Analiza Renault: noul Megane RS fata in fata cu modelele concurentei

Publicat luni, 12.10.2009 15:42 de Mircea Meșter

Vanzatorii Renault din Franta au fost pusi in tema in ceea ce priveste avantajele si dezavantajele lui Megane RS in fata concurentilor Focus RS, Mazda 3 MPS, Leon Cupra si Golf GTI.

Francezii de la Caradisiac au pus mana pe documentele interne prin care Renault isi instruieste angajatii din reteaua franceza sa faca fata unei discutii in contradictoriu cu eventualii clienti care si-ar dori noul Megane RS, dar inca ezita cu gandul la concurenta hot-hatch-ului francez. In pliantele pe care le-au primit, oamenii de vanzari ai celor de la Renault sunt pusi in tema cu avantajele si dezavantajele lui Megane RS in fata concurentei si cu raspunsurile la absolut toate intrebarile pe care clientii le-ar putea ridica la fileu in momentul deciziei finale.

Documentele il pun pe Megane RS fata in fata cu noile Focus RS, Mazda 3 MPS, Leon Cupra si VW Golf GTI, abordarea Renault servind ca informatie utila pentru toti cei care vor sa compare la nivel inalt optiunile pe care le au in segmentul hatch-urilor sportive. Practic, pliantele Renault Megane RS reprezinta o lista de defecte si de avantaje ale concurentei si o subliniere a elementelor prin care Megane RS iese in fata acestora.

MEGANE RS vs FOCUS RS

Desi in materie de performante si cifre Focus RS se anunta mai puternic (305 CP versus 250 CP), oamenii de vanzari Renault mizeaza pe cateva avantaje interesante ale modelului francez in comparatie cu cel produs de Ford. De exemplu, designul lui Focus RS este numit "prea apropiat de lumea tuningului" iar finisarile interioare sunt considerate "perfectibile". In acelasi timp, Megane este considerat un model care nu vine cu un "design gratuit", mizand pe linii curate si pe un interior in care asamblarile si materialele (piele si aluminiu) sunt de un inalt nivel calitativ. Focus RS este atacat, de asemenea, la capitolul consum si emisii de CO2 (care in Franta se traduc prin taxe de inmatriculare mai mari), dar si la capitole tehnice. Conform listei Renault, Focus RS pacatuieste in fata lui Megane RS prin cutia de viteze inexacta, prin puntea fata care deceptioneaza la acceleratie si prin lipsa unei optiuni aditionale in ceea ce priveste suspensiile. In fine, pentru ca nu pot sa atace comportamentul pe sosea, reprezentantii Renault ataca Focus RS la capitolul "comportament citadin", acolo unde modelul Ford este vazut mai slab decat Megane RS.

MEGANE RS vs MAZDA 3 MPS

Versiunea sportiva a noului Mazda 3 este considerata de catre oamenii Renault mai slaba decat Megane la capitolele consum si design, liniile modelului nipon fiind "prea clasice". Sunetul pe care evacuarea lui Mazda 3 MPS il emite la rulare este considerat un alt punct slab al modelului japonez, in timp ce nivelul finisajelor interioare este mult mai ridicat in cazul lui Megane RS. Pentru ca Mazda 3 MPS este deja dotata cu o lista bogata de optiuni la un pret atractiv, Renault contrataca printr-un "nivel complet de echipare inca de la baza gamei". Inginerii Renault au reusit chiar sa transforme cei 10 cai in plus pe care ii are Mazda 3 MPS intr-un avantaj pentru Megane RS, raportul masa/putere scotand in fata modelul francez.

MEGANE RS vs SEAT LEON CUPRA

Leon Cupra este considerat de oamenii de vanzari Renault un model care vine cu un look "too much", calitatea materialelor fiind considerata mai slaba decat in cazul lui Megane RS. Pe de alta parte, avantajele evidente ale lui Cupra sunt contraatacate de Renault prin elemente comparabile. De exemplu, comportamentul de drum sportiv recunoscut al lui Cupra este combatut de diferentialul cu alunecare limitata inclus intre optionalele lui Megane RS iar motorul de 2.0 litri TFSI cu injectie directa al lui Cupra este atacat cu un cuplu superior cu 40 Nm si cu o transmisie ceva mai supla.

MEGANE RS vs VOLKSWAGEN GOLF GTI

Adversarul clasic al lui Megane RS, Golf GTI, este pus si el in balanta de echipa de catre echipa de vanzari a francezilor. Daca designul lui GTI este considerat pe de o parte "sportiv si discret", dar pe de alta parte "excesiv de sobru si foarte putin evoluat in raport cu Golf 5", Megane este vazut din interior drept o masina al carei design este inspirat din Formula 1. Interiorul lui GTI este vazut ca fiind "frumos, cu scaune bine profilate si cu tapiterie cu alura sportiva", dar este considerat in acelasi timp "auster" si "cu instrumentar sarac". Megane RS dispune, in schimb, de monitor Renault Sport, de scaune Recaro si de "o ambianta tanara". La cpitolul elemente tehnice, Megane RS vine cu "o precizie diabolica a directiei" si cu "un raport favorabil al raportului calitate/pret" pentru a contracara "motorul excelent" si "comportamentul si confortul apreciabil al suspensiei".

via | Caradisiac

  • razvan, luni, 12.10.2009 19:17
    lansare/cost?

    CAT COSTA ???? caut de o luna Cand se lanseaza???? azi reprez Renault nu stia nimic

  • mircea, luni, 12.10.2009 19:35
    @razvan

    Primavara anului viitor. Preturile nu se cunosc inca. Abia la sfarsitul lunii va avea loc testul oficial de presa. Sporuri.

  • andt, luni, 12.10.2009 19:36

    Stiti cum sunt reclamele astea? Ford focus e bun, megane rs si mai bun mazda e tare, megane rs e super tare. etc...

  • Democratul, luni, 12.10.2009 20:16

    Seniorilor ,voiam sa va intreb cat costa un FOCUS RS sau ST , si daca se aduc in RO?

  • andrei, luni, 12.10.2009 20:27
    MPS

    mps e cel mai tare...

  • cristi, luni, 12.10.2009 23:44
    Preturi

    @democratul - stiu ca ST-ul e undeva la 26 -27000 , si RS-ul 35000 si din cate stiu, DA se aduc si in Romania. RS-ul este visul meu.... Focusul mi se pare c am cea mai atragatoare dintre toate si performantele cele mai bune. Imi place la nebunie designu " din lumea tuningului" :)

  • Cornel, luni, 12.10.2009 23:47

    Ce ar putea spune si ei .. vreti sa vedeti ce spun profesionistii ... masini "small family cars" http://fwd.five.tv/fifth-gear/best-in-class/small-family-cars ... first: focus second: golf third: c4 asa ca sa nu se mai dea rotunzi si altii .. :>

  • Democratul, marţi, 13.10.2009 01:27
    @cristi

    Ai gusturi bune :)

  • banzinaru', marţi, 13.10.2009 06:44

    din punctul meu de vedere arata mai bine ST-ul si este mult superior ca si motorizare si manevrabilitate..............ori cat s-ar chinuii frantzuzii, nu au cum sa se ridice la un alt nivel

  • steli_, marţi, 13.10.2009 07:27
    focussssss rsssss

    Mda se pare ca renault-ul este peste toti la ... design (adica cel mai subiesctiv subiect). Si eu tot pe mana Focusului RS m-as duce. M-am dat putin cu ST-ul si pot sa zic ca e superb. Dar sunt foarte curios diferenta de comportament a RS-ului.

  • sandu, marţi, 13.10.2009 08:30
    cupra

    meganul nu e nici pe aproape de o masina din comparatie. cupra: mult mai sportiva si mai frumoasa, cea mai buna alegere pret-performanta-service

  • alexthebuldog, marţi, 13.10.2009 09:05
    rs

    sunt fan bmw dar ford focus rs este dementiala.am locuit an uk 4 ani si am avut un ford sierra saphire cosworth stock 220 hp foarte tare ca masina.ma-m dat cu un tt si un clk si i-am facut muci pe autostrada.bmw for life dar am si o afinitate pt ford.

  • cucu, marţi, 13.10.2009 09:16
    scirocco r

    cel mai tare e scirocco r raportul pret/calitate cit si motorul de 265 cp zic eu ca il impun.la fel interiorul e bine finisat si utilizeaza materiale de buna calitate.dar ca sa-i simti calitatile ai nevoie de pista pe strada s-au in oras nu ai nici o sansa sa vezi ce poate cu adevarat

  • Ionut, marţi, 13.10.2009 09:21
    megane the best

    Se stie ca modelele renault sport(megane rs si clio rs) au cele mai tari sasiuri dezvoltate pe baza experientei din motorsport in special in raliuri de de care concurenta nu are sanse sa se apropie. Despre calitatea materialelor si desing nu ne intereseaza acum.

  • ciprian, marţi, 13.10.2009 09:22
    vai mama voastra parfumierilor, ce sa mai vbim...

    "Ala" e bun dar Renault e si mai bun,etc., nu cumva voi sunteti dezastru inca de la fabricarea primei masini?Sa nu uitam ce probleme grave au francezii cu FIABILITATEA motorizarilor si deasemenea cu preturile nesimtit de mari si nejustificate,apoi cireasa de pe tort este CALDURA cu care te trateaza reprezentantele lor,UAAAAAAAAAA!!! Nu vreau sa intru in polemica cu fanii renault EU AS INTERZICE MARCA ASTA IN ROMANIA!!!

  • Ionut, marţi, 13.10.2009 09:26
    rs

    Poate ati vazut filmuletul de pe automarket de acum o luna si ceva cu clio rs 200 si focus rs 300 realizat de autocar in care clio ii sufla in ceafa focusului pe circuit. Focusul mie mi se pare o aberatie de marketing cu 300 de cai pe fata si suspensia lor revo knuckle

  • Ionut, marţi, 13.10.2009 09:29
    @ciprian

    Are dreptate ciprian la fiabilitate si preturi intretinere renault e jalnic chiar bataie de joc. Dar ca sportivitate sport rs-urile sunt geniale sunt cu mult peste concurenta peste daca treci peste problemele de mai sus

  • Andrei, marţi, 13.10.2009 10:15
    Final

    Andt si la final bate Golf GTI ca de fiecare data:))

  • LauCalin, marţi, 13.10.2009 11:24
    mda, cum sa nu

    Cei de la Fith Gear ar reusit sa distruga ambreiajul la fosta generatie, intr-un comparativ cu Astra OPC. Ceea ce e nasol, penru ca principalul avantaj al masinii era pe circuit, cel putin asa zicea Renault. Si ma indoiesc ca s-ar mai fi schimbat lucrurile de atunci. Masina au performante bune. Pacat ca nu prea e fiabila. Renunt oricand la un Magane RS in favoarea unui Focus RS.

  • http://adrian-popa.blogspot.co, marţi, 13.10.2009 11:30

    unde e honda civic tipe r?

  • geaba, marţi, 13.10.2009 12:02

    sau opel astra OPC

  • Ionut, marţi, 13.10.2009 12:12

    Opc-ul si typeR-ul nu prea au ce cauta aici. Poate typeR ul vechi.

  • ursus, marţi, 13.10.2009 13:25
    ia reclama neamuleee!

    Ma cam plictisiti cu prea multa reclama la reno! Hal de caruta din PET-uri.Se imprastie la orice impact,iar piesele de schimb costa aberant de mult.

  • sa fim seriosi, marţi, 13.10.2009 14:04
    cu siguranta

    da clar..toate sunt proaste a lor e cea mai buna..cam asa ceva ar suna ce vor ei sa zica..si daca le pun fata in fata pe toate pe sosea din cele 4 cred ca a lor s-ar clasa pe locurile 3-4 ...asa ca .. hai frate lasa-ne cu cutia de conserve ... du-te in gasca ta de prieteni si zi-le ca ti-ai luat un megane rs si nimeni n-o sa-ti dea atentie...du-te si zi-le ca ti-ai luat o cupra ...sa vezi atunci reactii ....hai sa fim seriosi doar dupa nume si cand se va compara vreodata Megane rs - Cupra

  • PaulL, marţi, 13.10.2009 14:52
    @sandu

    Lasa ma ca le-ai testat tu pe amandoua si stii cum e, nu?o_o

  • Ionut, marţi, 13.10.2009 15:01

    Pune megane RS cu cupra pe circuit sau pe orice drum virajat si vezi cum ia bataie cupra.Nu are nici una sasiul lui renault. La calitate si fiabilitate intr-adevar renault e slab.

  • zack, marţi, 13.10.2009 15:04
    opel astra opc?!

    Dar de opel astra opc care face pipi pe megane, golf si focus ati auzit?!

  • cristi, marţi, 13.10.2009 15:46
    RS

    @democratul Daca vreodata ai sa iti iei RS sau ST sa ma iei si pe mine o tura :)

  • candianu, marţi, 13.10.2009 16:03

    Ciprian a spus tot ...... dar modul in care au comentat Francezii a fost destul de interesant :), nu credeti ?!? Cum spunea si cineva mai sus "toate proaste numai ale lor sunt bune" . Jalnici

  • Ionut, marţi, 13.10.2009 16:03
    @zack

    astra opc nu stie sa ia curbele subvireaza cel mai mult dintre toate e varza pe sasiu. ea e doar frumoasa

  • Andrei.P, miercuri, 14.10.2009 13:13

    @safimseriosi nu inteleg de unde atat interes pentru o companie ca Seat. Nu au coloana vertebrala.. sunt niste copii ieftine ale masinilor italiene pe caroserii si motoare de volkswaven. Interior ieftin plastice de kkt.

  • andrei, miercuri, 14.10.2009 15:29

    poaee de renault vorbesti... sau poate ti-e rau copilu....

  • Andrei.P, miercuri, 14.10.2009 16:25

    Renault are mai multa istorie in industria auto decat crezi. Seat a produs mai intai masini sub licenta fiat, un fel de dacia cu renault. Dupa ce au renuntat cei de la fiat la seat aceasitia din urma au fost preluati de VW care a incercat sa ii transforme in "Alfa Romeo" al grupului VAG.. asta au declarat chiar si ei(si se vede si prin designul care de prin 95 pana in prezent e cam copiat dupa alfa) Seat nu face NIMIC decat asambleaza piese de VW. Seat nu are istorie, nu a venit cu nici o inovatie in industria auto. Am mers cu leon 20vt vechi, am mers si cu Leon Cupra asta nou si nu mi s-a parut nimik special la nici una dintre masini, overall sunt niste masini sport bune dar ATAT, nu te impresioneaza cu nimik daca ai ceva cunostinte auto si ai mai mers si cu alte masini. Interiorul la Seat (exceptand exeo care este audi a4) este EXECRABIL, stai foarte sus chiar si in Cupra, plansa de bord e antica iar plasticele sunt foarte proaste, de la calitate pana la culoare(plastice ieftine lucioase care te deranjeaza la condus sportiv prin faptul ca luceste soarele din ele si iti atrage atentia)

  • Andrei.P, miercuri, 14.10.2009 21:17

    *distrage atentia

  • cristi_n, sâmbătă, 17.10.2009 13:01
    seat

    seat face masini super fiabile si super bune in comparatie cu renault. nu vedeti ca vanzarile seat in romania sunt in crestere? interiorul la renault e muult mai slab, niste plastice ieftine....

  • modul, sâmbătă, 17.10.2009 13:04
    proseat

    as alege oricand seat in locul renault. clio vs ibiza, motoare mai bune pe ibiza si calitate superioara, pret mai mic la ibiza +dotari mult peste. megane vs leon...e chiar amuzant:) leonul e alta masina, fara comparatie cu megane.

  • dan, sâmbătă, 17.10.2009 13:06
    mda

    cati dintre voi care aveti renault ati ramas in pana cu ele? toti prietenii mei care au renault au ramas in pana. unul chiar aseara. a zis ca nu isi mai ia renault in viata lui. deci renault e sub toate masinile din comparatie. dar daca voua va place asa mult in service:)

  • dodu, sâmbătă, 17.10.2009 13:08
    intrebare

    de ce in poza din comparatie e pus un seat modelul de baza, fara jante etc? va e frica ca arata prea bine?

  • Cris, vineri, 23.10.2009 21:35
    Rs

    pt Dan. Eu cunosc persoane care au renault uri si ce crezi? Surpriza nu stau cu masinile in service si nici piesele nu sunt scumpe cum va place voua (biciclistii) sa spuneti. Vb doar ca sa va aflati in treaba, spuneti ce auziti la unul si la altul (toti soferi pe masini de firma) sau la coltul blocului la spart seminte. Dupa ce o sa renuntati la masinile ale second hand din anii 80 atunci sa vorbiti de Renault. A mers vreunu din voi cu Megane 3 diesel ca sa vada cum e sau cititi pe forumu uri cu ce pb erau la modelele mai vechi de megane? Sunt piesele scumpe? Ati fost in viata voastra la vreo revizie cu un VW, Skoda, Seat, Opel etc marcile despre care mancati .... ca sunt ieftine la intretinere? Normal ca nu si la piese sunt la fel de scumpe (celelalte firme mentionate) dar cand n ai habar nu ai de unde sa stii. Si acum revin la subiect Megane rs va fi una din cele mai tari masini sport de pe piata. Banuiesc ca stiti ca in 2008 Megane rs a fost ales HOT HATCH ul anului. Ca pret nu cred ca va avea rival, ca performante sunt si masini mai puternice. In ceea ce priveste fiabilitatea mai toate firmele au masini fiabile. P.S. Am avut ocazia sa conduc un Clio rs din 2001 cu 172 de cp stock, 110000 kmMasina este super tare, rupe asfaltul, foarte stabila, suspensiile la fel, mi as lua una oricand. Nici nu iti dai seama ca este aspirat la cat de grav trage. Recomand un test drive cu clio rs sau megane rs, iar apoi mai discutam pe tema Renault. Totodata tin sa precizez faptul ca masinile produse de Renault Sport sunt superioare celor de serie.