Audi ar putea păstra motoarele termice și după 2033: "Trebuie să fim flexibili"

Publicat luni, 05.08.2024 12:16 de Alexandru Monenciu

Potrivit celor mai recente informații, venite chiar de la vârful Audi, constructorul din Ingolstadt se gândește să păstreze motoarele termice și după 2033.

Tot mai mulți producători de automobile se răzgândesc în ceea ce privește trecerea la un portofoliu de modele pur electrice. Pe listă regăsim nume ca Porsche, Bentley, Volvo, Mercedes-Benz și Ford.

Acum, și germanii de la Audi recunosc că nu este atât de ușor să pui o dată de expirare pe motoarele termice. Marca din Ingolstadt a promis, anterior, că va comercializa numai modele cu zero emisii până în 2033.

Șeful Audi, Gernot Dollner, este de părere că marca germană trebuie să rămână flexibilă. De aici înțelegem că motoarele termice ar putea fi păstrate și după anul 2033. Acest lucru se datorează și posibilității ca UE să amâne interdicția vânzării de mașini noi termice până în 2035.

Chiar dacă Audi va păstra mai mult motoarele termice, Dollner crede cu tărie că mașinile electrice sunt viitorul.

"[...] Dacă noi, ca omenire, credem că trebuie o schimbare în ceea ce privește emisiile de CO2 - și uitați-vă la vreme, trebuie să schimbăm ceva - singura cale este mașina pur electrică," a declarat șeful Audi.

Pentru moment, constructorul din Ingolstadt vrea să se concentreze mai mult pe modelele plug-in hybrid. Pe viitor, orice model cu motorizare pe benzină va fi disponibil și într-o versiune hibridă cu încărcare la priză.

via Motor1

  • Dutz, luni, 05.08.2024 12:34

    No dă-i pace… toți mint!!! Poi nu era musai din 2035? Nu era Audi 100% electric din 2030 sau 2028?… naiba mai știe cât bluf au făcut. “Singura cale este mașina pur electrică”… să mori tu!!!

  • M, luni, 05.08.2024 12:41

    Flexibili? In weekend am fost la doua reprezentante auto a doi producatori diferiti sa cautam o masina noua termica, cel mult hibrid. La ambele, clienti erau doar in zona masinilor termice. Insemna ca si noi am fost "flexibili".

  • Matei, luni, 05.08.2024 14:10

    Nu știu dacă se va amâna restricția, dar oricum, 2033 nu e 2035 și Europa + China nu reprezintă toată planeta. În SUA restricția de aplica doar mașinilor cumpărate de stat, nu și cumpărătorilor privați.

  • Un cetățean, luni, 05.08.2024 14:55

    A naibii treabă, acu juma de an nu erați flexibili, erați fermi, dacă vine și o frumoasă recesiune cam peste tot, pornind din SUA până în Europa, numai de electrice și mașini noi în general nu le va arde oamenilor din clasele mijlocii .

  • alex_cu_a_mic, luni, 05.08.2024 15:08

    "Trebuie să fim flexibili" - mai degraba "trebuia sa fim flexibili" iar matale "trebuie sa semenzi o demisie". Nenea Toyoda o avut decenta sa demisioneze pentru viziunea lui potrivnica electrificarii fara cap care bantuia toata industria chiar daca pe termen scurt-mediu are si a avut dreptate. Toti care vin acum cu caciula-n mana si recunosc ca "s-au cam grabit cu electricele", ar trebui sa demisioneze.

  • George Simion, luni, 05.08.2024 15:50

    si maimuta invelea ciocolata... de pe vremea amperei/volt trebuia sa avem numai hibride cu fir!

  • dan_grc, luni, 05.08.2024 17:31

    Înseamnă c-au găsit o metodă pentru a respecta normele Euro 7 .

  • @dan_grc, luni, 05.08.2024 18:08

    Desigur, o fac si pe asta din software :)) Motoare termice inseamna maxim benzinare!!! Diesel mort. Ar trebui sa specifice clar: motoarele pe benzina vor mai fi tinute, ca sa inteleaga lumea clar la ce termice se refera. Nu un CEO de la Audi trebuia sa faca puscarie pentru dieselgate? https://www.bbc.com/news/world-europe-66029634 De ce cu suspensare? Si de ce asa putin? Pentru omor deosebit de grav si genocid se da direct cu executare pe viata! Tot acolo sa fi ajuns si aia care au participat la cartel: de la Mercedes si BMW.