Asociaţia producătorilor europeni de automobile cere metode mai precise de testare a consumului şi emisiilor maşinilor noi

Publicat miercuri, 20.05.2015 16:09 de Sebastian Toma

ACEA cere o nouă procedură standard de testare a consumului de carburant şi a emisiilor de CO2 pentru maşinile noi vândute în Europa, care să ofere date apropiate de realitate.

Asociaţia producătorilor europeni de automobile a solicitat Comisiei Europene să implementeze o nouă procedură de măsurare a consumului şi emisiilor pentru maşinile noi vândute pe Bătrânul Continent. Cererea celor de la ACEA prevede implementarea unei noi proceduri pentru a determina ceea ce ei denumesc Real Driving Emissions, adică valori cât mai precise şi mai apropiate de realitate ale consumului de carburant şi ale emisiilor de CO2.

Întregul exerciţiu are rolul de a expune valorile adevărate ale consumului şi emisiilor de CO2 pentru noile automobile lansate în Europa şi de a pune în valoare eforturile producătorilor de automobile de îmbunătăţire a eficienţei modelelor nou lansate.

Cei de la ACEA au solicitat Comisiei Europene să aprobe un nou ciclu de testare a consumului de carburant şi a emisiilor de CO2 şi Nox-uri până în luna iulie a anului curent. Dacă acest lucru se va întâmpla, industria va avea suficient timp pentru a aplica noile reglementări şi să facă schimbări semnificative la modelele din ofertă pentru a le face cât mai eficiente, de data aceasta atât în cazul procedurii de testare, cât şi în cazul condusului de zi cu zi. Fără aprobarea CE, noile condiţii de testare nu vor putea fi implementate până în septembrie 2017, momentul aşteptat de ACEA pentru schimbarea standardelor.

Printre membrii ACEA se numără BMW Group, Daimler, Fiat Chrysler Automobiles, Ford of Europe, Hyundai Motor Europe, Jaguar Land Rover, Opel, PSA Peugeot Citroen, Renault, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars şi alţii. Atât producătorii de automobile, cât şi consumatorii europeni au de beneficiat de pe urma implementării de noi reglementări de testare a consumului de carburant, motivează iniţiatorii proiectului, deoarece valorile afişate în baza noilor teste vor fi mult mai apropiate de realitate decât actualele teste.

Via ACEA | Foto: David Paul Morris/Getty Images

  • vianu, miercuri, 20.05.2015 17:05

    hmmm... - noi metode in urma carora - va creste consumul si nivelul emisiilor declarate - cerinetele UE legate de consum si emisii devin exagerate..."nu vezi domne' ca tehnologia nu ne permite?"...deci: - amanarea obligativitatii respectarii nivelurilor de emisii la nivel de marca, gama, etc - constructorii stau linistiti inca cativa ani pana cand avansul tehnologic "va permite" parea mea....cea mai buna aparare e atacul.

  • Pai da..., joi, 21.05.2015 09:50

    @Vianu, haide domnule, noi in europa cu normativele suntem mai permisivi, ia aruncati o privire la ce se intampla peste ocean. Nu este o tragedie ca tot ce se declara de catre constructor (conditii de laborator) sa fie cat mai aproape de ce se intampla in viata de zi cu zi.

  • vianu, joi, 21.05.2015 11:41

    n-am spus ca ar fi o tragedie doar presupuneam motivele si urmarile unei astfel de cereri...sa fii copil sa crezi ca pe cei din ACEA i-a lovit, brusc, grija fata de clienti. something is rotten in Denmark...

  • Pai da..., joi, 21.05.2015 12:36

    @vianu - ACEA : De fapt toti constructorii s-au angajat sa reduca gramele de CO2 pe flote de masini, spre exemplu in 2003 au fixat ca obiectiv in 2012 de 120g/km, dar in 2014 media a fost de 123.4g/km de CO2. Calendar pe termen lung exista, dar constructorii sunt cam in urma cu respectarea calendarului. Oarecum articolul este vag, pentru ca incepand din 2018, se vor folosi pentru masurarea emisiilor ciclul WLTP (mut mai sever decat cel existent NEDC) iar pentru determinarea consumului (cuantificat cu g CO2/Km) se va folosi RDE (Real Driving Emission). Tot RDE se va folosi si tentru masurarea NOX si PN (particle Number) - pt injectie directa pe banzina si diesel. Deocamdata normativele sunt in "studiu" si nu au fost inca validate.