Audi a prezentat conceptul A1 e-tron la Geneva
Audi a prezentat o versiune electrica a lui A1 care este echipata cu un motor rotativ pentru marirea autonomiei. Motorul electric al acestui model furnizeaza 61 CP si poate oferi pana la 102 CP pentru o perioada scurta de timp.
Audi a prezentat o versiune electrica a lui A1 la Salonul Auto de la Geneva. Modelul se numeste A1 e-tron si are un tren de propulsie similar cu cel al lui Chevrolet Volt. Modelul promite o autonomie de 50 de kilometri in modul electic, gratie motorului de 61 CP. Motorul poate oferi 102 CP pentru o perioada scurta de timp, iar acceleratia de la 0 la 100 km/h este realizata in doar 10 secunde. Cei de la Audi au amplasat motorul electric si toate elementele ce tin de acesta sub capota, in locul in care ar sta in mod normal propulsorul cu combustie interna.
Incarcarea bateriilor poate fi realizata atat de la priza, cat si prin intermediul motorului Wankel de la bord. Acesta are doar 254 centimetri cubi si un singur rotor, fiind suficient de mic pentru a fi amplasat in podeaua lui A1. Motorul rotativ al acestui model functioneaza la o turatie constanta de 5.000 rpm si poate extinde autonomia lui A1 e-tron la 210 kilometri. Motivul acestei autonomii atat de reduse este capacitatea mica a rezervorului de carburant, de numai 11 litri. Cei de la Audi ar putea motiva aceasta alegere prin intentia de a utiliza cu precadere propulsia electrica a lui A1 si nu propulsia pe baza de combustibili fosili.
Bateriile lui Audi A1 e-tron au o capacitate de 12kWh si sunt amplasate sub bancheta din spate, alaturi de motorul Wankel al acestuia. Acest motor Wankel nu este primul din istoria Audi, germanii de la NSU prezentand prima masina de productie din lume cu un motor rotativ in anul 1964. Ulterior, cei de la NSU au fuzionat cu Auto Union, care includea si Audi, singura marca care a ramas in picioare din acest grup.
Via | Audi
si-asta are 17 milioane de NM?