Asociaţia producătorilor europeni de automobile cere metode mai precise de testare a consumului şi emisiilor maşinilor noi
ACEA cere o nouă procedură standard de testare a consumului de carburant şi a emisiilor de CO2 pentru maşinile noi vândute în Europa, care să ofere date apropiate de realitate.
Asociaţia producătorilor europeni de automobile a solicitat Comisiei Europene să implementeze o nouă procedură de măsurare a consumului şi emisiilor pentru maşinile noi vândute pe Bătrânul Continent. Cererea celor de la ACEA prevede implementarea unei noi proceduri pentru a determina ceea ce ei denumesc Real Driving Emissions, adică valori cât mai precise şi mai apropiate de realitate ale consumului de carburant şi ale emisiilor de CO2.
Cei de la ACEA au solicitat Comisiei Europene să aprobe un nou ciclu de testare a consumului de carburant şi a emisiilor de CO2 şi Nox-uri până în luna iulie a anului curent. Dacă acest lucru se va întâmpla, industria va avea suficient timp pentru a aplica noile reglementări şi să facă schimbări semnificative la modelele din ofertă pentru a le face cât mai eficiente, de data aceasta atât în cazul procedurii de testare, cât şi în cazul condusului de zi cu zi. Fără aprobarea CE, noile condiţii de testare nu vor putea fi implementate până în septembrie 2017, momentul aşteptat de ACEA pentru schimbarea standardelor.
Printre membrii ACEA se numără BMW Group, Daimler, Fiat Chrysler Automobiles, Ford of Europe, Hyundai Motor Europe, Jaguar Land Rover, Opel, PSA Peugeot Citroen, Renault, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars şi alţii. Atât producătorii de automobile, cât şi consumatorii europeni au de beneficiat de pe urma implementării de noi reglementări de testare a consumului de carburant, motivează iniţiatorii proiectului, deoarece valorile afişate în baza noilor teste vor fi mult mai apropiate de realitate decât actualele teste.
Via ACEA | Foto: David Paul Morris/Getty Images
hmmm... - noi metode in urma carora - va creste consumul si nivelul emisiilor declarate - cerinetele UE legate de consum si emisii devin exagerate..."nu vezi domne' ca tehnologia nu ne permite?"...deci: - amanarea obligativitatii respectarii nivelurilor de emisii la nivel de marca, gama, etc - constructorii stau linistiti inca cativa ani pana cand avansul tehnologic "va permite" parea mea....cea mai buna aparare e atacul.