Atenţie cum îţi tunezi maşina! Pragurile, spoilerele şi geamurile fumurii scad valoarea de revânzare

Publicat marţi, 29.05.2012 11:18 de Mircea Meșter

Un studiu realizat de unul dintre cele mai mari site-uri de licitaţii auto din Marea Britanie arată că tuningul "de garaj" nu este deloc potrivit pentru menţinerea valorii unei maşini. Ba din contra, valoarea acesteia scade.

Modul în care îţi tunezi maşina poate accelera devalorizarea acesteia. Aceasta este concluzia la care au ajuns specialiştii British Car Auctions (BCA), unul dintre cele mai cunoscute portaluri de licitaţii cu vânzare de maşini din Europa. Conform studiului realizat de BCA, un element adăugat maşinii pe care o conduceţi poate creşte sau poate scădea la fel de uşor în funcţie de modul în care alegeţi să îi îmbunătăţiţi aspectul acesteia.

ÎŢI TUNEZI MAŞINA, ÎI SCAZI VALOAREA

"Majoritatea şoferilor trebuie să ştie că îmbunătăţirile aduse maşinilor, în special celor noi, ar putea avea efecte nu doar asupra garanţiei oferite de constructor, ci şi asupra valorii maşinii. Modificând o maşină standard se reduce simţitor plaja de potenţiali cumpărători ai maşinii respective", notează specialiştii BCA.

Conform acestora, un set de jante din aliaj poate să adauge 300 de euro valorii unei maşini dacă acestea sunt montate în armonie cu aceasta sau poate să scadă preţul maşinii cu aceeaşi valoare: "Moda se schimbă foarte repede, în timp ce majoritatea şoferilor preferă liniile mai sobre impuse de producător maşinii originale."

CASELE MARI DE TUNING POT FI EXCEPŢIA

Evident, există şi excepţii notabile care trebuie luate în considerare, cele mai importante fiind legate de casele cunoscute de tuning. "Bodykit-urile aftermarket profesioniste, cum sunt cele ale tunerilor mari - AMG, Alpina, Project Kahn şi aşa mai departe - au şanse mai mari să aducă plus valoare maşinii. Dar, în general, dacă un element nu e montat din fabrică, este puţin probabil ca acesta să îmbunătăţească valoarea maşinii şi poate chiar să deprecieze mai rapid preţul de revânzare al acesteia. Dacă vreţi să menţineţi valoarea maşinii dumneavoastră, alegeţi cu foarte mare grijă modul în care vă tunaţi maşina", spun cei de la BCA.

MINUS 600 DE EURO PENTRU SPOILERE

Studiul britanicilor arată că cele mai mari deprecieri ale unei maşini sunt aduse de adăugarea unor noi spoilere, eleroane, aripi evazate, praguri sau fuste peste cele originale ale maşinii. "Aceste elemente pot devaloriza o maşină cu 500 de lire sterline (n.r. echivalent al 600 de euro), în timp ce geamurile fumurii pot să scadă şi ele valoarea cu câteva sute de lire". Motivul invocat de cei de la BCA? "Toate acestea arată că maşina a fost deţinută de un pilot închipuit care nu a avut grijă de ea aşa cum trebuie."

via | cardealer 
foto | Autemo

 

 

  • unu, marţi, 29.05.2012 12:26
    perfect adevarat!

    ...la care se mai adauga si puterea declarata (mai mare), a motorului,asa zisul chip tuning, noul sport national!!!

  • Flaviu C, marţi, 29.05.2012 13:38
    mda

    deranjati-ma si pe mine careva cu un sandero ca cel din poza la un 4000e. asa, ca-i tunat :P

  • jan, marţi, 29.05.2012 13:52
    @flaviu C a

    asteapta sa fi deranjat si cand mai inveti masinile intreaba de clio k in imagine nu dacia

  • eu, marţi, 29.05.2012 14:00
    dacia

    e dcia sandero ,se vede clar de la o posta!nu ai cum sa confunzi asa masina urata

  • tot eu, marţi, 29.05.2012 14:04
    @jan

    Unde naiba vezi tu Clio? " cand mai inveti masinile" ai sa vezi ca-i Sandero

  • iou, marţi, 29.05.2012 14:05

    faza cu foliile chiar mi se pare o prostie. nu e relevanta.poti sa-ti pui folii si pt intimitate. chiar am un prieten care nu e vitezoman si nici nu are masina modificata, dar are folii, deoarece nu vrea sa i se vada in masina. vrea sa-si poata lasa o geaca pe bancheta din spate fara ca lumea de afara sa observe si sa atraga atentia curiosilor. poti sa fii "pilot inchipuit", aia nu inseamna ca nu poti avea grija de masina, sa-i schimbi uleiul chiar mai repede si sa verifici starea masinii chiar pt binele tau. un studiu facut de englezi pt englezi

  • Adryan, marţi, 29.05.2012 15:01
    @iou

    Cred ca depinde mult si de gradul de inchidere al foliei, iar in Romania se refera clar la folia montata si pe fata. Saracii de ei nu pot sa-si monteze tot parbrizul, ca ar faceo. PS:Da, am folie pe masina.

  • hahaha, miercuri, 30.05.2012 03:55
    Dacia

    chiar arata misto Sandero , iar la cat dai pe ea , indiferent cat de mult i-o scadea valoare, merge tunata in halul asta

  • robo, miercuri, 30.05.2012 17:22
    boy racer

    ok, dar cei care investesc atat sa tuneze o mazina nu cred ca isi pun problema sa o vanda prea curand, asa ca ii doare-n cot de cat de mult se devalorizeaza, pe moment.

  • Expertu59, joi, 31.05.2012 13:09
    Tuning

    Adryan si eu am folie pe fata si ce? Am cea mai deschisa tenta..nu e pusa pt "fite" dar sa stii ca retine caldura care intra in masina,soarele,plus farurile reglate in sus ! On topic : Faza cu tuningul "tiganesc"..este o moda la noi,dar o janta frumoasa,o folie parerea mea este ca nu strica aspectul masini. Oricum britanici sunt cam ... cu capu intr-o parte. Depinde mult si de gusturile oamenilor atunci cand personalizezi o masina,de aceea stok ar fi cam pe gustul tuturor.