Audi, obligată să recheme în service A6 și A7 cu motoare diesel Euro 6 de 3.0 litri: 60.000 de unități afectate la nivel global

Publicat vineri, 08.06.2018 10:32 de Daniel Popescu

Germania a obligat Audi să recheme în service la nivel global 60.000 de unități A6 și A7 echipate cu motorul diesel Euro 6 de 3.0 litri după ce a descoperit utilizarea unui software pentru păcălirea testelor de emisii.

La începutul lunii mai, Audi a anunțat că întrerupe livrările modelelor A6 și A7 echipate cu motoare diesel Euro 6 V6 de 3.0 litri și 272 de cai putere.

Decizia a fost luată pe baza unor suspiciuni formulate de Autoritatea Federală de Transport din Germania (KBA) cu privire la utilizarea unui dispozitiv ilegal pentru trucarea testelor. Între timp, instituția a finalizat ancheta și a anunțat prin vocea ministrului transporturilor din Germania că suspiciunile au fost confirmate.

Astfel, KBA a obligat Audi să recheme în service modelele afectate, iar autoritățile afirmă că este vorba despre 60.000 de unități la nivel global, dintre care 33.000 numai în Germania. Audi urmează să informeze clienții afectați de modalitatea în care se va derula recall-ul, care în mod tradițional este efectuat gratuit.

Oficialii Audi au menționat anterior că este vorba despre generațiile anterioare de A6 și A7 și au admis existența unor "nereguli" la software-ul care controlează emisiile.

"Audi a descoperit nereguli la software-ul care gestionează unitatea de propulsie V6 diesel de 200 kW (n.r - 272 CP) [...] folosită pe modelele A6 și A7 din generația C7, care în prezent sunt scoase din producție", anunța Audi într-un comunicat de presă de la începutul lunii mai.

Via Reuters

  • vianu, vineri, 08.06.2018 10:46

    "audi a descoperit nereguli"...aha, and my name is Tinker Bell neregula e ca a fost descoperita

  • Radu, vineri, 08.06.2018 11:55

    Nu ar fi normal ca atunci cand o publicatie preia o stire d-asta sa se documenteze putin despre situatia exacta in loc sa se bucure de un titlu senzationist care sa genereze trafic? Este vorba de faptul ca atunci cand rezervorul de AdBlue e pe golite, scade putin cantitatea de AdBlue folosit, ca sa nu ramai cu masina in drum. Acest lucru genereaza temporar (pana se reumple rezervorul) emisii mai mari. Cam departe de "s-a descoperit utilizarea unui software pentru păcălirea testelor de emisii", nu credeti?....

  • vianu, vineri, 08.06.2018 13:35

    @radu Articolul citeaza pe cei de la Reuters, niste amatori. Dar e interesant si ce spui tu. Asta s-ar adauga la celelalte "performante" fiind o nou future....specific?

  • @Radu, vineri, 08.06.2018 15:33

    Articolul nu are nimic in neregula...am citit si pe site-ul de la Reuters si este aceeasi stire...

  • Radu, vineri, 08.06.2018 15:51

    @vianu Reuters zice "an unspecified emissions software issue", probabil nu se stiau detaliile la momentul scrierii articolului. Ti se pare acelasi lucru cu "software pentru PACALIREA testelor de emisii"?

  • LLL, vineri, 08.06.2018 16:30

    Fara s-o dau in extrema cealaltă, pot spune cu conștiința împăcată ca tot concernul vag(litere mici), are ceva in comun cu un "nene" si cu gazarea in masă... Alte comentarii sunt de prisos, sincer.

  • @LLL, vineri, 08.06.2018 22:36

    Pai si dacia are ceva in comun cu una alt nene care a infometat si infrigurat un popor intreg timp de multi ani. Ba chiar a dat ordin sa fie si impuscati cei care i se opuneau. Si aici sunt de prisos comentariile.

  • vianu, vineri, 08.06.2018 22:47

    @Radu tare ciudat...initial articolul de pe Reuters era de 2 ori mai lung, o alta poza si in nici un caz nu se termina cu "unspecified problems with emissions software"

  • Antoniu, sâmbătă, 09.06.2018 21:21

    Problema asta nu are legatura cu cea generata de AdBlue. Sunt lucruri diferite.