Aniversare pe pământ austriac: au fost produse 300.000 de exemplare Mercedes-Benz Clasa G la uzina din Graz

Publicat miercuri, 19.07.2017 17:02 de Cornel Șocariciu

38 de ani și 300.000 de exemplare Mercedes-Benz Clasa G asamblate la uzina Magna Steyr din Graz, Austria.

În cursul serii trecute, Mercedes-Benz a prezentat noul Clasa X, primul pick-up de serie din segmentul premium. Astăzi, nemții mai vin cu o noutate: Clasa G a ajuns la 300.000 de exemplare fabricate în cadrul uzinei Magna Steyer din Graz.

După 38 de ani de la debut, Clasa G a ajuns la o bornă impresionantă. Exemplarul aniversar a luat naștere cu ajutorul fanilor Mercedes-Benz. Aceștia au putut selecta configurația dorită în cadrul unui sondaj realizat pe pagina de Facebook a nemților.

Versiunea aleasă de public este un G500 echipat cu pachetul Off-Road și vopsit în culoarea Mauritius Blue. De asemenea, vehiculul este dotat cu jante de 16 inch încălțate cu pneuri all-terrain.

Mercedes-Benz Clasa G este unul dintre acele modele care în ultima perioadă a reușit să facă performanță. Începând cu 2009, vânzările sunt în creștere, iar din 2012 și până astăzi, off-roaderul german bate record după record. Anul trecut, Mercedes-Benz a comercializat circa 20.000 de exemplare Clasa G.

  • unsirb, joi, 20.07.2017 09:30

    Cred ca in fineturi din astea sta ascuns adevarul din afirmatiile de genul "strainii sunt mai eficienti in munca decat noi": una e sa construiesti 300.000 de dacii, care se vand cu ~10.000E, si alta e sa construiesti 300.000 de dihanii din astea de, cat, 100.000E?

  • Gigel, joi, 20.07.2017 13:13

    @unsirb - "dihania" asta este aproape neschimbata de cind a iesit pe piata, lasam deoparte schimbarile generate de normele tot mai stricte de poluare, si inca se vinde ... o fi din cauza ca e buna ?!? Este o masina pe care o poti lasa mostenire vreo doua generatii ... si pe care din pacate nu mi-o permit :(

  • mishazaitev, joi, 20.07.2017 16:20

    @Gigel Cand spui "neschimbata" te referi, probabil la forma caroseriei. In rest, pune mana si vezi ce motorizari avea primul Puch si ai sa vezi ca diferentele sunt enorme. Mai mult decat atat, daca tii cont si de faptul ca primele generatii ofereau si masini de lucru, echipate relativ saracacios (chiar pick-up-uri) ai sa vezi ca diferentele in ceea ce priveste luxul modelelor actuale sunt enorme. Singurul off roader care de la lansare si pana la retragerea de pe piata si-a pastrat caracterul de masina buna la toate intact, a fost Land Rover Defender.

  • unsirb, vineri, 21.07.2017 10:21

    @gigel: nu am folosit dihanie peiorativ. Normal ca e o masina buna, dar e mare, monstruoasa :)