Audi pregateste noile S4 si RS4

Publicat marţi, 15.07.2008 16:15 de Robert Gherghe

Un oficial Audi a confirmat ca Audi va produce noile versiuni de top S4 si RS4, care vor fi motorizate de un V6 3.0 litri.

Audi a confirmat deja ca noul S4 va beneficia de o motorizare V6 de 3.0 litri. Mai nou, producatorul din Ingolstad a confirmat ca S4 nu va fi singura versiune a modelului Audi A4, urmand sa apara pe piata si varful de gama – RS4.

Anuntul a fost facut de unele surse din cadrul companiei Audi, care au afirmat ca se lucreaza la un rival pentru BMW M3. Sursa din cadrul companiei germane, care a dorit sa ramana anonima, nu a precizat cifrele aferente celor doua noi versiuni de top din familia modelului A4, dar a precizat ca viitoarele modele S4 si RS4 vor imparti aceeasi unitate de motorizare, doar ca RS4 va dispune de mai multi cai putere.

Zvonurile care circula pe piata sugereaza ca ar fi vorba despre o putere situata intre 420 si 450 cai. Desi rivalii lui RS4 suporta in prezent motorizari V8, inginerii Audi nu-si fac probleme pe aceasta tema, sustinand ca un V6 este cea mai buna varianta.

Via | Leftlane  

  • george, marţi, 15.07.2008 16:51
    NU E IMPOSIBIL DAR E DESTUL DE GREU...

    ...sa foloseasca un motor de doar 3000 cmc chiar si supraalimentat pe S4 si RS4. Primul RS4 (`00 - `01) avea un motor biturbo de 2700 cmc care producea 380 de cai...dar e greu de crezut ca-i va face fata in conditiile date unui M5 sau unui C-Klasse AMG...poate ca o sa fie un RS4 mai cumintel...

  • tds, marţi, 15.07.2008 18:04

    poate vroiai sa spui M3, M5 e in alta categorie

  • Adi, miercuri, 16.07.2008 10:14
    O sa iasa ceva din motorul ala

    3.0TFSi cu siguranta o sa fie o masina foarte capabila. depinde acum de dimensiunea turbinei. vechiul RS4 01, cu 2.7BiTurbo avea doua chargere K03. si era capabil prin resoftare sa faca 450 CP. chiar daca noul RS4 nu va fi Biturbo, un charger compentent poate scoate si 500 CP cu usurinta din 3.0 V6 A scos audi vre-o varianta de RS4 mai slaba decat precedenta? raspunsul este NU. asa ca asteptati-va la un S4 aproape de 400 CP si un RS4 inspre 500 CP. Ceea ce ma bucura este faptul ca a reactionat Audi la public, si-au luat ceva injuraturi cand au renuntat la supraalimentare :) M5 se "chinuie" cu monstrul RS6 :)

  • as21ro, miercuri, 16.07.2008 15:00
    Pt Adi

    ai foarte mare dreptate!Cu siguranta nu o sa fie o varianta mai "cuminte" cum spunea cineva... O sa aiba cum ai spus si tu 500 chiar 500+ cp. Posibil un supercharged... ;)

  • george, miercuri, 16.07.2008 15:27
    FACE MANCAREA BUNA EXCELENTA...

    ...pentru cei de mai sus... Daca duci o masina capabila la un tuner dibaci, o s-o tranforme intr-o bestie...Acu vreo 5 ani citeam pe undeva ca au reusit sa scoata vreo 400 de cai din 1800 turbo pe benzina...DAR, nu aveau nici o apasare despre normele de poluare...ce iese nou pe piata de-acu incolo ar cam trebui sa indeplineasca EURO 5. Iar EURO 5 e problema mai ales la motoarele "dopate"... In concluzie...nu e imposibil dar in mod sigur e destul de dificil sa scoti foarte multa putere dintr-un motor relativ mic respectand niste norme de poluare nu tocmai blande...

  • as21ro, joi, 17.07.2008 02:13
    Re:FACE MANCAREA BUNA EXCELENTA...

    ok...cum zici tu...dar la un motor mare(V8 sau V10) ce norme de poluare potzi sa ai?!? Blande?!?

  • george, luni, 21.07.2008 14:16
    CITITI FRATILOR CU PUTINA ATENTIE...

    @ as21ro ...dupa cum spuneam si in postul precedent, normele de poluare sunt aceleasi pentru toate motoarele...insa cele "dopate" (cu turbo/compresor) vor avea dificultati mai mari sa se incadreze...e chestie de dinamica a arderilor...motorul mic are arderi mai violente cu degajare de NOx mai mare...Si de-asta motoarele americane sunt asa de handicapate...pentru ca sunt concepute de ucenici de bucatari si fiindca au norme de poluare mai stricte decat cele europene si ca se incadreze le reduc puterea litrica...cum suna un motor de 4000 cmc cu doar 210 CP...si inca pe o masina cica sport? Adica cu doar 20 de cai in plus fata de motorul de 2.9 pe care VW il punea pe Golf acum 10 ani...