Anul trecut, Nissan a folosit peste 3 kilometri de bandă de camuflaj pentru a ascunde prototipurile sale
Constructorul japonez de automobile a calculat că în 2020 a folosit peste 3 kilometri de folie cu care a camuflat noile mașini. În mai puțin de doi ani, Nissan intenționează să lanseze pe piață 10 noi modele. Deci, și mai multă folie de camuflaj.
În ziua de azi, majoritatea telefoanelor mobile sunt dotate cu camere foto, astfel că producătorilor de automobile le este din ce în ce mai greu să țină noile modele departe de ochii curioșilor. Sau a rivalilor.
Mașinile sunt dezvoltate în uzine foarte bine protejate și monitorizate, dar nici măcar asta nu îi împiedică pe unii angajați să pozeze detalii care pot da de gol un model aflat în stadiul de prototip.
Unde mai pui că automobilele trebuie să fie testate și pe șosea, acolo unde fotografii spion stau cu ochii pe ele și așteaptă să surprindă orice scăpare.
Pentru a trăda cât mai puțin, constructorii utilizează folie de camuflaj. Uneori, liniile sau elementele de design importante sunt ascunse și cu ajutorul unor căptușeli speciale.
Nissan a făcut acum un calcul și a anunțat că anul trecut a folosit peste 3 kilometri de materiale de camuflaj pentru a ascunde designul mașinilor sale aflate în fază de testare. Modelele foliilor sunt destul de variate, iar japonezii susțin că acestea sunt atribuite la întâmplare.
Cifra publicată de niponi va crește și mai mult, având în vedere că urmează o perioadă aglomerată din punct de vedere al lansărilor.
Până acum, Nissan a introdus la nivel global modele ca noile Rogue, Sentra, Frontier și Pathfinder, iar în următoarele 20 de luni intenționează să prezinte lumii întregi alte 10 noi modele.
via Carscoops
Ce poate determina o mare companie auto să se apuce să numere lungimea foliei de camuflare a prototipurilor sale? Să fie dorința de etalare a unui palmares mărunt, sau pierderile sunt atât de mari încât au devenit atenți până și la consumul de folie?