Audi A7 Piloted Driving Concept va derula o călătorie de 885 de kilometri în trafic real în SUA

Publicat marţi, 06.01.2015 12:49 de Sebastian Toma

Audi a anunţat un tur de forţă în SUA cu prototipul său de vehicul autonom bazat pe A7. Modelul va efectua o călătorie de 885 de kilometri pe drumurile publice americane în scop demonstrativ, finalul acesteia fiind la CES Las Vegas, cel mai important eveniment din lumea IT de la începutul anului.

Audi va aduce maşina sa autonomă, A7 Piloted Driving Concept, la CES 2015 pe şosea în cadrul unui tur demonstrativ din Silicon Valley până în Las Vegas. Călătoria de 885 de kilometri va fi efectuată cu jurnalişti americani la bord, care vor avea doar rolul de observatori ai acestei experienţe, vehiculul urmând să se conducă singur pe parcursul întregului traseu.

Acest lucru se întâmplă deoarece maşina autonomă a producătorului din Ingolstadt poate să schimbe singură benzile, să depăşească alte maşini şi să frâneze sau să accelereze independent, nu înainte de a se asigura că nu este în pericol de coliziune cu alt vehicul de pe şosea.

Reprezentanţii Audi spun că majoritatea elementelor tehnologice prezente pe acest vehicul sunt gata de producţie sau foarte apropiate de acest stadiu. Printre lucrurile pe care le mai necesită această tehnologie se numără şi cadrul legal pentru permiterea circulaţiei vehiculelor fără şofer, ţările care au permis aceste teste având mai multe dileme legale privind persoana responsabilă în caz de accident atunci când vine vorba despre rularea în modul autonom. Legislaţia americană le permite celor de la Audi să deruleze asemenea teste datorită existentei altor companii din acea ţară care au efectuat demersuri legale în această direcţie, inclusiv Google, care au realizat în trecut sute de mii de kilometri de teste cu vehicule conduse autonom fără niciun incident notabil.

Audi nu este la prima demonstraţie a capacităţilor sistemelor sale de conducere autonomă, nemţii prezentând în 2014 un RS7 capabil să se conducă singur pe circuit. La fel ca în cazul lui RS7 Piloted Driving Concept, A7 Piloted Driving Concept are un set de camere video stereo, un radar şi un sistem de lasere care apreciază distanţele şi evaluează pericolele pentru a evita accidentele şi pentru a circula corect pe orice drum asfaltat, chiar dacă marcajele lipsesc sau sunt deteriorate.

Via Audi

  • vianu, marţi, 06.01.2015 14:20

    mda...apa e mai calda la Audi. La Google si ceilalti nici macar un ou nu puteai fierbe....

  • mishazaitev, marţi, 06.01.2015 16:02

    Dle, Vianu, consecventa cu care va manifestati ura fata de tot ceea ce inseamna masina germana este demna de o cauza mai buna. Vorbim de o masina in toata regula nu de o jucaria ca a celor de la Google. Si mai vorbim de o calatorie de 885 km pe drumurile publice. Daca nici astea nu-s realizari demne de luat in seama devine pe deplin aplicabi bancul ala in care doi ciobani sunt intrebati de catre un turist si in franceza si in engleza si in germana, unde-i gara. Ai nostrii neantelegand o boaba, se mira cate limbi straine stia turistul respectiv, dar concluzioneaza ca le stie degeaba pentru ca oricum nu i-au folosit la nimic.

  • vianu, marţi, 06.01.2015 16:36

    @misha pleci de la o premisa COMPLET gresita....cu atat mai mult cu cat confunzi automobillele concernului cu tot ce este german. Concluzionand, in cazul in care n-am fost clar: nu ii iubesc pe cei de la VAG. Si punct. ;)

  • zarnesteanu, marţi, 06.01.2015 17:47

    Se pare ca lansarea noului S Class si parcurgerea autonoma a itinerarului Manheim - Pforzeim, (completat pentru prima data de Bertha Benz, in urma cu 125 de ani), a pus pe jar competitia. Mercedes a facut-o fara prea multe surle si trambite, dar se pare ca Audi stie sa se faca auzit :):):) Daca tehnologiile curente vor fi puse la punct, vom asista la o adevarata revolutie in domeniul transporturilor. Cumva situatia actuala ne lasa sa intelegem ca dpdv tehnic automobilul nu prea mai are loc de imbunatatiri. In schimb "serviciile" oferite de acesta se vor diversifica enorm. De la conectivitatea la internet cu tot ce implica asta, pana la citirea gesturilor, monitorizarea parametrilor biologici ai ocupantilor, samd, toate acestea vor cunoaste dezvoltari de neimaginat cu 20-30 de ani in urma. Cu pretul de rigoare pe care va trebui sa-l platim pentru asta. Intre altele, pierderea anonimatului si intimitatii, in sens obiectiv, plus riscul enorm de a deveni dependenti de furnizorii de servicii (telecomunicatii intre altele).

  • Lache, marţi, 06.01.2015 20:29

    Vianule,ai avut ceva meciuri tari cu cei de la VAG? Ai incercat sa te angajezi la ei si nu te-au primit? Atunci .in cazul asta te inteleg. Daca tu urasti masinile astea,ca tine sunt foarte multi care urasc Toyota. Si asta deoarece trebuie sa fie un echilibru.Si eu urasc Toyota din cauza unora ca voi.Punct!