Audi lucreaza la cinci modele ecologice
Constructorul din Ingolstadt pregateste o noua gama de modele ecologice, compusa atat din compacte de dimensiuni mici, cat si din modele de performanta.
Audi detine deja o serie de modele care poarta titulatura “e”, pentru a sublinia faptul ca acesta au cel mai redus consum de carburant din gama. In baza experientei dobandite in urma dezvoltarii acestor modele, constructorul din Ingolstadt pregateste o gama de modele ecologice, cu denumiri de la E1 la E5.
In noua gama ecologica vor fi cuprinse atat automobile de clasa compacta, de dimensiuni mici, cat si automobile de performanta, dar care au emisii reduse de noxe. Spre deosebire de modelele cu titulatura “e”, modelele E1,E2,E3,E4 si E5 vor avea propriile lor platforme, nefiind bazate pe modelele existente.
Potrivit publicatiei britanice CAR, primul vehicul din noua gama E a primit unda verde pentru dezvoltare. Acesta este E1 si va fi bazat pe noua platforma NSF a grupului Volkswagen, aceeasi arhitectura cu versiunea de productie a conceptului up!, dar va avea o caroserie diferita. Gama de motorizari include atat motoare pe benzina cat si propulsoare diesel, iar un motor electric alimentat de baterii va fi de luat in calcul de inginerii Audi.
Daca modelul E1 va avea succes, acesta va fi urmat de Audi E2. Modelul E2 este versiunea Audi a conceptului Volkswagen BlueSport, prezentat la Salonul Auto de la Detroit. Acesta va fi un roadster cu motorul amplasat central, creat pentru a rivaliza modele precum Lotus Elise si Porsche Boxter.
Audi E3 va fi un model similar cu Audi A2, dar care va fi adaptat platformei NSF si va fi construit cu materiale cat mai usoare pentru a avea un consum de carburant cat mai redus. Modelul E4 va fi o versiune imbunatatia a conceptului Audi Roadjet, prezentat in anul 2006 la Salonul Auto de la Detroit. Acest model este echivalentul mai mare al lui E3, si ar putea avea si un tren de rulare hibrid.
Audi E5 va fi un automobil sport ecologic, bazat pe platforma A1 sau pe platforma R. Acest model va fi lansat abia in anul 2014, ceea ce face dificila enuntarea modelelor pe care va fi bazat, precum si tehnologia pe care o va folosi, deoarece acestea nu au fost lansate inca.
Via | MotorAutothority