Asiguratorii vor să schimbe sistemul de RCA: Asigurare pentru fiecare şofer, nu pentru maşină
Societăţile de asigurare de top din România vor să schimbe sistemul de asigurări civile obligatorii auto, informează Capital. Noul sistem prevede asigurarea şoferului, nu a maşinii.
Societăţile de asigurări din România vor să schimbe sistemul de RCA-uri, informează Capital.ro. Potrivit publicaţiei de business, asiguratorii vor să demareze o acţiune de lobby pentru modificarea legii, pentru ca aceştia să poată taxa fiecare şofer în parte pentru RCA, nu fiecare automobil în parte.
Potrivit lui Iulius Alin Bucşa, Preşedintele directoratului Astra Asigurări, plăţile pentru accidentele provocate de românii rezidenţi în alte ţări au înregistrat o creştere explozivă în ultima perioadă, de unde şi necesitatea separării şoferului de maşină. Între timp, în rândul asiguraţilor, costurile ar putea creşte dramatic, deoarece fiecare şofer dintr-o familie ar putea fi obligat să încheie o poliţă RCA pentru a conduce maşina familiei, spre exemplu. Însă, există posibilitatea ca sistemul propus să implice integrarea membrilor familiei într-o clauză specială a poliţei pentru vehiculul care ar fi fost asigurat în mod normal de unul dintre ei. Nu este clar dacă noul sistem de asigurări RCA va asigura şoferii vehiculelor înmatriculate în alte ţări, situaţie posibilă la nivel teoretic, din moment ce soluţia propusă nu ar mai "lega" poliţa RCA de un automobil în sine, ci de şoferul său.
Asiguratorii nu au specificat nici dacă vor prelua datele din actualul sistem bonus/malus, folosit pentru a pedepsi şoferii care au avut daune în anul/anii precedenţi şi pentru a premia şoferii care nu au avut incidente rutiere din vina lor. Dacă asiguratorii vor obţine ceea ce îşi doresc, numărul poliţelor RCA din ţără s-ar putea înmulţi, iar românii ar putea să plătească mai mult pentru asigurările de răspundere civilă auto.
Via Capital.ro
-
pesso, miercuri, 29.05.2013 16:53
Sper sa vina mai repede ziua cand 1 sau 2 companii mari de asigurari din Romania sa dea faliment.
-
Adi, miercuri, 29.05.2013 16:55
Nicaieri in lume nu exista asa ceva. Interesant ar fi cum mai calculeaza cilindreea soferului :) Pe ce baza o sa se mai diferentieze masinile cu motoare mari si cele cu motoare mici..
-
Argintu, miercuri, 29.05.2013 17:02
sunt de acord cu pesso.in special cand vine vorba de Carpatica
-
dan_grc, miercuri, 29.05.2013 17:09
Normal, si la case tot asa sa faca, daca locuiesc 4 persoane in aceeasi casa sa fie 4 asigurari sau impozit pe proprietate pt fiecare membru. Eu sunt curios cum vor gasi cadrul legislativ sa faca acest lucru, cum sa plateasca un membru al familiei daca merge cu masina mea, atatat timp cat in acte nu poate exista decat un proprietar, asa ceva nu poate sa fie facut legal, indiferent cat se vor chinui sa inventeze alta lege, nu exista asa ceva in toata Europa. Eu zic mai bine ca asiguratorii sa verifice masinile institutiilor, de exemplu al Politiei, cunosc pe cineva de acolo care s-a "scapat", ce mi-a spus? Ca multe masini de politie nu mai au RCA pt ca nu mai au bani, si de fapt dc nu, cine ii controleaza? Daca vor face acest lucru eu declar aici, poate vad si "organele" ca nu-mi voi mai face RCA, orice s-ar intampla.
-
@eu, miercuri, 29.05.2013 17:12
nu, doar va fi mai scumpa, pentru ca vor fi asigurati si ceilalti membri ai familiei care au de gand sa conduca masina
-
tud, miercuri, 29.05.2013 17:27
@adi In anglia exista asigurare pe sofer, Pe o parte ideea e buna,dar daca exista 1-2 masini la 4 membri ai familiei,nu mai este o idee buna.
-
bbb, miercuri, 29.05.2013 17:37
Si in germania este la fel, daca masina ta o mai conduce si mamica trebuie sa platesti ceva in plus la asigurare, dar nu valoarea unei polite noi.
-
andrei, miercuri, 29.05.2013 17:42
Le doresc falimente nebanuite!!!
-
dumbravaandrei, miercuri, 29.05.2013 18:05
Si totusi ma intreb.... daca eu am masina si mi-o fura unul care nu are asigurare pe mecla proprie si izbeste pe unul.... cine naiba plateste despagubiri pentru victima|? Si ca sa nu mai zic... sunt oameni care au carnet de foarte multi ani si nu conduc mai mult de 2-3 sute de km pe an (cazul sotiilor care sunt solutii de back-up cand iese consoarta la bauta in oras)... nu cred ca ar vrea sa plateasca rca... Acum, pe de alta parte, stand stramb si judecand drept, rca tine de riscul de a accidenta, nu de a fi accidentat. Si riscul asta de accident nu cred ca trebuie sa tina cont de capacitatea cilindrica a masinei. Atat timp cat masina aia are un itp valabil, se presupune ca tehnic nu ridica nici un risc. Tine mai mult de sofer si aici istoricul soferului ar fi relevant. Nu e rau sa se dea drumul la o dezbatere publica, inclusiv asupra pragului de taxare. Nu e nici chiar rau ca asigurarea asta sa fie per sofer si nu per masina. De exemplu eu ca sofer am asigurare din asta si pot conduce orice masina cu ea. Sincer sa fiu, pentru masina mea oricum tot EU platesc asigurare. Banul tot il scot din buzunar. Iar daca in calculul costului rca-ului se tine cont si de istoricul soferului (amenzi politie, tip de proprietate detinuta, varsta, vechime permis, nr de daune etc) pentru a introduce si un sistem de recompense nu ar fi rau. Intr-adevar, CASCO tine de masina.... dar rca-ul n-ar trebui sa fie limitat la masina....
-
gogu, miercuri, 29.05.2013 20:04
platesc RCA de 8 ani si pana acum nu am avut nici o dauna. astept si eu ziua aia in care soferii responsabili, inclusiv eu, vor avea cat de mic avantaj din partea hotilor de la asigurari. dar nu cred s-o apuc, desi teoretic mai am ceva timp de trait :)
-
GsmWorld, miercuri, 29.05.2013 20:04
O mare porcarie!!!Si acuma tine si de sofer(bonus/malus se calculeaza dupa CNP/VIN) si are legatura si cu masina, pentru ca dauna difera si in functie de masina cu care lovesti "masina victima", mai exact daca faci un accident cu o masina de teren de 3 tone sigur o sa faci pagube mai mari decat daca faci acelasi accident cu o masina de 1 tona. Revenind la propunerea aberanta: daca merg un drum mai lung cu un prieten si dupa un timp simtindu-ma obosit (pe la 3 noaptea) vreau sa-i dau lui sa conduca ce fac?Astept pana dimineata sa-i fac asigurare?Vor fi asigurari pe 2 ore/1zi /3zile???? Eu zic ca e bun sistemul actual, asiguratorul oricum penalizeaza pe cineva, eventual ar trebui schimbat un singur aspect: Daca ai masina si ai facut un accident cu masina altuia atunci sa-ti creasca asigurarea pe masina ta.
-
RRR, miercuri, 29.05.2013 20:31
Inca o metoda de a jecmani oamenii cu sprijinul statului. Daca n-ar mai fi RCA-ul obligatoriu [neindicat ce-i drept] sa vedeti voi cum s-ar prabusi tarifele si s-ar imbunatati serviciile - dar asa se intampla cand statul le asigura afacerea unor companii. Eu platesc de la an la an din ce in ce mai mult la RCA fara sa am vreo dauna la dosar si am o masina compacta cu putere decenta nu un MonsterTruck [din pacate]. Unde este acel mecanism bonus-malus....la mine cred ca l-a setat cineva pe invers-cu cat sunt mai cuminte cu atat platesc mai mult. Iar pt desteptii care considera majorarea tarifelor este ceva normal si bun, pei sa va dau exemplul meu: - am fost lovit usor din spate si a rezultat o paguba de aprox 950-1000 ron. Eu aveam RCA la Astra, vinovatul avea RCA la Astra, Eu tocmai schimbasem casco la Astra, Vinovatul avea Casco la Astra....in total 4 produse financiare la Astra de aprox 9000 RON si cu toate asta am asteptat 1 an despagubirea aia amarata.
-
inexorabil, miercuri, 29.05.2013 20:32
Punem in balanta, pentru un calcul matematic elementar: 6 milioane de soferi sunt mai multi decat 4,8 milioane de masini, deci rezulta incasari mai multe si probabil mai babane (vivat inasprirea si, implicit, inmultirea sanctiunile rutiere, care, la incheierea RCA, scutura mai bine buzunarele patitilor) pentru firmele de asigurari (si o sa fie si mai multe: nu cumva tendinta este sa creasca mai repede numarul de permise obtinute decat numarul de masini inmatriculate?), care, prin definitie si prin vocatie, ori formeaza grupuri de interese pe langa Guvern, ori sunt patronate de politicieni prin "intermediari", fentand legea oricum plamadita tot de dansii...... "Baietii destepti" n-or straluci ei la cultura, dar sunt maestri emeriti la aritmetica de buzunar, care le furnizeaza intotdeauna solutii miraculoase, care noua, "talpii si prostimii tarii", incarcata cu x studii, y masterate si z doctorate, ne cam scapa. Dar bomba suprema mi se pare ca va exploda cand vom ajunge la acordarea efectiva a primei transe de......pensii private. Nu conteaza ca sunt "garantate de stat". Nu degeaba gagiii au impus normativ ca salariatii vizati sa nu depaseasca 35 de ani ca varsta, stiind ca de-abia peste vreo 25-30 de ani se vor pensiona, rastimp in care maldarele ultra-ispititoare de bani se vor putea "evapora" prin "inginerii financiare" minutios ticluite, daca nu geniale......Iar boii teleghidati de la jugul zilnic (adica noi toti), care cred cu sfintenie oarba in autenticitatea, autoritatea si eternitatea dumnezeului-stat (adica un mecanism supranatural, dar "impersonal", neidentificabil in carne si oase), vor ramane cu buza fripta si atunci se vor revela ca alde "cyborg"-stat infailibil nu inseamna, de fapt, decat o adunatura de kk-nari al naibii de palpabila si muritoare. Au trecut deja 5 ani de la adoptarea acestei masuri, repet, sublim de diabolica. Ati mai auzit pe vreun canal mediatic dezbatandu-se aceasta problema? Mai frati multi-licentiati si frumos inselati, fara o diploma "magna cum laudae" de la "scoala vietii", facem umbra pamantului degeaba, nu? :D "Scopul politicii este politica" (George Orwell).
-
MRC, miercuri, 29.05.2013 20:35
@dumbravaandrei: intrebi daca ti se fura masina iar hotul nu are RCA, cine despagubeste victima.....dar daca ti se fura masina, in sistemul actual, asiguratorul plateste pagubele? Intreb acest lucru pentru ca nu am mai intalnit un astfel de caz si sunt curios. In alta ordine de idei.....mi se pare o idee oarecum buna. Spun oarecum, pentru ca, asa cum spunea si Andrei Dumbrava, nu conteaza pana la urma urmei, ce masina ai, atat timp cat este in regula din punct de vedere tehnic. De ce RCA trebuie sa tina cont de capacitatea cilindrica? Daca intru cu un Matiz pe trotuar si lovesc trei persoane, asiguratorul va plati mai mult decat daca as avea un Hummer si as zgaria trei masini pe sosea. In cazul unei asemenea legi, va trebui sa fie foarte bine pus la punct modul de calcul. Daca se tine cont doar de vechimea permisul de conducere....atunci nu e un lucru bun. Personal, am permisul doar de 5 ani dar am vreo 270.000 km, fara accident, multumesc lui Dumnezeu. Consider ca am o vechime mica; am prieteni care au permisul de 12-15 ani si abia daca fac 2-3000 de km anuali. Daca s-ar putea lua in calcul si numarul de km efectuati....atunci probabil ca soferii de tir sau autocar ar trebui sa aiba gratuitate :) Atat timp cat cei cu experienta adevarata si fara accident vor obtine tarife mai mici, sunt de acord sa fie schimbata legea. Altfel, o sa fie doar o schimbare de dragul schimbarii sau....poate de dragul unor incasari suplimentare.
-
antonny, miercuri, 29.05.2013 21:50
Cred ca vor sa faca ca la Casco ....eu de exemplu platesc in plus 20 % pentru a fi condusa masina de oricine si in caz de accident sa fie despagubit propietarul ........
-
nu conteaza, joi, 30.05.2013 01:40
cu te prind cu 2 lei in plus in buzunar.....cum te mai ating cu cate o lege noua. "Banul trebuie sa ruleze".....de la oamenii de rand, la cei care ne conduc si care ne sfideaza pe fata
-
mip, joi, 30.05.2013 01:45
in canada e la fel ... asigurat soferul, dar cind faci contractul ei te intreaba ce masina ai si ce valoare are masina, apoi citi km faci intr-un an ... iar de vrei, poti pune pe altcineva in asigurare ca si conducator ocazional ... apoi au in vedere vechimea de cind ai permisul auto si daca ai avut antecedente ... deci, vor si hotii romanilor sa faca mai multi bani !!! orice abureala ce-o prezinta e ... apa de ploaie ... vor mai multi bani ! si va spun ca vor "unge" pe la bucuresti pe vreo citiva de prin posturile cheie si vor baga pe gitul romanului acest nou sistem "occidental/capitalist" de hotie cu acte in regula !!! asa ca ... de nu iasa lumea-n drum ... e de rau ! mafiotii aia de la capitala nu vor ce vrea poporul care i-a votat ! mai ales ca acuma-s mai multi, aproape s-a dublat nr de parlamentari !!! alti parveniti ce vor sa-si faca plinul cit mai tine mandatul si vin "hailalti" si vor reduce din nou nr hotilor din "fruncea" tarii ... trist-trist-.... pin'la infinit ! drumuri bune s-aveti cu sau fara facaturile astea imputite de manevre de oameni de nimic ... !!!
-
NDY, joi, 30.05.2013 08:57
Furt pe fata cu RCA-ul asta. Pe 7 Iunie imi expira, anul trecut am facut pachet CASCO+ rca la Uniqa (RCA 496Lei/12 luni), anul acesta merg sa-mi iau oferta de RCA , iar la uniqa pe 12 luni 1491Lei!! Sa-mi pice fata, s-a marit de 3 ori intr-un an, in conditiile in care nu am avut niciun eveniment, nici casco nici rca. Bataie de joc. Cel mai ok a iesit la Groupama 655lei/12 luni, iar cel mai mult la Astra 2432Lei. Pentru un RCA??!?! Nu inteleg de unde diferenta asta intre asiguratori. Viata usoara!
-
sandman, joi, 30.05.2013 09:37
nu au cum sa faca treaba asta. nu va mai enervati aiurea.
-
dumbravaandrei, joi, 30.05.2013 10:27
@MRC acum este fondul ala de 10% din care se dau despagubiri pentru victemele accidentelor, dar si acolo e mult skepsis. Ideea e ca indiferent cine fura masina aia, daca face un accident ceva, masina sigur are asigurare. In scenariul mai sus descris de mine, nimeni nu are asigurare. Oricum, nici nu e corect ca eu pe un modeo mk4 diesel sa platesc RCA mai mult decat unul cu un mk4 pe benzina. Pana la urma urmei, masina e la fel de grea si tot acelasi regim de viteza il avem amandoi. E destul de idiot sistemul actual.
-
Dan, joi, 30.05.2013 11:35
Eu cred ca defapt redactorii n-au nicio treaba cu vestea asta. Eu cred ca defapt vor sa urmeze metoda europeana si anume: asigurarea asigura masina dar mai apare o conditie si anume sa fie trecut in asigurare cine mai conduce masina cu pricina (copii, veri si asa mai departe). Prima asigurarii se calculeaza in functie si de varsta, experienta si asa mai departe a conducatorilor aditionali.
-
Flo, joi, 30.05.2013 12:01
NU PLATESC NIMICA!!! DE CE NU-SI PUN PROBLEMA LA SFARSIT DE AN SA NE DEA DIN BANI INAPOI DIN MOMENT CE NU AM AVUT EVENIMENTE??? ASA DE CE NU SE PUNE PROBLEMA? SUNTE FRAIERI DACA ACCEPTAM ASA CEVA!!!
-
RAS, joi, 30.05.2013 13:20
asta se numeste EFICIENTIZARE FORTATA - gasirea unor noi moduri de a SUGE BANI ILEGAL, creind legi in sensul asta... este o practica comuna peste tot si de mult timp folosita ;) companiile controleaza guvernele si asta e rezultatul asupra cetatenilor. o singura idee - CUM SA FACA BANI MAI MULTI
-
hahaha, joi, 30.05.2013 13:27
pai da ma dar o masina=egal o sansa de potential accident. din 24 ore pe zi o masina poate fi pe strada nu 4 masini pentru 4 potentiali asigurati intr-o familie...deci pentru o masina ca circula de ce sa se plateasca de 4 ori riscul de accident?
-
@gogu, joi, 30.05.2013 15:38
Da, exact gand la gand am fost cu tine citind commenturile. Si eu am carnet de 8 ani aproape, am figurat in masina parintilor ca si utilizator al ei (apropos catre cineva care zicea ca in germania e mai scump daca merge si bunica cu masina, stai linistit ca si taica-meu platea mai mult fiindca eu figuram in talon!iti pot spune sigur!) si nu am fost nici macar oprit de politie vreodata, daramite amenzi sau daune! Cat despre sistemul bonus/malus, cred ca nu exista partea de bonus, avand in vedere ca de 2 ani mi-am luat propria masina, si anul acesta(fata de cel precedent) a crescut RCA-ul pt Astra-ul meu cu 100%!!!(s-a dublat!) ...de ce? asa au hotarat ei, si e obligatoriu si platesti. Ca asa e la noi. Cei alesi in loc sa ne apere drepturile, isi apara ei interesele. ca doar ce-i doare?! de aceea cred ca si aceasta propunere va fi in maxim 1 an adoptata. trist...si pacat de tara asta...
-
Leni, joi, 30.05.2013 16:07
Calculul este extrem de simplu (si deci si scopul!). Fara sa vreau sa intru in clisee, incerc sa fac calculul doar cat mai simplu. Sa zicem ca o familie (tata+mama+2copii majori, sa zicem studenti) au o masina oarecare. In acest moment tata plateste suma X pt RCA in fiecare an, iar in total ei parcurg cu masina 10000km/an. Ei pe viitor, de ce sa nu plateasca tata asigurare si pt mama, si cei doi fii, chiar daca eu vor parcurge aceeasi distanta cu masina in fiecare an(cum spunea cineva, ca doar nu o pot conduce deodata doi oameni in doua locuri diferite) si deci ei "creeaza" acelasi risc, de 10000km/an, distanta pe care masina ar putea crea pagube. Si deci simplu calculand, de ce sa nu plateasca X-ulache de 4 ori mai mult, fara sa se scumpeasca RCA-ul(ca doar deja l-au triplat anul acesta, le e frica ca ar intra lumea cu tortele daca l-ar mai tripla odata!)?!?! Drept urmare, incasarile vor creste cu 25%(cel putin-> mai trebuie asigurati inca 1.2mil oameni, fata de cele doar 4.8mil asigurari actuale[teoretice!]), iar riscurile raman exact aceleasi din punctul lor de vedere. Normal ar fi, daca mai conduce si altcineva masina, RCA-ul sa nu se faca doar pe baza datelor/experientei soferului ci media aritmetica a persoanelor care conduc masina: RCA tata = 400RON, RCA fiu = 1000RON....deci pentru masina condusa de ambii RCA = 700RON.
-
romanul jecmanit, joi, 30.05.2013 19:03
Bine , am carnet de conducere ,dar daca nu am masina ??? Sotia mea are carnetul de 10 ani si nu a mai condus de 8 si sunt sigur ca mai sunt si altii in aceasta situatie ,vor platii ca asa vor unii?Probabil vom asista la obligatia celui care vrea sa dobandeasca permisul sa faca dovada ca are masina?
-
gabi_o, joi, 30.05.2013 20:00
Nu mi-am mai facut RCA de 3 ani si bine am facut! Sa o scumpeasca de 3 - 4 ori, nu imi pasa, tot nu imi fac. De ce? Pt caci cu tot cu spaga data militienilor nu ajung nici macar la jumatate din cheltuieli! Bafta voua!
-
lulu, vineri, 31.05.2013 09:06
Asiguratorii sunt disperati ca au scazut dramatic politele CASCO. Normal zic eu, daca faci un CASCO si timp de 5 ani nu ai evenimente observi ca in acest timp ti-ai cumpara cu acei bani o masina noua in rate. Nu mai pun la socoteala ca micile probleme din RCA, le rezolvi doar tu pe franciza. Din aceasta cauza cauta metode sa isi sporeasca veniturile din asigurari obligatorii asa cum a fost si gaselnita cu PAD-ul pentru locuinte. In rest incompetenta crasa.
-
bob, vineri, 31.05.2013 16:47
Nu mai stiu cum sa faca Bani sunt disperati nu da Dumnezeu sa mergem iar cu caruta sau cu bicicleta sa moara de foame cu asigurarile lor cu tot
-
ar0gantul, sâmbătă, 01.06.2013 20:43
in alte tari europene asa este, asa ca nu va mai plangeti. fiind in UE era normal sa se faca la un moment dat si in romania la fel.
-
Florin Dan, duminică, 02.06.2013 17:59
Pan' la urma cum sta treaba asta ? Daca nevasta-mea are carnet si totusi nu conduce deloc, mai face asigurare.
-
Florin Dan, duminică, 02.06.2013 18:01
Scuze, se dorea a fi o intrebare. :)
-
A M_C, marţi, 04.06.2013 21:50
Mie de ex nu-mi convine sistemul de asigurare de actual.Am vandut 3 masini pana acum , proprietate personala, ajunsesem la asigurare la BO(bonus) 6 si cum imi cumparam alta masina o luam cu asigurarea marita din nouBO 0 desi nu am produs niciun accident.
-
seb@, sâmbătă, 29.06.2013 02:23
Si eu propun RCA pentru fiecare demnitar care merge zilnic si cu nesimtire cu masinile statului roman , inclusiv RCA pentru ei si pentru masinile lor proprii
-
cosmin, duminică, 02.11.2014 15:53
asa este in tarile din UE..Germania Anglia ..credeti ca cetatenii din anglia sunt niste soferi model ? nu ! ii obliga asigurarile sa fie soferi model! fiecare accident este inregistrat si asigurarea se mareste ..din cauza asta aici nu exista jjmecheri sau ghertoi ca in ro !
-
albu, luni, 21.09.2015 20:11
foarte buna initiativa,asa se elimina cei 2milioane de soferi din tara care nu platesc asigurari sii fac accidente nnu-i intereseaza.In felul aceste se elimina sii imprumutul masinii fratelui,prietenului,varului pentru ca nu are asigurare,asa se fac poate mai responsabili o groaza de iresponsabili din tara asta.
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
Asta mai lipsea.. Sa ne facem asigurare fiecare membru al familiei pentru o masina...