Audi A8 facelift, restilizare discretă pentru nava amiral a nemţilor
Audi A8 vine la Salonul Auto de la Frankfurt cu o restilizare discretă. Modelul are motoare mai puternice şi mai economice, alături de tehnologie LED pentru blocurile optice.
Audi A8, nava amiral a constructorului din Ingolstadt, a primit o restilizare discretă. Modelul va debuta la Salonul Auto de la Frankfurt şi va fi disponibil începând cu prima lună a anului viitor. La fel ca şi până acum, A8 va fi oferit în două versiuni diferite de ampatament. Berlina de lux a nemţilor va fi oferită atât în versiuni cu tracţiune faţă, cât şi în versiuni cu tracţiune integrală, toate cu transmisie automată. Printre schimbările majore aduse de această restilizare se numără creşterea puterii motorizărilor, introducerea blocurilor optice cu tehnologie LED Matrix Beam şi semnalizatoarele cu iluminare secvenţială.
NOUTĂŢI
În materie de design, restilizarea aplicată lui A8 include modificări la capotă, bara faţă, grila faţă şi stopuri. Interiorul primeşte ornamente noi, culori noi pentru tapiţerie, un nou format al portbagajului, insonorizare îmbunătăţită, opţiuni noi de conectivitate şi elemente tehnologice suplimentare. Cei de la Audi au îmbunătăţit interfaţa multimedia şi sistemul de navigaţie, iar amortizoarele au fost şi ele recalibrate pentru a oferi un nivel superior de confort şi silenţiozitate.
Interiorul lui Audi A8 vine cu toate componentele alese şi finisate cu atenţia cu care ne-au obişnuit nemţii. În plus, aceştia oferă opţional un sistem de ventilaţie şi masaj pentru scaunele din faţă, iar bancheta din spate va putea fi comandată într-o configuraţie cu două locuri individuale. A8 L, versiunea cu ampatament mărit a lui A8, este disponibilă în compania unei console centrale îmbrăcate integral în piele.
La fel ca şi până acum, Audi oferă o gamă largă de ornamente de interior pentru habitaclul lui A8, clienţii putând alege din mai multe tipuri de ornamente din lemn şi piele. Clienţii exigenţi au la dispoziţie gama Audi Design Selection, care le oferă materiale şi culori exclusive, pentru a duce personalizarea lui A8 la un nou nivel. În cazul lui S8, Audi oferă şi un set de ornamente cu inserţii din cupru, care completează interiorul negru cu elemente maro.
MOTOARE
Gama de motorizări a lui Audi A8 livrează între 258 şi 520 CP. Cel mai mic motor din gamă este un 3.0 TDI V6, urmată de un 3.0 TFSI de 310 CP. Motoarele V8, două la număr, livrează 385 CP în versiunea 4.2 TDI şi 435 CP în versiunea twin-turbo 4.0 TFSI. Cel din urmă este echipat şi cu un sistem de dezactivare a cilindrilor, care poate să oprească patru din cei opt cilindri pentru a economisi carburant. Cel mai economic motor este unitatea entry-level, care anunţă un ocnsum mediu de 5.9 litri la sută. Al doilea cel mai eficient A8 din gamă este modelul hibrid, echipat cu un propulsor 2.0 TFSI şi un motor electric. Acesta poate să meargă în modul 100% electric cu o viteză de până la 100 km/h şi să parcurgă până la trei kilometri în modul cu zero emisii de CO2. Consumul mediu declarat este de 6.3 litri la sută.
Vârful gamei A8 este oferit doar în versiunea cu ampatament mărit şi are un motor W12 de 6.3 litri, care livrează 500 CP. În ciuda puterii şi a cilindreei mari, unitatea anunţă un consum mediu de 11.7 litri la sută. Această motorizare are şi ea un sistem de dezactivare a cilindrilor, capabil să oprească şase cilindri din cei 12 din dotare. Pe lângă asta, motorul are şi sistem de anulare activă a sunetelor, pentru a asigura un nivel de confort acustic superior în habitaclu. Cea mai performantă versiune a lui A8 este denumită S8 şi are un motor V8 4.0 TFSI de 520 CP. Această versiune este capabilă să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4.2 secunde şi are un consum mediu de 10.1 litri la sută.
Via Audi
Sunt un pic necajit... ca nu gasesc pe nimeni sa-mi zica numerele castigatoare de la loto...