Audi A2 se va intoarce pe piata in 2012

Publicat vineri, 07.05.2010 11:29 de Sebastian Toma

Viitorul Audi A2 va prelua platforma si motorizarile lui A1 si va debuta pe piata in 2012. Modelul respectiv va fi oferit si in versiune electrica, urmand sa utilizeze un sistem similar cu cel prezent pe conceptul A1 e-tron.

Cea de-a doua generatie a lui Audi A2 va debuta pe piata in 2012. Modelul va imparti platforma cu noul A1 si va rivaliza noile modele de clasa mini ale competitorilor "traditionali" ai celor de la Audi, respectiv BMW si Mercedes-Benz. Dupa cum stiti, cei de la Daimler au semnat un parteneriat cu Renault-Nissan pentru dezvoltarea viitoarelor modele de clasa mini si a motoarelor aferente acestor modele, in timp ce BMW pregateste lansarea unor noi modele electrice citadine ce vor apartine segmentului premium si vor avea zero emisii de carbon.

In prima faza, cei de la Audi ar putea dezvolta o versiune exclusiv electrica a lui A2 pentru a face acest model mult mai atragator pentru ecologisti. Ulterior, Audi va implementa si versiuni cu combustie interna ale lui A2, ce vor fi mai ieftine si vor prelua motorizari tot de la A1. Seful Audi, Rupert Stadler, a declarat ca vehiculele electrice sunt o prioritate pentru marca din Ingolstadt, iar sistemul prezentat pe Audi A1 e-tron este o posiblititate distincta pentru A2.

Conceptul Audi A1 e-tron prefigura un vehicul electric de clasa mini echipat cu un motor rotativ care avea rolul de generator electric. A1 e-tron este echipat cu un motor electric ce furnizeaza 61 CP, dar care poate oferi pana la 102 CP pentru perioade scurte de timp. Acest motor este alimentat de un set de baterii ce au o capacitate de 12 kWh si sunt amplasate sub bancheta din spate, alaturi de motorul rotativ al acestuia.

Via | Autocar | CGI: Autocar

  • ........., vineri, 07.05.2010 12:59
    .........

    eu unul il astept

  • orochi, vineri, 07.05.2010 15:01
    a2

    cand o sa apara se va vedea ce-i cu el.sa nu repete cei de la audi greseala care au facut-o cu vechiul a2

  • p-george, vineri, 07.05.2010 17:25
    @orochi

    Nu cred ca o sa fie cea mai de succes masina insa nici esecul cu fostul a2...ala era clar o struto-camila. Asta intra direct in clasa smart toyota iq e.t.c Odata cu nevoia in creste a masinilor mici de oras, cu consumuri mici si taxe si mai mici sgmentul asta o sa creasca... Din pacate sau fericire asta e viitorul. O sa avem masini ca astea pt oras si pt weekend plimbari mai lungi e.t.c masini " normale " :)

  • yoyo, vineri, 07.05.2010 22:33

    din pacate a2 a fost un esec tocmai pt ca acea "struto-camila" a fost gandita mult inaintea acestor vremuri...acea masinuta avea f mult aluminium pe ea (f usora prin urmare

  • yoyo, vineri, 07.05.2010 22:36

    < 100 kg ,sistem start/stop "The A2 can, however, thus be considered a trailblazer for various newer aluminium-based vehicles, such as the second-generation Audi A8 (D3) and Audi TT, and the X350 Jaguar XJ and 2006 Jaguar XK." The A2 had many innovative ideas - such as the space floor storage system which was a box that slotted in the rear passenger foot well, a rear cup holder which unclipped and a double (false) floor boot where items could be hidden from thieves. The headrests also do not need to be removed from the rear seats when they are folded, and a four-seater can have the rear seats removed in a matter of seconds. The front of the car included an unusual design feature called the "Serviceklappe" in German — this translates to "service hatch" or "service panel". On early cars, this was a glossy black panel at the lower edge of the bonnet (hood), where the radiator grille would normally be sited. Behind it are the filling points for oil and screen wash fluid, and the dipstick. Thanks to these features, in the daily use of the car the bonnet does not need to be raised.