Audi face orice pentru a economisi carburant: a lansat ultra quattro, o tracțiune integrală care scade consumul
Audi a lansat ultra quattro, un nou tip de tracțiune integrală inteligentă, care nu mai crește consumul mașinilor echipate 4x4.
Eram obișnuiți să vedem titulatura ”ultra” pe cele mai economice modele din portofoliul Audi. Acum vom vedea același cuvânt scris și în dreptul tracțiunii integrale quattro. Asta pentru că germanii au lansat o nouă generație quattro, care influențează pozitiv consumul de carburant.
În mod normal, versiunile echipate cu tracțiune integrală consumă mai mult decât cele care au tracțiune față sau propulsie spate. Pentru că există o frecare mai mare și o masă ridicată a acestor vehicule.
Noua tehnologie Ultra va muta însă inteligent tracțiunea de pe o axă pe alta. Resursele motorului vor merge în mod normal către axa din față și, la nevoie, vor fi canalizate și către cea din spat. Nu este nimic revoluționar aici, întrucât mai toate sistemele 4x4 moderne fac asta.
Revoluția este reprezentată, potrivit Audi, de o serie de senzori care monitorizează unghiul direcției, aderența, poziția pedalei de accelerație, iar un procesor localizat în cutia de viteze anticipează când roțile față sunt pe cale să piardă aderența și trimite putere către spate. De aemenea, senzorii simt și situațiile în care șoferul conduce la limită, activând propulsia axei posterioare. Schimbarea de distribuție a puterii se face prin intermediul unui ambreiaj montat pe axa spate și unul montat între cutia de viteze și arborele cardanic. Această soluție reduce frecarea.
Oricât de complicat sau ineficient ar părea sistemul detaliat de Audi, constructorul german susține clar că noua tracțiune ultra quattro va îmbunătăți cu 0.3 litri/100 de km consumul modelelor pe care va fi instalat. Primul dintre ele este chiar noua generație Audi A4 Allroad.
Practic au implementat sistemul Haldex (cel folosit pe A3, Golf, Octavia) pe modele cu motoare pozitionate longitudinal. Nu imi place asta.