Audi lansează cel mai puternic motor V6 TDI: 313 CP şi 650 Nm

Publicat joi, 02.02.2012 11:27 de Sebastian Toma

Gamele Audi A6, A6 Avant, A6 Allroad şi A7 vor primi o nouă motorizare. Unitatea se numeşte V6 BiTDI, dezvoltă 313 CP şi 650 Nm şi are o cilindree de 3.0 litri.

Audi a anunţat un nou motor TDI pentru gama sa. Vorbim de o unitate V6 de 3.0 litri, echipată cu două turbocompresoare şi cu un actuator de sunet pentru a furniza performanţe deosebite şi un sunet pe măsură. Cea mai puternică unitate V6 TDI dezvoltată până acum va oferi 313 CP şi 650 Nm, suficienţi pentru propulsa un A6 sedan de la 0 la 100 km/h în 5.1 secunde.

Puterea maximă a noului propulsor este oferită între 3.900 şi 4.500 rotaţii pe minut, în timp ce cuplul maxim vine între 1.450 rpm şi 2.800 rpm, promiţând reprize excelente.

Noua motorizare V6 TDI va debuta în primăvară în gamele A6 berlină, A6 Avant şi A7 Sportback, urmând să fie introdusă ulterior în gama A6 Allroad. Cei de la Audi ar putea oferi motorizarea ulterior şi pe alte modele din gama sa, cum ar fi Q5 şi Q7. Unitatea V6 BiTDI este atât de puternică încât se apropie de motorizarea V8 din gama A8, propulsorul TDI de 4.134 centimetri cubi oferind 350 CP la 4.000 rpm şi 800 Nm la 1.750 rpm.

Audi A6 BiTDI are un consum mediu de 6.1 litri la sută şi emite 169 de grame de CO2 în regim mixt. Modelul are în standard un sistem Start/Stop, iar noua motorizare se mândreşte cu un sistem de manangement al temperaturii, care aduce rapid lichidul de răcire şi uleiul la temperatura optimă de funcţionare pentru a permite un regim de funcţionare cât mai eficient. Respectivul sistem va reduce şi uzura propulsorului, deoarece motoarele sunt predispuse la uzură accentuată la rularea la o temperatură mai mică sau mai mare decât cea optimă.

Toate modelele echipate cu noua motorizare V6 BiTDI sunt echipate în standard cu o transmisie Tiptronic cu opt trepte şi cu un sistem de tracţiune integrală quattro. Sistemul quattro care intră în echiparea acestor versiuni are un diferenţial central autoblocant şi un diferenţial spate cu distribuţie variabilă a cuplului între roţi. Actuatorul cu care sunt echipate modelele care vor primi noua motorizare BiTDI este compus dintr-un difuzor care emite un tipar oscilator predefinit şi transformă nota de evacuare tipică a TDI-urilor într-un sunet mai sportiv. Cei de la Audi au prezentat şi o înregistrare a noului motor în acţiune.

Via | Autoblog | Audi

  • mog, joi, 02.02.2012 12:22
    wow

    vai cum suna...

  • barichelu, joi, 02.02.2012 12:43

    sa-i mai puna o turbina si sa-l duca la 382 cp (prin divizia S binenteles)

  • unckle, joi, 02.02.2012 12:59

    nush de ce v-ati suparat pe barichelu ... M550d face exact acelasi lucru .. iar audi nu poate sa stea cu mainile in sân in timp de BMW aduce pe piata asa ceva.

  • tzenu_bmw, joi, 02.02.2012 12:59
    @barichelu............

    mai bine faci o conversie.......pui un V12 TDI pe un A6......si ai scapat de cosmarurile cu putini hp...... 500 de cai si u cuplu de camion.........insa trebe sa te ti bine de volan...... chiar ca ar fi un monstru......

  • Vlad, joi, 02.02.2012 13:01
    Respect Audi !!! Face spume BMW cu tri-turbo ala ....

    No comment :)))

  • dan_grc, joi, 02.02.2012 13:10

    Dc sa faca spume, bi-turbo diesel de la Bmw tot atata putere are, iar tri-turbo are 380 de cai. Este vb de cel mai puternic V6, nu de un motor de 3 litri, oricum arata f bine datele tehnice si la acest motor

  • ian, joi, 02.02.2012 13:15

    bine...teoretic dintr-un motor poti scoate cam cat vrei...ma rog daca-i mai atasezi si auxiliare din astea...turbine...mai stiu eu ce...problema zic eu e cat sunt de durabile ca viata.pote raspunsul la inrebare e:...mai conteaza?in fine bv.lor,insa ....totusi nu vad in asta o revolutie......iar goana asta nebuna dupa cai putere....sincer nu mi se pare o ,,exploziestiintifica,,..

  • Adi, joi, 02.02.2012 13:18
    Era frumos sa scoata 333 cp. :)

    Nu ?

  • @adi, joi, 02.02.2012 13:29

    de ce nu...666...poate ajungi in iad

  • Adi, joi, 02.02.2012 13:40
    @@@adi

    pt tine o editie speciala de 666 ca sa fim siguri ca ajungi tu acolo! chakat cu oki ce esti... Oamenii emit opinii decente si vine o tarzta partza ca tine sa se bage in seama! ON: bravo audi! suna bine jucaria :)

  • @VLAD, joi, 02.02.2012 13:48

    Până acum, cel mai puternic diesel oferit pe o maşină BMW era "şasele în linie" de 3,0 litri şi 313 CP . Acum au pe M550d 381 CP 740Nm. Cum era aia cu face spume BMW ?? Bai baiatule AUDI este la fel de tare ca BMW, DAR.............. pana la motoare. BMW din 3litri a stors caluti destui.

  • unckle, joi, 02.02.2012 13:56

    @dan_crc - V6 asta este un motor de 3l ;)

  • dan_grc, joi, 02.02.2012 13:58

    Da, vroiam sa spun ca nu este vorba de cel mai puternic motor de 3 l pt ca si bmw tot atata putere are, e vorba de cel mai puternic V6 bi-turbo:)

  • Krak, joi, 02.02.2012 14:21
    Alo, alo, astia cu Bmw-u care conduc logan si citesc promotor :))))

    Mai respirati mai baieti, Audi se relaxeaza cu dieselul asta pe un model de serie nu pe clasa M LOL! Iar Audi A6 cel mai usor model din clasa face 100 in 5.1s, numai noroi pe parbriz la BMW !!

  • BBB, joi, 02.02.2012 14:44

    Daca o sa fie la fel de fiabil ca v6 3l de acum pot sa se impuste in gura de pe acuma.

  • dan_grc, joi, 02.02.2012 15:18

    Draga krak, dieselul bi-turbo de la bmw are exact aceeasi putere si nu este pe nici un M, este pe modelele obisnuite, iar in 2005 cand a aparut diesel bi-turbo pe bmw audi ce avea? pai avea noroi pe parbriz sau altceva?

  • ScorpyonVAG, joi, 02.02.2012 16:12
    @

    De ati sti ce fericit sunt cand vad asemenea realizari din partea VAG, sau mai ales AUDI. :))

  • SaabCuantic, joi, 02.02.2012 18:20
    Scorpy

    Sunt sigur ca, daca ti-ar pali cineva o ghioaga in ceafa, ai vedea nu stele verzi, cum ar fi firesc, ci cele patru inele ezoterice sclipind stelute magice de Craciun...Totul se trage de la acel copilandru de acum 100 de ani care a avansat sublima idee a alternativei latine, altfel acum nu ti-ar mai fi rasunat atat de mladios in ureche Aaauuuudiiiii, ci Horch-aituri de toata frumusetea, plus ca, daca n-ar fi existat Marea Criza Globala de acum 80 de ani, care a adunat laolalta Auto Union, nu ti-ai mai fi imbracat acum degetele in inele, ci ai fi tinut in mana un bat drept ca scobitoarea, fiindca Audi are la originea chiar sigla aceasta: "1" in forma de stiulete de porumb. Nu era mai nimerit sa alegi...BMW? Astia au ales de la bun inceput o rotita care s-a rostogolit mai repede si mai bine decat cvadri-cicleta Horch-aita, in care, de altfel, un mare pilot de epoca si-a pierdut inutil viata incercand cu disperare sa bata recordul de pista al unei alte rotite istete, cea cu trei spite...Deci, spre deosebire de tine, eu ma simt tare nefericit sa te stiu fericit pentru atata lucru :(

  • AndreiRN, joi, 02.02.2012 18:32
    Garantie?

    Si ce garantie ofera Audi pt acest motor? Hyunday ofera 160000km sau 10 ani pt motoarele lor cu benzina.

  • FM, joi, 02.02.2012 18:32
    Elucubrila

    @SaabCuantic.... control la caput cand faci tati? Esti ca Vadim pe speed. Scoti muulte cuvinte dar nu spui nimic. Tie ti-ar trebui niste gin Victoria ;)

  • AndreiRN, joi, 02.02.2012 18:33
    Impostor

    Hahahahaha Pana si aici un impostot posteaza in folosind numele meu. Ca la romani.

  • ScorpyonVAG, joi, 02.02.2012 18:49
    @

    @Cuantic: Si crezi ca un fan AUDI nu stie de unde se trage AUDI ? Crezi ca ma incalzeste cu ceva ? Mie masinile care sunt sub anii

  • ScorpyonVAG, joi, 02.02.2012 19:36
    @

    Scuzati-ma insa nu sa postat totul. Am dorit sa zic ca nu imi plac toate masinile. Doar cele de dupa anii 70 incep sa imi placa. Si sa prinda forma. De exemplu MERCEDES W116 (1972). Ironia este Cuanticule ca marca asta penibila care a avut un bat si o scobitoare face ,,ravagii" fiind un concurent foarte bun pentru clasa superioara, are vanzari multe, pe cand minunatul tau S-A-A-B cu aerul sau grandios este la fier vechi.

  • Adi, joi, 02.02.2012 19:46
    @@adi La altceva nici ca poate sa te duca capul decat la tampenii....

    ps. data viitoare pote iti pui si tu la nume, un nume!!! Nu cui vrei sa te adresezi !!

  • vlad, joi, 02.02.2012 20:36
    Performante bune

    Sa vedem cu ce riposteaza si Mercedes, e si randul lor sa mai scoata un diesel cat de cat... De 2l nu sunt capabili sa faca, poate la 3l mai incearca ceva :) Oricum, performantele celor 3 marci premium germane sunt atat de apropiate incat doar chestiunea de "gust" te face sa alegi modelul x sau y!

  • @Krak, joi, 02.02.2012 20:58

    Bai nene, dute ma la tara la tine. Citeste ce este de citit si apoi comenteaza, BMW are motor de 3litri 313 CP pe masini normale, pe M550d are acelasi motor 3litri cu 381 CP. Iar chestia aia cu 0-100Km este pentru pusti.

  • SaabCuantic, joi, 02.02.2012 22:32
    Scorpy

    Degeaba incerci sa ma intepi sub centura...Crede-ma, am stat cu orele in nava-regina de la Audi, adica A8, si tot nu mi-a suscitat sentimente alese...Este ca un roman de Marcel Proust: fara condimente. Am in familie si BMW, si Merzan, mai vechi, dar mult mai expresive decat...Nu-i contest pe admiratorii de Audi, sa fie sanatosi si sa sofeze pana la adanci batraneti, dar sunt ferm convins ca peste 50% dintre ei sunt puternic "narcotizati" de vraja idolatra indusa de rezonanta numelui si de simbolul aferent, care li se par cele mai reusite identitati de brand din istoria auto, mai ales brodeala "perfecta", cu impact de monolit, pe care o denota asocierea nume-sigla! Pai iubitorii celorlalte doua "germane" nu judeca astfel. Ei pun accentul numai pe eficienta tehnica, tinuta de prezentare si identitate de sosea! Mai ales bavarezii izbutesc sa ne "fure" ochii cu realizari deosebite, multora dintre noi si inima...Asa ca stai linistit, lumea se vede mai clar din afara ochelarilor cu patru lentile coliniare...Da, Audi are "vanzari multe"...multe, mandre si cornute :D Iar SAAB nu este fier vechi-unde si cand ai auzit ca o perenitate metafizica sa fie amenintata de niste banali...oxizi? :P

  • L. C., joi, 02.02.2012 22:50
    @toata lumea

    de ce tre sa ne contrazicem care ii mai tare, care ii mai mare, cui ii atarna coaiele mai mult? data tot nu ajungem la un consens..... mai bine ne luam cate una din fiecare si am rezolvat problema

  • J.C., joi, 02.02.2012 22:56
    @saabcuantic

    ciar vorbesti prea mult, prea plastic si fara sens

  • SaabCuantic, joi, 02.02.2012 23:20
    @FM

    Mersi de invitatie, Fandosila, dar nu consum alcool. Stilul meu nu-ti releva nimic tie? Poate o sa-ti placa stilul lui @Devorattor, care te va elucida cum un SAAB simplu, fara turbo, a "facut" la liniuta un Audi turb(o)at, pe bune! Imi sugerezi sa ma duc la un psihiatru? Ca bine zici! M-as duce cu drag, crede-ma, dar cine imi garanteaza ca, daca ma dau pe discutii auto cu nenea doctoru', n-o sa-l aud povestindu-mi ca Audi ruuulz :D

  • FM, joi, 02.02.2012 23:36
    Salutari

    Draga cuantic... Ginul Victoria ero o subtilitate fina, pentru cei cititi. Multumesc mi-ai raspuns la intrebare ;) PS Nu imi place Audi catusi de putin.

  • sO, joi, 02.02.2012 23:39

    A trecut mai bine de jumatate de an de cand l-au anuntat. Audi intotdeauna s-a miscat mai greu. Anunta motorul si dupa un an il au disponibil...

  • ScorpyonVAG, vineri, 03.02.2012 00:24
    @

    @Cuantic: Eu nu intep, doar lovesc :)) Cine te-a pus sa stai cu orele in A8 ? Inseamna ca ti-a placut... te dai singur de gol. Eu cand sunt intr-un SAAB, nu stiu cum sa cobor, nu sa stau in el. (glumeam...nu am stat niciodata intr-un SAAB, crezi ca sti de ce). Ce narcotizati ? Mie imi place AUDI, deoarece imi place designul pe care il are, filozofia/strategia de marketing/istoria/modelele/performantele pe care le are. Nu uita de amiralul V8 din anii 90 (dotari multe+quattro+torssen+calitate+confort+performante)... este doar un exemplu din masinile alea vechi de care ziceai (BMW si MERCEDES). Pentru mine sunt egale toate trei din tripleta Germana. Daca ar fi sa aleg ar fi foarte greu. Ideea este ca nemtii au o istorie in spate, atat in domeniul auto cat si in alte domenii care i-au ajutat sa se dezvolte, sa creeze lucruri de calitate si sa nu isi bata joc de propria munca, sa fie stricti. Cine a facut W140-ul ? De ce sunt fan V.A.G ? Pentru ca acolo gasesc tot ceea ce doresc. Bentley,Lambo,Bugatti,VW,AUDI,SEAT,SKODA,VW AUTOVEHICULE COMERCIALE, 71,8% din Scania, 55,9% din Man, 49,9% din Porsche, 19,9% din Suzuki, mai gasesc Volkswagen Servicii Financiare (Volkswagen Bank), Volkswagen Air Service, Volkswagen Piese originale Logistică. -Auto 5000 -Sediul din Sticla (situat in Dresda) -Volkswagen R -Volkswagen Sachsen (producator din Saxonia -Audi BKK -AutoUni Wolfsburg -Motor City -Muzeul auto vw -Volkswagen Coaching (un fel de ,,scoala") -Volkswagen Immobilien (servicii imobiliare). Deci au un fel de oligopol pe piata. Scuze ca am inceput sa scriu si eu mici romane.

  • C-G-C, vineri, 03.02.2012 06:30
    @SaabCuantic

    Am vrut sa-ti raspund de multe ori la desele comentarii "aberante". Nu stiu de ce am avut senzatia ca ar fi inutil efortul si nu am facut-o. De data asta insa as vrea totusi sa-ti las un comentariu. Istoria Audi este una foarte bogata si nu se bazeaza in nici un caz doar pe marketing. Copilul ala despre care vorbesti, fara sa vrea poate, a schimbat traiectoria acestei marci. Audi (varianta latina a cuvantului Horch) a fost de la inceput un "raspuns", o forma de protest pt ca a luat nastere din dorinta lui August Horch de a construi altfel decat Daimler. Acel "bat" de care spui ca era imbracat intr-un stulete de porumb, nu era decat cifra "1" (de la primul loc) imbracata in laurii multor victorii obtinute in fata celor de la Mercedes in cursele de viteza ale vremii respective, pt ca pe vremea aia BMW era doar un motorist aeronautic care facea biciclete. Din pacate, al doilea razboi mondial a fost critic pt traseul Audi (devenit Auto Union), care atunci a pierdut toate fabricile, care au fost fie distruse, fie mutate in Rusia. A urmat apoi o lunga perioada in care Audi nu si-a mai gasit identitatea si a pierdut din gloria de altadata. Din fericire pt constructorul german, acolo unde Daimler a esuat, VW nu a dat gres si Audi a ajuns ceea ce este astazi. In consecinta sa compari un constructor ca Saab cu Audi, este totalmente deplasat, in conditiile in care producatorul suedez nu a avut niciodata o perioada glorioasa in care sa rescrie istoria automobilistica. A fost doar un brand care a existat, asa cum sunt multe altele, care din pacate pt ei GM a esuat in a le crea o identitate. Produsele Saab nu au fost niciodata la nivelul tripletei germane in termeni calitativi, deci nu aveau cum sa reziste pe o piata atat de competitiva. Interesant este ca ai o pasiune pt constructorii auto cu radacini aeronautice si din fericire pt idealurile tale BMW a reusit mult mai bine sa faca fata vremurilor trecute si actuale decat Saab. Este evident ca nu am nimic impotriva si ca iti respect idealurile, pt ca pana una alta BMW este constructorul nr. 1 si este si normal sa aiba multi adepti. ON: Noul motor are caracterisitici interesante si nu este altceva decat raspunsul celor de la Audi la 535d-ul de la BMW. Desi consuma cu 0.5 l mai mult, accelereaza cu aproape 0.5 sec mai bine si are 20Nm in plus. Similaritatea dintre cele doua motorizari este izbitoare.

  • SaabCuantic, vineri, 03.02.2012 09:33
    Da, bine...

    @Scorpyon, n-ai nimerit-o cu A8-ul, nu m-a extaziat, totusi faza cu monitorul retractabil recunosc ca face toti banii la firma Audi, fiind "belea" :P In rest, n-o sa te mai "agresez" pe tema Audi sau VAG, dar sa urmaresti de acum incolo mai atent unele articole in breasla care ii vor determina pana si pe editorii Automarket sa-si "ciunteasca" din obiectivitatea standard ca sa insere niste opinii proprii usor "taioase", cum s-a intamplat limpede in privinta noului Passat CC. Pana la urma, sunt si ei oameni, nu? @FM, exact, sunt prost bata ca nu ma cultiv putin despre ceea ce nu-mi place deloc. La alcoolul etilic nu pot decat sa-i calculez eventual coeficientii de vascozitate si fluiditate, conform formatiei mele profesionale. @C-G-C, de asemenea, stii ca numai prostul tine minte raul si eu fix asa ma port: mi-ai zis odinioara ca sunt complet inapt in materie auto. Mie nici macar nu mi-au trecut prin cap vreodata epitete nedemne despre tine, deci sunt de trei ori prost fiindca imi imaginez ca lumea poate fi un loc mai bun...In fine, va asigur ca @Lau si @audist sunt capabili de cele mai relevante randuri despre VAG, pe ei si pe multi altii neafectandu-i reveria inelelor, dar nu i-am vazut aici si ma indoiesc ca se afla printre cei care m-au impurpurat la greu in acest topic...Repet ce am mai subliniat si altadata: nu ma pricep la nimic in viata aceasta, in afara de oameni. O zi fenomenala va doresc tuturora!

  • KRAK, vineri, 03.02.2012 09:41
    Ptr cel care nu stie sa scrie, ``Dute`` se scrie ``Du-te`` mereu :))

    Ti-am spus ca mergi cu Loganul si citesti Promotor, din cauza asta... ne pare rau, sincer ;)

  • TIKA, vineri, 03.02.2012 10:22
    @C-G-C

    Mai bine de atat chiar nu se putea descrie in cuvinte. Eu vreau sa trag o concluzie si atat in afara de tripleta germana nimeni si nimic nu se apropie cautati review-uri pe net si articole (este adevarat ca in romanica poti gasi ceva atipic ) in clasa premium.Acum nici nu stiu care este mai bun din punctul meu de vedere toti sunt Nr.1

  • unckle, vineri, 03.02.2012 11:12

    kRAK ... exagerezi BMW cam da clasa celor de la audi in ceea ce priveste motorizarile ;) . mai cauta si tu si vezi de cand exista 535d cu motor de 3l si putere de 300cp .. si apoi incearca sa gasesti ceva similar in curtea AUDI. @C-G-C am o vaga impresie ca transmisia Audi face diferenta la accelerare (ajuta si faptul ca masina este "usurica"). Diferenta este de doar 0,4s dar procentual este aproape 10% ceea ce face din cuplul motor-transmisie o pereche mai performanta (pe hartie) decat concurentul BMW. Performantele de +10% vin insa cu un consum +10% fata de concurenta BMW. @istorici ... usurel cu istoria copii ... daca nu stiati exista (in lumea academica) niste reguli de bun simt in ceea ce priveste dezbatrile - una dintr ele fiind : "nu aduce ca argument fapte si evenimente arhicunoscute" ... deci usurel cu "vai ce mult stiu eu despre istoria brandurilor si ce prost esti tu" si "dar vai si eu stiu despre istorie si deci tu esti prostul" ... pentru ca gresiti ...

  • SaabCuantic, vineri, 03.02.2012 18:27
    De retinut

    Salutari cordiale, unckle! Faci o oarece confuzie: aici nu si-a incordat nimeni muschii in privinta cunoasterii istoriei Audi, pe care o jongleaza oricine astazi, ci era vorba doar de maniera stranie a lui Scorpyon de a iubi aceasta marca... Poate am exagerat eu, dar am vrut doar sa inteleaga ca a fi fan auto inseamna mai mult decat atat...Inseamna inclusiv gesturi exclusiviste, constituirea unui fan-club, o paleta larga de senzatii zilnice, penduland intre agonie si extaz, pur si simplu traire intensa si implicare ideatica, nu numai "Marca mea preferata a scos bijuteria cutare si cutare...wooow!" sau "fraierii de concurenti nu pot concepe motorul cutare cu atatia cai si atatia newtoni, care prinde maxim atat si la 0-100 scoate atat", caci orice "ciocoflender" reuseste lejer sa prelucreze mental nimicuri platitudinale ca acestea...Uite, sunt sigur ca @lorinczi-thomas, asa pustan diletant cum il cred multi, va "creste" netulburat, incet, dar sigur (chiar i-am sugerat sa...invete sistematic de la noi, cei mai varstnici, cum sa-si croiasca, sa-si dezvolte si sa-si cizeleze stilul propriu), si va ajunge peste cativa ani la un nivel de analiza de-o sa-mi ziceti "Cuantice, lasa-te, taica, de meserie, nu vezi ca esti depasit de evenimente?"...Foarte posibil, fiindca adolescentii de astazi pot beneficia de resurse de formare intelectuala mult mai numeroase si mai cuprinzatoare decat cele care existau pe vremea astora mai "ruginiti" ca alde mine, cum nici n-as fi visat eu vreodata! Singura hiba redutabila a noilor manji sau a celor mai proaspete generatii se imparte de fapt in doua: no fucking morality and no God damn spirituality! Bleeeah, nici n-ar fi nevoie de asa ceva la urma urmei, ca doar nu sunt entitati cotabile la bursa :D In definitiv, implacabila globalizare, care, mai devreme sau mai tarziu, in mod inevitabil, ne va inghiti pe toti ca un balaur, nu-si aroga ca deviza atot-calauzitoare decat doua cuvinte-borna, evidentiate pe drapelul Braziliei: ordem e progresso...Un singur lucru se va pierde in timp sau se va transfigura in mod nefericit, anume cel mai important sentiment al omului, quintesenta supravieturii lui launtrice intr-o lume a culturii de amalgam polivalent, noima fundamentala care (inca) ne da noua aripi aici si pretutindeni: libertatea.