat Alonso dacă fiica șefului n-ar fi intervenit pentru Hamilton.Cine știe povestea înțelege,cine nu sau este fan Hamilton...La Ferrari a fost prima greșeală de strategie.Nu vii la echipa care ți-a fost adversară,pentru că te urăște.Și Vettel a avut ghinion.Anul 2009 era al lui dacă era un an normal dar s-a inventat Braun-GP. Kimi a știut de la început ce-l așteaptă la Ferrari când a revenit.Dar era cea mai bună opțiune pentru el.E cel mai realist pilot de pe grilă.
-
Costel, vineri, 08.05.2020 14:49
Neutru , asadar titlul lui raikonnen din 2007 ii mai mult decat conjunctural , chiar se poate spune ca o fost cadoul lui Ron Dennis peentru scuderia ,asta numa' din cauza disputelor interne de la Mclaren
-
lol, vineri, 08.05.2020 16:02
Ma intreb la Mercedes cine intervine pentru Hamilton, Suzzie? Bai de unde le tot scoateti? Fiica sefului, prietena prietenei si mama omida, toate au conspirat impotriva formidabilului.
-
lol, vineri, 08.05.2020 16:07
Vezi ce inseamna sa fii negru? Te ajuta fetele sa castigi campionatu'. Fiecare stire cu Alonso la comedie ajunge multumita istetilor sai fani.
-
lol, vineri, 08.05.2020 16:08
@Costel Pai daca nu castiga Raikkonen ar fi castigat Hamilton si ar fi fost drama de 10 ori mai mare. A rasuflat usurat Alonso ca a castigat Raikkonen.
-
Costel, vineri, 08.05.2020 16:41
raikonnen o castigat titlul in 2007 cu un punct avans dar cu 6 victorii , doua izbanzi in plus fata de hamilton si alonso , amandoi cu cate 4 victorii dar uite un detaliu interesant pentru 2008: hamilton castiga titlul in ultimul viraj tot cu un punct avans dar numai cu 5 victorii si un abandon in intreg sezonul spre deosebire de massa care o castigat 6 curse dar o avut si doua abandonuri in 2008!
-
Neutru, vineri, 08.05.2020 17:31
Lol faci parte din cei care nu știu sau fan Hamilton?Pe scurt. Fica șefului are fantezii sentimentale la adresa pilotului,insistă pe lângă tata să-l facă campion,toată echipa se străduiește mai puțin Alonso care este sabotat.După doi ani fata se satură de așteptat și revine la realitate,dar Hamilton ajunge campion.Mercedes în baza acestui titlu îl angajează în locul lui Schumacher,pe un monopost care potrivit lui Niki Lauda(staf Mercedes)ar fi câștigat chiar pilotat de o maimuță.Dacă nu era sabotat Alonso câștiga el nuKimi.Cât despre ce spui tu cu negru nu-i ce crezi tu.E tocmai invers după declarațiile fiicei,asta fiind și cauza treziri la realitate.Sau mai păcălit și altele dar l-au părăsit cu toți bani lui.Așa-i viața!Mai citește și tu despre lumea F1.
-
lol, vineri, 08.05.2020 18:07
Bai ce nostim esti. Mai spune, mai spune! Uite asa ajungi sa cunosti omul, il lasi sa spuna ce "stie".
-
..., vineri, 08.05.2020 18:27
Bai moor. Fiica s-a trezit la realitate dupa ce o vazut ce mic e Hamilton. Dupa ce a visat doi ani ... Sigur are o telenovela din asta si la Mercedes cu Zuzzi. Si d'aia nu s-a dus Alonso acolo in 2016. Iar faza cu femeia implicata in deciziile echipei. Pai asa si io plecam din F1.
-
lol, vineri, 08.05.2020 18:29
De asta nici nu il vom mai vedea pe Alonso in F1. Exista cate o femeie din asta la fiecare echipa....
-
Neutru, vineri, 08.05.2020 19:11
Așa-i.Vezi cât de gramatical scrie,dacă,cum și cât suportă adevărul sau este pierdut în fanteziile lui de suporter(taliban).De cele mai multe ori reușești să-ți faci o imagine aproximativă.Sunt și excepții când nimic nu este ce pare.
-
Neutru, vineri, 08.05.2020 19:27
Atitudinea superficială nu avantajează pe nimeni.Mai citiți odată dar fără prejudecăți și faceți un efort să înțelegeți.Nu vorbim aici despre femei ci cum a ajuns datorită norocului Hamilton multicampion.Bănuiesc că știți și cum a ajuns în F1,doar e idolul vostru?
-
lol, vineri, 08.05.2020 19:53
Bai eu tot nu inteleg. Te rog sa mai explici.
-
..., vineri, 08.05.2020 20:13
Smecher Hamilton, a dezamagit fata abia dupa ce s-a vazut cu titlul in brate. Probabil ca latin loverul a dezamagit-o mai devreme.
-
qwerty, vineri, 08.05.2020 20:35
E prima data cand aud de fata lui Ron ca ar fi implicata in asta. Cred ca una lume nu are ce face.
-
lol, vineri, 08.05.2020 21:46
E prima data cand aud ca Ron are o fata.
-
boss, vineri, 08.05.2020 21:50
Eu stiu cum a ajuns Hamilton in F1. In primul an s-a acomodat, in al doilea a castigat campionatul in toate formulele inferioare. In 2006 castiga fara drept de apel in GP2. Cautati Turcia 2006 GP2 pe youtube. In F1 a facut la fel, in primul an s-a acomodat, in al doilea a castigat. Alonso avea nevoie de un dus rece atunci si l-a primit.
-
mtz, sâmbătă, 09.05.2020 10:44
Cu daca si cu parca nu ajungi nicaieri. Daca era ajutat Alonso, daca era ajutat Hamilton. Dar daca era ajutat Raikkonen inca din prima cursa nu va intrebati? Nu cumva castiga tot Raikkonen?
-
AyrtonSenna1991, sâmbătă, 09.05.2020 11:41
Cei care spun ca Alonso nu a fost defavorizat in 2007 , traiesc intr-o lume paralela . Spaniolul daca era sustinut de echipa , ramanea la McLaren si in sezoanele viitoare . Altii au sustinut si sustin in continuare , ca a plecat din cauza Hamilton . Oricum , cand esti fanul sau haterul unui pilot , perceptia realitatii e subiectiva. In 2016 intr-o anumita cursa , britanicul s-a plans de sabotaj pentru simplu fapt ca i-a cedat motorul. Tot sezonul s-a plans: ba ca mecanicii lui au fost mutati in tabara lui Rosberg , ba ca nu se doreste ca el sa castige titlul mondial , ba ca o sa scrie o carte despre sezonul 2016. Astept cu interes cartea aia . Poate in viitor o va scrie si sper sa aiba mai mult de 10 pagini. De asemenea am vazut alte comentarii , in care un tip care se crede centrul universului ii ridica osanale lui Vettel ca a terminat in fata lui Alonso in 2014 , la o diferenta infima de puncte. Tin sa ii reamintesc faptul ca Ricciardo , coechipierul lui , a castigat 2 curse cu masina respectiva , a fost aproape de un pole istoric la Melbourne si a terminat pe 3 la general. Asta in primul an la RedBull si sa nu imi spuneti ca echipa a fost de partea australianului ca devine ridicol. In 2010 , inaintea ultimei curse Vettel era pe 3 la general in spatele lui Webber , care era pilot nr. 2 , din cate stiu eu. Toate cartile s-au aranjat perfect pentru el in ultima etapa , Ferrari a gresit strategia , iar in Emirate depasirile sunt greu de facut. Alonso a pierdut titlul din cauza strategiei , nu din cauza lui Petrov. In 2012 , Vettel era sa piarda titlul cu o masina superioara celorlalte. McLaren in acel an , a fost mai rapida decat Ferrari. Daca Hamilton , este cel mai mare talent de la Schumacher incoace de ce nu a castigat titlul ? Si de ce s-a clasat in spatele lui Alonso ? Alonso a terminat in 2014 in spatele lui Vettel , e adevarat dar si-a zdrobit coechipierul , pe un anume Kimi Raikkonen , care venea dupa un an fulminant la Lotus. Din acel an , germanul a inceput sa isi arate adevarata valoare. Daca a muncit si a dezvoltat o masina foarte buna , asa cum a fost Ferrari in 2017 si 2018 , trebuia sa castige titlul , nu sa se rasuceasca pe circuite. Colac peste pupaza a pierdut la puncte si in fata lui Leclerc in 2019. Probabil italienii sunt de vina ca nu l-au facut pe monegasc nr. 3 la echipa , ca vad ca nr. 2 nu e de ajuns . Vettel daca este asa de bun in dezvoltarea monopostului ( si nu ii contest asta ) , sa renunte la cariera de pilot si sa se faca inginer. Iar la Ferrari sa vina un pilot care e in stare sa castige campionate .
-
AyrtonSenna1991, sâmbătă, 09.05.2020 11:46
*3 curse : Canada , Ungaria si Belgia
-
Costel, sâmbătă, 09.05.2020 14:02
sebastian ii doar un pilot care o marcat pentru totdeauna istoria F1 , nu-i nicidecum vreun robot iar la 26 de ani !!! si cu patru titluri mondiale in buzunar parca-i cautionabil sa bifezi si-un aparent recul generat taman de posibilele momente de respiro , cat despre ricciardo pe care-l consider si azi un pilot peste medie ,cert peste mark webber, observ ca cifrele seci genereaza niscaiva disconfort unora dintre noi , asa ca imi fac datoria sa le reamintesc, fara vreo doza de pizma, faptul ca in perioada 2015-2018 tot alaturi de RBR-Renault australianul si-a insusit inca 4 victorii iar in intervalul de timp similar sebastian vettel numa' 13 izbanzi alaturi de ferrari
-
Neutru, sâmbătă, 09.05.2020 14:23
Cine cunoaște știe. Și invers.Fanii,mai ales cei superficiali(talibanii)sunt foarte subiectivi.ei știu un lucru că atunci când au descoperit F1 campion era xyz,deci el e cel mai bun și devin fanul respectivului.Sunt curios dacă știu ce înseamnă„taliban-ultraș-”Mă surprinde@boss că nu știe cum se ajunge în competiții de monoposturi.Am avut și noi piloți în formulele mici și erau buni.Au fost înaintea unora care sunt acum în Formula1.Dar nu au avansat din lipsă de bani.Pe Hamilton la sprijinit NICHELUL din Noua Caledonie(am mai scris nu mai revin)Nichel-metal-Tabelul periodic dacă interesează.F1=afaceri,doar fanii își fac idoli,iluzii dar ar fi bine să se documenteze să știe ce este mai departe de vârful nasului.
-
Costel, sâmbătă, 09.05.2020 15:39
Neutru , in ultimul viraj al ultimului tur din ultima cursa 2008 toate amanuntele ce tin de corectitudinea deznodamantului acelui sezon is la cote care sa nu trezeasca niciun fel de suspiciune pentru "cel mai bun pilot dupa Schumacher in ultimii 25 de ani" dupa cum afirma atat de nonsalant da' parca numa' in inocenta vestitu' "erudit " @Rocco ?
-
boss, duminică, 10.05.2020 09:27
Da, enevoie si de bani. Daca nu ai nici macar nu pornesti la drum. Dar printre toti pilotii aia de pe circuit care tot cu bani au ajuns acolo, tot trebuie sa te impui prin viteza. Daca nu o faci nu avansezi. Nu mai conteaza banul daca tu esti o secunda mai lent decat restul pilotilor. Nu-ti da nimeni campionate ca nu are cum. Deci Alonso a avut bani, Hamilton a avut bani. Hamilton a dominat fecare competitie in care a fost. Din pacate pentru voi, sunteti fanii celui care a pierdut rusinos in fata unui debutant din postura de campion mondial. Era plin de ifose ca il batuse pe Schumacher. Nu mai contau pneurile, nu mai contau banii, nu mai conta nimic. Si acum sa-i intoarcem propria replica: "acum EU (Hamilton) sunt campionul mondial". Bravo dude, ai gasit nichelul in dex si in tabelul periodic. Esti mare.
-
lol, duminică, 10.05.2020 09:32
Pe voi va contrazice tocmai Alonso. El nu crede ca il poate bate pe Hamilton. Nu l-a obligat nimeni sa plece de la McLaren dupa 2007 si nu l-a tinut nimeni sa nu mearga la Mercedes in 2017. A zis ca face echipa cu Hamilton la orice alta echipa in afara de McLaren. Dar nu s-a dus. El stie bine cat poate, voi nu stiti.
-
AyrtonSenna1991, duminică, 10.05.2020 12:36
Orice pilot , poate avea in cariera momente mai proaste. Eu nu sustin faptul ca Sebastian Vettel nu a marcat istoria F1. Prima lui victorie , la Monza in 2008 chiar m-a impresionat. Insa odata cu noua era hibrida , a inceput sa aiba probleme . Fie sta prost din punct de vedere psihic , cu gestionarea anumitor momente in cursa ( vezi Canada 2019 ) , fie stilul de pilotaj al lui Vettel nu se pliaza pe aceste monoposturi. Ca a avut 13 victorii cu Ferrari intre 2015-2018 , in comparatie cu Ricciardo care a avut doar 4 cu RedBull , e irelevant. E ca si cum ai compara , vorba amicului Lol , merele cu perele. Nu are nici o relevanta. La ce monopost a avut Vettel in 2017 , trebuia sa fie campion mondial. Doar Hill in 1995 , a pierdut un campionat cu o masina net superioara in fata concurentei , avand o abordare asemanatoare cu a lui Sebastian. Pentru mine , Vettel e un pilot muncitor , talentat intr-o oarecare masura , insa nu se poate apropia de cei cu adevarati mari . Pe el masina l-a facut campion si asta s-a vazut cand a plecat de la RedBull. De 6 ani tot are " reculuri " , nu credeti ca e cam mult totusi ?
-
lol, duminică, 10.05.2020 13:23
Vettel a fost bun cu blown diffuser, in special in virajele lente. Cineva de la RedBull asa a declarat. Ca Vettel are o tehnica speciala care il face rapid cu blown diffuser in virajele lente, asa cum Webber nu era. Deocamdata nu l-a batut nimeni pe Vettel pe acele masini. L-au batut pe alt tip de masina. Si chiar presupunand ca Leclerc si Ricciardo ar fi fost mai buni decat Vettel pe masinile RBR 2010 - 2013, tot nu inseamna ca si Alonso ar fi fost mai bun decat Vettel pe acele masini RBR. Si chiar daca ar fi fost Alonso mai bun decat Vette pe acele masini RBR, asta tot nu inseamna ca Alonso ar fi fost mai bun si decar Ricciardo sau Hamilton pe acele masini. Vedeti voi cum sta treaba si unde ajungi cu "daca" si fara sa ai dublu standard? Ca eu asta observ la voi, dublu standard. Ba Alonso nu avea RBR si nu stiu ce mare branza facea, ba Alonso era mai bun decat Hamilton (ca s-a batut la titlu) dar parca nici Hamilton nu avea Ferrari care putea castiga curse si cu Massa nu doar Alonso. Pana la urma, Alonso e cel care a spus ca titlul garanteaza ca detinatorul e cel mai bun pilot. Asa sec. Fiti profesionisti ce drcu.
-
Costel, duminică, 10.05.2020 14:18
partial de acord , RBR nu-i deloc cu rol decorativ nicimacar in ultimii ani, ci reprezinta o nuca mai tare decat estimeaza multi iar cifrele brute is cele care-ti subrezesc intr-o oarecare masura argumentatia, asta fiindca in ultimele 6 sezoane ale F1 cu propulsoare 1.6 V6T iata ca ferrari se poate lauda cu 17 victorii (14-sebastian; 1-kimi; 2-leclerc) iar RBR cu 15 !!! (12 cu motorul francez +3 cu motorul japonez ; 8 victorii pentru verstappen si 7 la ricciardo)
-
Neutru, duminică, 10.05.2020 14:35
Toți sunt buni și dacă au noroc de monopost mai performant câștigă.Singurii care sau duelat pe mașini egale au fost Prost și Senna.Oameni diferiți dar talentați.Vettel n-a ajuns la Mercedes în 2010 că avea contract cu Red Bull,Mercedes vrând să facă o echipă total Germană,și a făcut-o.Hamilton mai târziu datorită titlului de campion a ajuns la Mercedes nu din alte motive.Norocul lui!@bossProbabil tatăl lui Hamilton se trăgea de șireturi și se bătea pe burtă cu Ron Dennis când Lewis avea 13-14 ani el un colonist din emisfera sudică așa că e simpatic.@AyrtonSenna 1991 Vettel nu era hibridă la încetinit doar căsătoria!Știu ce spun.
-
Neutru, duminică, 10.05.2020 14:39
Tot zic ăștia că azi e Ziua tatălui.
-
AyrtonSenna1991, duminică, 10.05.2020 15:12
@Neutru Pe Gilles Villeneuve casatoria nu l-a incetinit. Nici pe Schumacher. Asta a zis-o prima data , daca nu ma insel Enzo Ferrari , dar nu cred neaparat asta. In fine , situatia difera de la caz la caz.
-
Costel, duminică, 10.05.2020 15:41
@Ayrton , in situatia in care-as aduce in discutie ultimele doua sezoane complete ale lui Senna in F1 , 1992 si 1993 ,ce zici , care-s sansele ca cifrele brute ale respectivilor ani sa-l compromita pe pilotul nepereche ? nicidecum total ,doar partial.... -in 1992 batut la fundu' gol de Mansell (108p vs 50p) dar deopotriva si de Patrese cu 56p si Schumacher cu 53p -in 1993 o fost rapus de Prost fara drept de apel , chiar si dupa un an sabatic al francezului (99p vs 73p); parca simt ca-mi apari numaidecat cu destule argumente ,asa cum fiecare dintre fanii altor piloti din cu totu' alte decade ale marelui circ fac uz de ele pentru a incerca sa-si protejeze ,macar in aparenta, idolii
-
AyrtonSenna1991, duminică, 10.05.2020 16:07
@Costel Zau asa , nu e neaparat vorba de argumente aici. Statisticile sunt statistici in fond :). Dar daca nu ati vizionat , sezonul 1993 integral eu va recomand sa il vizionati. Tocmai datorita acelui sezon , eu cred ca s-a pus una dintre cele mai mari trepte la temelia legendei lui Ayrton. In rest , incerc sa fiu pe cat de obiectiv pot si de asemnea , incerc sa port o discutie ( fie ea si virtuala ) , cu argumente sau dovezi daca le detin eventual :) .
-
Neutru, duminică, 10.05.2020 16:15
Gilles Villeneuve și Senna au fost„piloți spectacol”Mi-amintesc de unele interviuri date de Senna destul de hazlii.N-am înțeles niciodată de ce îl urmărea pe Prost la fiecare echipă.Cât despre,Schumacher,Enzo a spus-o după ce Schumacher declarase că atunci când ai un copil ești mai lent cu o secundă.
-
lol, duminică, 10.05.2020 17:38
Da, orice pilot care il poate bate pe Hamilton la Mercedes castiga titlul. Rosberg a facut-o, o singura data. Altii nu au avut cursaj sa dea pe acolo. Nu ai tupeu si viteza nu castigi titluri. Alonso nu are nici tupeu nici viteza sa il bata pe Hamilton, la orice echipa. Bai uite, eu tineam cu Raikkonen. Cu prima ocazie cu care si-aluat-o pe coaja am incetat sa mai sustin ca e cel mai bun. Chiar daca a avut probleme cu pneurile, franele si back end. Va sugerez sa fiti cinstiti si voi.
-
Costel, duminică, 10.05.2020 18:09
Ayrton , destul de evaziv in argumentatie ,asta fiindca poate ca nici nu prea exista , dar vreau sa-ti spun cat se poate de clar, fara vreo urma de parti-pris-uri , pentru ce-o reusit Prost in 1993 la 38 de ani in fata lui Senna la 33 de ani , francezul avand totusi si handicapul unui an intreg petrecut in/prin diverse chezlonguri ma face sa-i identific pe cei care l-or supranumit "Le Professeur" ca fiind doar niste carpanosi ai cuvintelor si posibil diletanti ai competitiei :-)), Alain Prost ii fara doar si poate unul dintre foarte putinii Doctor honoris causa atunci cand aducem in discutie competentele pilotajului in F1
-
AyrtonSenna1991, duminică, 10.05.2020 18:41
@Costel Prost a fost un pilot extraordinar. Dar sa nu uitam ce masina a avut Williams in 1993. Hill s-a clasat in fata lui Prost , de vreo cateva ori in calificari. Francezul a dat-o de gard in Brazilia , la Donington a fost batut de Hill , aflat la a 3-a cursa la Williams. Tot in cursa respectiva , Senna i-a dat un tur si a realizat cel mai bun timp al cursei , trecand pe linia boxelor. Asta ca sa nu mai vorbesc , de cel mai bun prim tur din istoria F1. La Monaco l-a dublat din nou. La Silverstone a facut din nou o prima jumatate de cursa magistrala. In San Marino , Canada , Anglia , Ungaria a abandonat fie din motive tehnice , fie din cauza consumului de combustibil. In Italia , Brundell l-a scos afara , Portugalia ,probleme tehnice. Deci in 6 curse a pierdut aproximativ 30 de puncte. Prost a abandonat doar in Italia , la Spa a pierdut cu strategia , la Monaco a furat startul , iar la Interlagos s-a rasucit pe asfalt ud. A mostenit 2 victorii la Silverstone si Hockenheim datorita problemelor lui Hill. Brazilianul a fost impiedicat de ghinioane tehnice , altfel se batea la titlu cu Prost , pana in ultima etapa , cu toate ca McLaren era mai lenta in medie cu 2-2.5 secunde pe tur decat Williams. Si ca un ultim argument , Prost s-a opus venirii lui Senna la echipa in 1993 , avea o clauza in contract care stipula acest lucru. Oare de ce o avea , daca era cel mai bun ? Stiu ca pentru unii doar statistica conteaza , dar totusi sa analizam obiectiv faptele petrecute...
-
Neutru, duminică, 10.05.2020 19:57
Kimi Raikkonen a venit la McLaren propus de Mika Hakkinen(așa declara Mika)Din păcate pentru el Michael Schumacher în 4 ani la Ferrari și-a făcut mașină-echipă care 5 ani câștigă continuu.Flămânzi rău,nu mai câștigase de 20 de ani.Kimi a ținut aproape dar atât a reușit.2005-2006,Renault și Alonso câștigă și Michael pleacă.Ferrari îl angajează pe Kimi(care ținuse aproape deci era bun).McLaren plasează o cârtiță la Ferrari,angajează campionul ultimilor 2 ani și pe Hamilton venit din formulă inferioară și vor să redevină campioni.Știau tot ce va face Ferrari prin cârtița lor(aveau caietul de sarcini de la Ferrari).Circul Alonso-Hamilton McLaren a făcut cămpion pe Kimi.Alonso pleacă(chiar dacă mai avea contract)FIA află de spionaj și hamilton iese campion în 2008,Hoda anunță că se retrage din F1 Mercedes vrea să-i ocupe locul rămas liber pe grilă dar timpul nu-i permite să facă toată birocrația și așa apare Brown-GP (o ciudățenie a anului 2009).Am scris mult dar suntem în pauza prelungită.Scuze!
-
Costel, duminică, 10.05.2020 19:57
Ayrton , te-oi adus prin dialog acolo unde o fost calcaiul lui Ahile atat pentru Mclaren in urma cu 27, 28 de ani dar si pentru ferrari si restul in acesti ultimi ani ai F1 in lupta asta surda cu Benz in era V6T : nicidecum la piloti ci tocmai la monoposturi (sasiu , aero,motor) pachetul Benz fiind impecabil inca din 2014 , avantajul urias generat de W05 care oferea o average winning margin de 23 de secunde scazand totusi datorita eforturilor celorlati adversari pana la cca 7 secunde in 2018 pentru W09, cele 89 de victorii si 48 de duble!!! in 6 sezoane ,48 de duble in cca 120 de gp-uri mie generandu-mi mai multe angoase ca tot covidu' din lumea-ntreaga , absolvindu-l astfel nu numai pe sebastian vettel ci pe oricine altcineva care ocupa cockpitul scuderiei de vreo culpa majora/decisiva in ratarea obiectivelor in ultimii 5 ani
-
Neutru, duminică, 10.05.2020 20:07
Lui Prost i se spunea profesorul.De ce oare?Să ne închipuim că se săturase de comportamentul lui Senna.Doar să ne închipuim.De altfel după ce câștigă a patra oară(cred că era primul cu patru titluri)se retrage la sfârșitul anului 1993 și-l lasă pe Senna să câștige și el a patra oară în 1994 dar...
-
AyrtonSenna1991, duminică, 10.05.2020 20:36
@Costel 2014, 2015, 2016 au fost indiscutabili ani Mercedes. Din 2017 incoace se putea face ceva. Doar ca la Ferrari s-au luat decizii gresite , iar odata cu moartea lui Sergio Marchionne , lucrurile s-au deteriorat si mai rau. La Italieni ar trebui din nou un Ross Brawn , un Jean Todt , un Rory Byrne si desigur un nou Schumacher. O cooperare perfecta intre piloti si echipa , strategii ingenioase sau macar corecte si executate la timp , asta cred ca le lipseste celor de la Ferrari, pentru a face performanta. Din 2008 incoace , cand au luat ultimul titlu la constructori , se mai puteau castiga un campionat sau doua , mai ales ca au avut ceva ocazii. @Neutru In 94 a fost alta poveste. Senna ii dadea lui Hill , 1-1.5 secunde pe tur in calificari si in cursa. In Brazilia l-a dublat. Din pacate datorita unui cumul de factori ( regulamentul , Bennetonul suspect al lui Schumacher , masina conceputa pe dimensiunile lui Prost ) , Senna si-a pierdut viata . Abia din Spania , lucrurile au inceput sa se indrepte la Williams.
-
Tovarasa educatoare, luni, 11.05.2020 09:37
Dragi elevi elevati, dupa semnul de punctuatie se lasa spatiu. Nu,asa. Asa, da. Ori ne dam cu caramida in piept ca scriem corect ori nu ne mai dam.
-
Tovarasa educatoare, luni, 11.05.2020 09:41
Daca tot avem biblioteca acasa, deschideti orice carte la orice pagina si va luminati. Veti regasi acolo formatul de scriere a semnelor de punctuatie pe care vi l-am prezentat.
-
Tovarasa educatoare, luni, 11.05.2020 11:08
Nu, inainte de semnul de punctuatie nu se lasa spatiu. Doar dupa.
-
Costel, luni, 11.05.2020 12:08
Ayrton, intr-adevar , excluzand mercedes ii loc de mai bine peste tot, se puteau realiza categoric mult mai multe la ferrari in ultimii 5 ani dar tot pacatoasele astea de cifre joaca in favoarea germanului , conferindu-i lui sebastian vettel postura de singur pilot non-mercedes care o reusit macar 5 victorii intr-un sezon in era V6T ,in anul 2017 ! si fiindca tot nu-ti plac statisticile ,ma vad obligat sa-ti reamintesc ca in primul sezon 1.6 V6T dintre cei 3 motoristi prezenti la start numa ferrari a ocolit victoria in intreg sezonul 2014 !
Citeste si
-
F1 TOP | joi, 14 noiembrieFormula 1: Monaco va rămâne în calendar până în 2031Formula 1 a anunțat un acord nou cu Monaco pentru a găzdui Marele Premiu de la Monaco până în 2031. Începând din 2026, etapa din principat va avea loc în primul weekend din iunie. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 13 noiembrieF1: Eveniment special de lansare pentru toate echipele în 2025Formula 1 va organiza, pentru prima dată în istorie, un eveniment special de lansare pentru toate echipele. Evenimentul va marca 75 de ani de la înființarea campionatului mondial de Formula 1. Citeste tot
-
F1 TOP | marţi, 12 noiembrieF1: Alpine va trece la motoare Mercedes din 2026Echipa de Formula 1 Alpine a anunțat oficial că va trece la motoare Mercedes începând din sezonul 2026. Anunțul vine la o lună după ce Renault, actualul furnizor de motoare al echipei franceze, și-a anunțat retragerea din Formula 1 la finalul lui 2025. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 6 noiembrieF1: Gabriel Bortoleto, pilot Kick Sauber în 2025. Bottas și Zhou părăsesc echipa la finalul lui 2024Gabriel Bortoleto va fi noul pilot al echipei Kick Sauber în Formula 1, începând din sezonul 2025. Debutantul brazilian îl va avea coechipier pe Nico Hulkenberg. Totodată, actualii piloți Sauber, Valtteri Bottas și Zhou Guanyu, vor părăsi echipa la finalul sezonului actual. Citeste tot
-
F1 TOP | luni, 4 noiembrieFormula 1: Max Verstappen, victorie spectaculoasă în Brazilia. Alpine, pe podiumMax Verstappen a câștigat Marele Premiu de la Sao Paulo într-un mod spectaculos. Triplul campion mondial este acum la un pas de cel de-al patrulea său titlu mondial, după ce rivalul său principal, Lando Norris a încheiat pe locul 6. Surpriza cursei a fost un dublu podium pentru piloții Alpine. Citeste tot
Ar fi anuntat deja daca era F1 ...