Au fost anunțați cei șapte finaliști pentru titlul de „Mașina Anului 2015 în Europa”
Cei 58 de membri ai juriului Mașina Anului în Europa au desemnat cei șapte finaliști pentru ediția 2015. Volkswagen Passat, Ford Mondeo și Nissan Qashqai se numără printre cei nominalizați.
Deși nu se numără printre cele mai mari piețe auto din lume, Europa rămâne o provocare pentru toți constructorii auto, publicul de pe Bătrânul Continent fiind întotdeauna cel mai exigent atunci când vine vorba de achiziția unei mașini noi.
În aceste condiții, e normal ca producătorii să se lupte acerb pentru aprecierea clienților de pe continent. Iar ediția anuală a „European Car of the Year” este una din posibilitățile de a demonstra popularitatea și calitatea mașinilor aflate pe piață.
În vara acestui an au fost alese cele 33 de mașini participante la competiție, iar luna decembrie ne-a adus deja și numele celor șapte finaliști. Bătălia finală se va da în lunile următoare, până la începutul lui martie. Juriul „Mașina Anului în Europa” va profita și în acest an de prima zi de presă a Salonului Auto de la Geneva pentru a anunța câștigătorului titlului.
În cadrul salonului elvețian vom vedea Mașina Anului 2015 în Europa, o distincție pe care producătorul o va folosi mai apoi pentru a se promova pe Bătrânul Continent, așa cum a făcut-o și câștigătorul de anul trecut, Peugeot 308, dar și cei din anii anteriori.
Ediţie COTY | Marcă şi model |
2014 | Peugeot 308 |
2013 | Volkswagen Golf 7 |
2012 | Opel Ampera/Chevrolet Volt |
2011 | Nissan Leaf |
2010 | Volkswagen Polo |
2009 | Opel Insignia |
2008 | Fiat 500 |
2007 | Ford S-Max |
2006 | Renault Clio |
2005 | Toyota Prius |
2004 | Fiat Panda |
2003 | Renault Megane |
2002 | Peugeot 307 |
2001 | Alfa Romeo 147 |
2000 | Toyota Yaris |
1999 | Ford Focus |
1998 | Alfa Romeo 156 |
1997 | Renault Megane Scenic |
1996 | Fiat Bravo/Brava |
1995 | Fiat Punto |
1994 | Ford Mondeo |
1993 | Nissan Micra |
1992 | Volkswagen Golf |
1991 | Renault Clio |
1990 | Citroen XM |
Revenind asupra listei celor nominalizați pentru titlul din 2015, trebuie să trecem în revistă nume mari din segment, care se bucură deja de popularitate pe piața din Europa. Este vorba despre BMW Seria 2 Active Tourer, Citroen C4 Cactus, Ford Mondeo, Mercedes-Benz Clasa C, Nissan Qashqai, Renault Twingo și Volkswagen Passat.
Pare evident că lupta se va da între două modele care își dispută intens clienții din segmentul mediu, Passat și Mondeo, însă și noul Nissan Qashqai a făcut deja o impresie foarte bună presei de specialitate și publicului.
FINALIȘTII Mașina Anului 2015 în Europa |
Volkswagen Passat |
Nissan Qashqai |
Ford Mondeo |
Citroen C4 Cactus |
Mercedes-Benz Clasa C |
BMW Seria 2 Active Tourer |
Renault Twingo |
Câștigătorul ediției 2015 va fi desemnat de un juriu format din 58 de jurnaliști, reprezentând 22 de țări europene. Reprezentarea pe naţiuni în juriu este realizată în funcţie de importanţa pieţei auto și a producției de automobile la nivel european. Franţa, Germania, Marea Britanie, Italia şi Spania au fiecare câte şase membri, adică numărul maxim. Membrii juriului sunt aleşi în funcţie de competenţele personale, nu în funcţie de publicaţia pe care o reprezintă.
Vă reamintim că de-a lungul ultimilor ani modelele Dacia au fost și ele nominalizate în lista candidaților pentru Mașina Anului în Europa. Cea mai bună performanță datează însă din 2011, atunci când Duster ajungea în finală, dar pierdea la Geneva în fața unui model electric, extrem de contestat pe atunci: Nissan Leaf.
ANALIZĂ: Cum s-a votat la Car of the Year - între Nissan Leaf şi Dacia Duster
1. BMW serie 2...sper 2. Cactus...cred 3. Passat...nu m-ar mira