Audi A1 primeşte tracţiunea integrală quattro

Publicat luni, 10.01.2011 12:31 de Bogdan Mirică

Audi a anunţat introducerea tracţiunii integrale quattro şi pe modelul A1. Mezinul se bucură de acelaşi sistem Haldex regăsit pe fraţii A3 şi TT.

Audi caută cu orice preţ să facă din noul A1 un etalon al segmentului. Constructorul din Ingolstadt a anunţat oficial că va introduce în gama mezinului şi opţiunea unei tracţiuni integrale quattro, o premieră pentru segment. În aceste condiţii am putea asista nu numai la derivate S şi RS asistate de celebrul sistem 4x4 ci şi la versiuni de serie banale, cu motorizări ceva mai puternice.

Sub caroseria micului model se va ascunde un sistem de tracţiune integrală asemănător celui regăsit pe A3 şi TT, semnat de Haldex, cu control electronic şi activare hidraulică. În condiţii normale, repartizarea cuplului se va face în proporţie de 90% pentru axa faţă şi doar 10% pentru cea spate. Atunci când este detectată însă o pierdere a aderenţei, cuplul transmis punţii spate poate ajunge până la 50%.

Noua opţiune se va regăsi în gama actualului A1 chiar de anul acesta, preţul urmând să fie destul de piperat.

via | autoblog

  • AdrianosFidi, luni, 10.01.2011 13:20

    n-ar trebui sa fie si cu mai multa putere spate decat fata cand subvireaza ?

  • Ionut, luni, 10.01.2011 14:30

    asteptam audi 0,5 tdi quattro

  • Lamborghini, luni, 10.01.2011 23:20
    @Ionut

    tare com :)) la ce dracu mai e quattro daca ai fata 90%...ca si unele Lambo 85% spate si 15% fata... un raport bun de transmisie integrala e 60% spate si 40% il are Subaru care este si marca etalon in clasa sedan 4x4 in concluzie...ori e quattro ori nu mai e

  • vlad, marţi, 11.01.2011 10:37
    raport cuplu

    @Lamborghini la masini compacte ca dimensiuni este optim raportul 50:50 - vezi mitsubishi lancer evo si subaru impreza sti (numai la masini mai mari ca dimensiuni si mai grele este necesar cuplu mai mare pe spate

  • MF, miercuri, 12.01.2011 13:04
    Raport fata/spate

    @vlad: 50:50 il gasesti pe Sti decat daca il blochezi. Altfel cuplul este transferat in continuu intre punti intre valorile 50:50 si 35:65 in functie de anumite valori (aderenta, viteza, pozitia volanului, piciorul pe frana sau pe acceleratie, G-ul lateral etc.). Daca blochezi transferul la 50:50 nu poti sa te misti in spatii inguste sau sa parchezi si daca iei o curba in viteza s-ar putea sa ajungi pe partea opusa a drumului. Asa ca 50:50 nu este transferul optim ;) decat pe zapada inalta sau noroi.