Audi: "Noul A1 este deja un succes de piata"

Publicat marţi, 11.05.2010 13:17 de Mircea Meșter

Audi A1 se bucura de un real succes in Germania inca din perioada precomenzilor. Conform oficialilor germani, A1 isi va depasi tinta de 50.000 de unitati vandute in 2010.

Audi a anuntat ca este foarte probabil ca targetul de comenzi pe care constructorul german si l-a fixat in 2010 pentru noul A1 sa fie depasit. Conform primelor planuri, Audi anuntase ca va produce 50.000 de exemplare A1 in cursul acestui an, insa comenzile in crestere indica faptul ca germanii vor depasi aceasta tinta.

"Analizand cererea crescuta, comenzile ar putea sa depaseasca intreaga capacitate de productie planuita in acest an", a declarat Peter Schwarzenbauer, directorul biroului de vanzari si marketing Audi, citat de Automotive News.

Planurile Audi prevad productia a 80.000 de unitati A1 in 2011, germanii asteptandu-se la o perioada si mai buna din 2012, cand planuiesc sa produca 100.000 de unitati A1 anual.

Pentru a promova lansarea noului sau model, care se adreseaza mai ales tinerilor, Audi a lansat o campanie online si l-a angajat pe Justin Timberlake pentru a sustine imaginea acesteia.

Conform estimarilor Audi, 90% din clientii lui A1 vor fi noi pentru brandul german. Diferentele dintre Audi A1 si Mercedes A-Klasse, de exemplu, sunt foarte mari la capitolul target. Atunci cand Mercedes a lansat modelul sau de segment mic, germanii anuntau ca principalii clienti sunt posesorii de modele Mercedes care se vor orienta spre o a doua masina. Rivalii importanti ai lui A1 sunt gama Mini (care intr-o comparatie motor-motor este insa mai scump cu aproape 800 de euro in Germania) si Alfa Romeo MiTo (modelul italian avand insa un pret mai redus cu 1000 de euro decat A1).

via | Automotive News

  • p-george, marţi, 11.05.2010 14:40
    Normal

    Mi se pare si normal, masinuta arata demential si configurata cum trebuie ( desi o sa iasa scump ) e ca o limuzina mai mica pt oras. Si mini este tare insa parca trebuie sa mai reimprospateze aspectul, si NU cum au facut cu clubman !!!

  • Vortex66, marţi, 11.05.2010 15:00
    rahat

    Copiata dupa Lancer Evo, macar de avea 5 usi..

  • p-george, marţi, 11.05.2010 15:17
    M ai innebunit

    De fapt ne ai innebunit pe toti cu lancerul. Singura linie care seamana este la imbinarea capotei cu farul. Si este gresit spus copiat deoarece este un stil. E ca si cum ai zice ca tot ce inseamna led in lumea auto e copiat de la audi ca ei l au folosit primii ( sau lexus, nu mai stiu ) sau toti care fac forme rotunjite se iau dupa porsche... ma rog ai inteles ideea. Plus ca stilul asta il are audi pe concepte de prin 2002.

  • p-george, marţi, 11.05.2010 15:20
    PS @ automarket

    O sa ma faceti sa urasc si michelin si renault si automarket cu reclamele astea asa agresive. Eu inteleg ca din asta traiti insa sunt MULT prea agresive si stresante. Numai bine!

  • eu, marţi, 11.05.2010 15:31
    comanda

    si eu mi-am "comandat" 3 haudi... dintre care 2 albe :)

  • alex, marţi, 11.05.2010 16:28

    marfa masinuta asa ca mult succes Audi in continuare. Cu siguranta or sa fie si pe strazile nostre asta daca nu taie astia salariile 100%...:).

  • Carlos, marţi, 11.05.2010 17:13
    s-o creada mutu p-asta !

    "Analizand cererea crescuta, comenzile ar putea..." pure speculatii ! n-au de unde sa stie ! e ca la bursa in perioada asta: nici cei mai buni analisti nu pot trasa evolutia pietei... asa ca sa ne scuteasca de bullshit-ul asta de marketing

  • Carlos, marţi, 11.05.2010 17:17
    intrebare

    de ce marketingul audi e atat de ieftin la o masina atat de scumpa?

  • p-george, marţi, 11.05.2010 17:47
    @carlos

    Fara suparare dar nu prea te pricepi la marketing. Se fac studii foarte exacte pentru ca de asta depinde profitul companiei. Daca cauti un pic, 1 minut inainte sa spui o prostie o sa vezi ca TOATE companiile seteaza targeturi analizeaza piata si fac un calcul al rentabilitatii cand lanseaza un model. Daca tu setezi un barem de 50.000 / an si in primul trimestru vinzi 25-30.000 de exemplu prognozezi o depasire a baremului nu?

  • Carlos, marţi, 11.05.2010 18:10
    @p-george

    baietas afla tu ca nimic nu e "foarte exact" cand vine vba de analize in perioada asta... tu preferi sa ignori diferenta dintre "a vrea" si "a putea", dar eu sunt mult mai realist in privinta asta

  • p-george, marţi, 11.05.2010 21:39
    @carlos

    Asa te au invatat la facultatea de marketing sa te adresezi unui om cu "baietas"...sau te ai molipsit de la casetele cu bug mafia ? Daca erau analize facute de guvern despre iesirea romniei din criza in august 2010 nu le credeam, insa nicio companie nu are interes sa se minta pe ea insasi. Si crede ma o companie care se respecta stie sa ia in calcul o criza financiara si sa analizeze pietele unde o sa se vanda produsul, unde nu cand si cat trebuie sa se vanda produsul ca sa aduca profit. Poate din 50k unitati 30k sunt destinate pietei germane care nu este atat de afectata de criza cum sunt tarile mai subdezvoltate. Si nu uita ca si in romania s au inregistrat usoare cresteri in vanzarile auto fata de 2009.

  • mirel, marţi, 11.05.2010 23:35
    @ toti bmw-istii

    ati fost fatati in bmw ? ca nu stiu ce aveti cu masina asta.

  • Maka, marţi, 11.05.2010 23:42

    De ce se grabes c asa tare sa o declare un succes? Parca ar fi italieni sau francezi. Stiam ca germaniimai intai demonstreaza superioritatea si apoi o clameaza. Mai mult, in linia cunoscatorilor de marketing de mai sus, la inceputul ciclului de viata al unui produs cumpara publicul care asteapta modelul si sunt dispusi sa il cumpere oricum si sa fie intre primii, acei "early adopters". Acestia de obicei cumpara cofiguratiile scumpe si mai dotate si sunt fani ai brandului sau conceptului. Ritmul de acum nu e relevant, mai ales ca masina nu a trecut prin furcile caudine ale judecatii clientului si nici prin comparativele directe cu ai sai competitori directi, in primul rand Mini care are o comunitate inchegata in spatele sau ca brand pe cand Audi nu are istorie (hai sa zicem A2, dar e un caz nefericit) in segment.

  • DKW, miercuri, 12.05.2010 11:38

    @Maka ,,In September 1921, Audi became the first German car manufacturer to present a production car, the Audi Type K, with left-handed drive,, Istoric vorbind in 1934 aveau masini care atingeau 280 Km/h asa ca mi se pare normal sa se bata pe toate fronturile si la masini mici si la limuzine si la suv si in curand si un pick-up bazat pe VW Amarok daca se poate. Pentru noi cumparatorii ideal este sa fie concurenta cat mai mare pe toate segmentele, asfel vom avea oferte din ce in ce mai bune si vom avae de unde alege.

  • p-george, miercuri, 12.05.2010 12:00
    @maka

    Ca sa inchei odata subiectul, eu cred ca audi care totusi este o firma mare, are buget, rezulta ca are bani pt un departament serios de marketing, stie sa calculeze, la ce sa se astepte si mai ales stie sa i ia in considerare pe acei early adopters. Daca ai citit textul cu atentie zice acolo ca estimarie arata ca 90% vor fi clienti noi pt constructorul german. Hai sa zic ca e inflorit nu e 90 e 80%. Tot e mult asadar nu se bazeaza pe early adopters. O companie atat de mare trebuie sa aiba puse la punct toate datele astea pentru ca au foarte multi furnizori si trebuie sa fie in permanenta aprovizionati. Si nici nu au voie sa isi umple stocurile si sa riste sa stea cu ele nevandute.

  • Maka, miercuri, 12.05.2010 22:35

    Sa faci aprecieri de tipul "produsul este un succes" cand el nici nu a intrat in piata inseamna fie ca faci propaganda ieftina fie ca esti din caategoria celor car ein mod frecvent isi incep frazele cu "deci". Cunsc putin din marketing-ul AUDi si sunt convins de capacitatea lor de previzionare si de necesitatea de a adresa toate segmentele (mai ales cel mic ce poate compensa creditele de carbon consumate de motoarele de peste 2 litri). Sunt de acord intru totul cu" DKV" si "p-george" dar ca si comunicare asta e un impuls ieftin. Oare marketatorul care aplecat de la Fiat si e la VW e implicat si la AUDI acum?