Audi confirmă: viitoarea generaţie A8 (2017) va avea un mod de rulare 100% autonom
Limuzina gamei Audi va fi primul model care se va putea conduce singur pe şoselele Europei. Rămâne de văzut care va fi disponibilitatea acestui sistem în funcţie de ţară şi legislaţie.
Suntem obişnuiţi deja să vedem noile tehnologii care apar în lumea auto debutând pe cele mai scumpe modele ale mărcilor care investesc cel mai mult în cercetare şi dezvoltare. În aceste condiţii, nu mai e nicio surpriză faptul că ultimele sisteme dezvoltate de Audi îşi fac apariţia în prima fază pe A8, nava amiral a mărcii germane.
Informaţia vine din Germania, acolo unde oficialii mărcii care au asistat la turul de circuit pe care un Audi RS7 l-a realizat fără pilot în ritm de cursă pe Hockenheim în cursul săptămânii trecute au răspuns întrebărilor insistente ale reporterilor prezenţi la eveniment. Conform oamenilor care conduc marca de la Ingolstadt, noul Audi A8 va dispune de sisteme asemănătoare cu cele pe care le-a avut montate la bord exemplarul RS7, urmând să devină una dintre cele mai avansate maşini din lume din punct de vedere tehnologic.
Nu se cunoaşte gradul de autonomie pe care maşina i-l va putea oferi şoferului şi nici disponibilitatea acestui pachet pe pieţele lumii. Cel mai probabil, noul A8 va dispune de un sistem autonom care va putea fi folosit în funcţie de nevoile celui de la volan fie parţial, fie complet.
via caradisiac
-
ABC, miercuri, 22.10.2014 17:14
Sper sa il invete sa nu semnalizeze, asa cum unii propietari de limuzine (si SUV-uri) Audi, Bmw si Mercedes obisnuiesc sa faca. Nu de alta, numai sa nu ne disperam cand il vedem ca semnalizeaza si sa stim ca se conduce singur.
-
mowgli, miercuri, 22.10.2014 17:30
In industrie inca nu exista o tehnologie 100% fiabila care sa franeze masina automat in momentul in care o masina din fata ei franeaza brusc, cum naiba au de gand cei de la Audi sa faca o masina 100% autonoma ? Daca sistemul e sub-dezvoltat si lansat pe piata doar ca sa atraga atentia si buzunarele clientilor si dupa cateva luni cativa mor in accidente ca masina lor autonoma i-a aruncat intr-o prapastie ? Cine raspunde pentru asta ? Eu zic sa stea lejer pe curu lor, sa testeze tehnologia inca 10 ani si apoi vorbim. Degeaba au invartit o masina pe circuit, in trafic e total altceva. Nici macar un sofer bun si atent nu poate evita pericole aparute (sa ne gandim la traficul din Rusia, India, etc) dar ei pretind ca un calculator va face treaba asta mai bine. Ok, fie... astept... Oricum, specia umana pute de lene... si ma intreb, noi ca specie, mai avem vreun rost pe planeta asta? mai facem totusi ceva ? ca totul e automat, totul e inlocuit, ni lene sa ne mai ungem o felie de paine, ne e lene sa aspiram in casa, acuma ni lene si sa conducem o masina ? Cat de cretin sa fii sa-ti iei o limuzina premium cu 999 de cai putere pe care sa nici n-o conduci ? Daca nu vreau conduc, iau avionul sau trenul, daca nu, stau dracu acasa. Eu unul sunt sofer ca sa... sofez. Inca o intrebare, daca masina sta e 100% autonoma, imi mai trebuie permis de conducere ? Dar daca masina mea autonoma face o greseala in trafic, ma opreste politia si eu sunt beat si drogat pana la Dumnezo si inapoi, patesc ceva ? imi suspenda carnetu 3 luni ? de ce? nu eu am condus masina sefu' , masina a facut-o de capu ei... pot fi beat la volan in conditiile astea? Daca da, ce se intampla cand conduc eu beat, ma opreste politia si dau vina pe masina ?
-
ABC, miercuri, 22.10.2014 17:40
@mowgli Probabil fac ca doar pe autostrada sa fie autonoma, unde complexitatea situatiilor scade fata de orase sau drumuri nationale. Pana sa se conduca singura de acasa pana la lucru de exemplu mai e cale lunga.
-
eee, miercuri, 22.10.2014 18:23
@mowgli, esti teribil ... m-am spart de ras :) Cred ca ideea este ca tot tu esti responsabil pe ceea ce face masina, tot trebuie sa fii la volan, si treaz. Dar comentariul tau e bestial :)
-
ShelbyV8, miercuri, 22.10.2014 18:50
Sunt de acord cu tot ce spune mowgli, dar , din pacate, se pare ca producatorii s-au pus pe treaba. Nu mai au ce sisteme sa mai inventeze si s-au apucat de masini autonome. Probabil ca stiti deja testul celor de la Mercedes (cu o masina foarte apropiata de actualul S class): http://www.youtube.com/watch?v=fhDqgh6DClo
-
Cyrus, miercuri, 22.10.2014 19:02
Poate ca e inca devreme, insa spre asta mergem. Deja s-a inceput dezvoltarea a tot feluri de sisteme care sa asiste soferii la efectuarea manevrelor in trafic, e doar o chestiune de timp pana acestea vor deveni suficient de mature sa preea tot mai mult din sarcinile soferilor. Si desigur sa nu uitam de infrastructura si legislatie, care va trebui ajustata
-
Cyrus, miercuri, 22.10.2014 19:06
Apropo, cu timpul aceste sisteme autonome vor deveni atat de sigure incat autoritatile vor prefera ca masinile sa fie conduse de computere si nu de soferi. Iar daca vei dori totusi sa te simti sofer, fara ca sa fii corectat de aceste sisteme la tot pasul, vei fi nevoit sa mergi pe un circuit dedicat pentru asta ;)
-
fosila, miercuri, 22.10.2014 20:05
La asa ceva iti mai trebuie permis auto?
-
Lache, miercuri, 22.10.2014 20:51
Specia umana pute de lene. Ai 100% dreptate.Va recomand un film.Sa vedeti cum va arata omul in viitor.Filmul este pentru copii.Desene animate,dar foarte realistic. WALL E asa se numeste. Mai este putin pana cand putoiii de azi vor cauta pe google "cum sa schimbi un bec".
-
vianu, miercuri, 22.10.2014 22:29
din 2017 vor fi vremuri grele pentru valorosii de pe la noi. Inchipuiti-va cum si-ar mai face Florinel al nostru videoclipul https://www.youtube.com/watch?v=MBQDByo4Dfg cu deosebita consideratie :)
-
tud, miercuri, 22.10.2014 22:42
Si in caz de accident cine va fi de vina?Ca la un moment dat,ceva nu o sa functioneze si poc. Asemenea masini autonome ar putea deveni o arma foarte eficienta pentru un hacker,ca ori cat le fac ei anti-hack,tot se gaseste cineva sa sparga codul.
-
tzenu_bmw, miercuri, 22.10.2014 23:45
2017????? nu cred ca asa devreme vom vedea masini capabile sa se conduca singure de la un capat la altu al autostrazii:))))dapoi sa se condica singura prin oras unde exista sute si mii de situatii......... Asta e doar reclama si marketing.........din partea constructorilor...... sunt constient de toate sistemele care asista soferu ......insa pana sa se conduca masina singura de acasa si pana la serviciu sau la piata cred ca vor mai trece vreo 15-20 de ani......
-
C-G-C, vineri, 24.10.2014 13:43
Personal chiar nu vad unde este problema si de ce atata suparare, din contra. Daca as avea o masina care sa ma duca in siguranta de la Bucuresti la Constanta, pe A2, de exemplu si eu sa pot dormi in timpul asta ar fi formidabil. As prefera sa fac orice altceva decat sa privesc peisajul deplorabil de pe A1 si sa depasesc camioane; sau sa dorm, in loc sa-mi crape ochii in cap pe autostrazile noastre neiluminate cand ma intorc seara de unde am treaba. Adica eu nu vad o asa mare placere sa conduc in linie dreapta, cu o viteza constanta timp de 1-2-3 ore, mai ales ca am vaga banuiala ca aceasta functie va fi un a optionala, un fel de pilot automat al zilelor noastre. Si daca Audi poate sa faca treaba asta din 2017, este excelent. @mowgli, exagerezi si esti si subiectiv.
Citeste si
-
TEHNOLOGIE | marţi, 24 septembrieMercedes-Benz: noile modele se vor putea conduce singure până la 95 de km/hMercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | vineri, 20 septembrieNissan lansează o tehnologie nouă care îl avertizează pe șofer să elibereze benzile de depășireNissan urmează să lanseze un nou sistem de asistență conceput special pentru a reduce situațiile în care șoferii continuă să circule pe banda a doua pe autostradă. Noul sistem îl va avertiza pe șofer să treacă înapoi pe prima bandă după o depășire. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | joi, 5 septembrieBMW: tehnologia de schimbare a culorilor ar putea intra în producție până în 2027BMW a anunțat că tehnologia specială E Ink de schimbare a culorilor unei mașini ar putea intra în producție până în 2027. Constructorul german își dorește ca toate mașinile sale să fie dotate cu această tehnologie în viitor. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | joi, 8 augustNissan testează o vopsea specială care scade temperatura din habitacluConstructorul nipon de automobile testează o vopsea specială care scade temperatura la nivelul caroseriei, dar și în habitaclu. În prezent are o grosime de 120 de microni, dar faza de dezvoltare nu s-a încheiat. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | joi, 8 augustMercedes-Benz, primul constructor care testează sisteme de condus autonom de nivel 4 în ChinaConstructorul german de automobile a primit, în premieră, aprobarea de a testa sisteme de condus autonom de nivel 4 pe autostrăzile și drumurile publice din China. Citeste tot
Aha! Aşadar, personificându-se, limuzina va fi cea care îşi va umfla muşchii faţă de pipiţe, nu tu însuţi. Nu m-ar mira ca dânsele să se adreseze direct maşinii: “Drăguţă, acum, dacă am văzut ce poţi singură, nu vrei să mergem la plimbare fără boul de la volan? Nu de alta, dar preferăm să ne dai pe spate cu sisteme de ultimul răcnet, că de burţi de neam prost, de cefe groase şi de acostări golăneşti suntem sătule”. Haoileu, mânca-ţi-aş tehnologia asta capricioasă, cocălăria pare în pericol de moarte; dacă “băieţii sparţi în figuri” nu se vor afişa cu navete spaţiale personale---care, prin definiţie, să nu se conducă deloc singure din cauza complexităţii sporite---atunci nu-mi dau seama cu ce vor mai putea ieşi pe piaţa cracilor, fiindcă maşinile, în înţeles clasic şi firesc (adică privite prin toate prismele posibile: structurală, funcţională, praxiologică, ontologică etc.), deja constituie o raţiune iremediabil pierdută (nu numai pentru ei).