Au trecut 25 de ani de la debutul lui Opel Astra G
Opel marchează 25 de ani de la prezentarea lui Astra G, a doua generație a celebrului model german. Acesta venea cu un șasiu complet nou, dar și cu o caroserie galvanizată.
În 1991, constructorul din Russelsheim prezenta lumii întregi modelul Astra F, ca succesor al celebrului Kadett. Prima generație Astra a devenit rapid un succes și este, chiar și acum, cel mai produs model Opel din toate timpurile.
Pentru a doua iterație Astra, Opel știa că trebuie să facă tot ce îi stă în putință pentru ca acest succes să meargă mai departe. Astra G a debutat în 1998 cu o serie de inovații: caroserie complet galvanizată, faruri care asigurau o iluminare mai bună și un șasiu nou dezvoltat.
A doua generație Opel Astra a beneficiat de o proiectare computerizată (program utilizat și la filmul Jurassic Park), iar șasiul denumit Dynamic Safety Action (DSA, pe scurt) a fost gândit pentru siguranță și confort.
VARIANTE DIVERSIFICATE DE CAROSERII
În urmă cu 25 de ani, Astra G a fost lansat sub forma unui hatchback cu 3 și 5 uși, iar clienții mai puteau opta pentru o caroserie break, sedan cu 4 uși, coupe, Astravan (vehicul comercial) și decapotabilă. Așadar, de toate pentru toți.
Inginerii mărcii germane au lucrat și la aerodinamică, tocmai de aceea Astra G avea cel mai bun coeficient Cd din clasa lui: 0.29.
Ampatamentul era cu 10 centimetri mai lung decât al lui Astra F, ceea ce se traducea printr-un spațiu mai generos pentru pasageri. Și volumul portbagajului a crescut: la 370 de litri pentru hatchback și la 1.500 de litri pentru break.
De asemenea, materialele și finisajele interioare au fost îmbunătățite din punct de vedere al calității.
Pe lângă versiunile "de toate zilele", Opel Astra G a fost disponibil și într-o versiune sportivă Astra OPC. Inițial oferea 160 de cai putere, dar, după 4 ani, puterea motorului a fost crescută la 192 CP. Suficient pentru a atinge viteze de până la 240 km/h.
ASTRA G ÎN MOTORSPORT
Cu Astra G, germanii de la Opel au cochetat și cu motorsportul. Cu o versiune denumită Astra V8 Coupe, marca din Russelsheim a concurat în German Touring Car Masters, dar și la cursa de 24 de ore de la Nurburgring.
În 2001, Opel a prezentat, la Geneva, conceptul Astra OPC X-treme. Mulțumită celor 444 CP, mașina putea atinge 100 de km/h în 3.9 secunde.
via Opel
Nostalgie :) Prima mașină pe care am condus-o după ce am luat permisul. Un 1.7 DTI de origine Isuzu de 75 cai. Varianta de echipare Selection. Și acum țin minte când am zărit-o la vânzare în curtea școlii de șoferi. Era a profesorului de legislație. L-am chemat pe taică-miu, a văzut-o, a mers puțin cu ea și a luat-o. Asta se întâmpla în 2008 și mașina era din 2002. A costat 6600 Euro și avea 129.000 km. A rămas în familie până în 2020 și s-a plimbat de la un membru al familiei la altul pe măsură ce se obțineau permise de conducere în familie. Am dat-o în 2020 cu 1250 Euro și cu 272.000 km la bord. N-a făcut deloc probleme decât abia când a ajuns pe la vârsta de 15-16 ani și singura bătaie de cap serioasă a fost cu calculatorul de la pompa de injecție, problemă tipică la această motorizare. Totuși, până la vârsta aia a mers brici. A cumpărat-o o cunoștință care lucrează în construcții și a pus-o la muncă. În 2023 i-a luat turbină, garnitură de chiulasă, a mai pus-o la punct și a zis că mai trage de ea 2-3 ani deși are deja 21 ani mașina. Soacră-mea încă are una din 2001 luată în 2015, dar 1.6 benzină, numai că motorizarea aia a stors-o de bani. A avut probleme multe cu ea. Acum am un Astra J din 2014 și sunt și eu uimit cum în 3 ani am absolut ZERO probleme. Chiar zero. Dar am și grijă de ea și merge doar la drum lung. Știu că Opel nu e cea mai fiabilă marcă, dar eu am avut două și ambele s-au nimerit mașini foarte bune fără să-mi facă probleme. Oricum, Astra G e o legendă deja pe șoselele României alături de Golf 4 și Logan 1. Mașinile care au adus omul de rând în modernitate la mijlocul și finalul anilor 2000 (comparativ cu vechile Dacii 1310).