Americanii au transformat un prototip de anduranță într-un model de serie

Publicat joi, 29.05.2025 16:00 de Tiberiu Safta

Americanii de la Glickenhaus au transformat propriul lor prototip de anduranță într-o mașină de serie, legală pe drumurile publice. Înainte de a fi o mașină de serie, Glickenhaus SCG 007, așa cum se numește acest model, a concurat inclusiv în cursa de 24 de ore de la Le Mans.

Pentru fanii curselor de anduranță, numele Glickenhaus este unul cunoscut. Echipa americană, fondată de James Glickenhaus, este renumită pentru participările sale în marile curse de anduranță din lume, cum ar fi cursa de 24 de ore de la Le Mans. De altfel, echipa americană a fost printre primii producători prezenți în Campionatul Mondial de Anduranță atunci când actuala epocă a hypercar-urilor a început în 2021.

Prototipul SCG 007 LMH a participat la cursele din acest campionat între 2021 și 2023. Câteva dintre performanțele notabile se numără clasări pe podium la Le Mans și Spa-Francorchamps, precum și două pole position-uri la Monza și la Spa-Francorchamps.

Acum, acest prototip a fost transformat într-un model de serie, care este legal pe drumurile publice. Pentru ca modelul să fie legal, caroseria a fost ușor modificată și are mai puține elemente aerodinamice față de prototipul de anduranță. Chiar și așa, modelul exotic american nu este lipsit de un pachet aerodinamic agresiv, care include un eleron mare, un spoiler frontal pronunțat, două aripi aerodinamice montate în bara din față și un element aerodinamic vertical montat pe capota motorului.

Ușile sunt acționate hidraulic, iar interiorul este mai apropiat de o mașină sport de serie decât de un prototip de concurs. Aici sunt prezente două ecrane, dintre care unul este pentru sistemul multimedia, iar celălalt redă informațiile importante despre viteză, temperatură și alte detalii importante. Interiorul include finisaje din fibră de carbon, iar șoferul este poziționat central.

Sub capota lui Glickenhaus SCG 007 se ascunde un motor V8 de 6.2 litri care dezvoltă 1000 de cai putere. Motorul este cuplat la o cutie cu 7 trepte și cu acționare prin padele, iar puterea este transmisă către roțile din spate. Suspensia este reglabilă și are o configurație cu brațe duble în față, respectiv una cu tije de împingere în spate. Roțile sunt prinse cu o piuliță centrală, iar mașina integrează și cricuri pneumatice ascunse în caroserie și acționate dintr-un buton.

De asemenea, modelul exotic vine dotat și cu aer condiționat, precum și cu o funcție care permite înălțarea părții frontale atunci când mergi peste o denivelare. Prețul noului model nu a fost anunțat.

via Motor1