AMG pregateste versiuni sport pentru viitoarele A si B-Klasse

Publicat luni, 25.01.2010 13:46 de Bogdan Mirică

Desi viitoarele modele compacte Mercedes vor beneficia de o platforma noua cu tractiune fata, AMG planuieste o metamorfoza capabila sa ofere propulsie posterioara viitoarele A si B-Klasse, tocmai pentru o versiune de performanta.

Mercedes intentioneaza sa isi creasca sustinut vanzarile in anii ce vor urma, drept pentru care vrea sa introduca pe piata cinci noi modele compacte, pozitionate intre Smart si C-Klasse. Pentru a-si atinge acest tel, Mercedes are nevoie de o platforma nou, botezata MFA, care ar urma sa stea la baza viitoarelor generatii A-Klasse si B-Klasse. Platforma va oferi tractiune anterioara si ar putea da nastere altor trei modele in anii urmatori.

Divizia de performanta a constructorului din Stuttgart sustine ca va folosi in viitor platforma MFA pentru a da nastere unor versiuni sportive. Volker Mornhinweg, presedintele AMG, a declarat ca isi doreste un model compact de performanta, dar ca o platforma cu tractiune fata nu se preteaza traditiei Mercedes si caracteristicilor cu care divizia i-a obisnuit pe clienti. Drept pentru care, Mornhinweg sustine ca in viitor platforma MFA ar putea fi modificata pentru a putea beneficia de avantajele unei propulsii posterioare, pentru ca "inginerii sunt capabili de asta".

Din cauza dimensiunilor, sub capota nu va putea fi introdus un motor V8 ca in cazul fratilor mai mari, insa AMG sustine ca si un propulsor cu patru cilindri supraalimentat poate oferi puterea specifica unui model de performanta. Transmisia va fi asigurata bineinteles de cutia automata cu sapte rapoarte Speedshift. O decizie finala ar urma sa fie luata spre sfarsitul acestei luni.

Introducerea noii platforme ar putea ajuta Mercedes sa vanda anual 1.5 milioane de vehicule, o performanta buna pentru un constructor premium. Dieter Zetsche, presedintele constructorului din Stuttgart, sustine ca desi noile modele vor fi unele de clasa mica, caracterul premium se va pastra. "Segmentul premium si cel low-cost vor fi intotdeauna poli determinanti ai industriei auto. Problema exista undeva in zona mediana, unde companiile fara o pozitionare abordabila si fara o imagine de brand puternica risca sa moara. Noi suntem siguri ca procentul vehiculelor premium la nivel mondial va ramane asemanator cu cel din trecut, de aceea ne axam pe acest segment.

via | autoblog

  • .....///////....., luni, 25.01.2010 21:46
    merc???????

    ia vezi ma tata,cand scoate BMW M1hopa vor si ei ceva.