Audi Q4 e-tron: primele imagini și informații din interiorul SUV-ului electric
Audi a dat publicității primele imagini cu interiorul lui Q4 e-tron, un SUV 100% electric, menit să se duelez cu puținii rivali din segment: BMW iX3 și Mercedes-Benz EQC.
Audi continuă extinderea gamei sale de modele electrice cu un nou SUV. De această dată este vorba despre Audi Q4 e-tron, fratele mai mic al lui Audi e-tron Sportback.
Mașina măsoară 4.6 metri lungime și 1.86 metri lățime, trăsături care îl plasează în segmentul SUV-urilor compacte, ca rival direct pentru BMW ix3 și Mercedes-Benz EQC. Dezvoltat pe noua arhitectură MEB a Grupului Volkswagen, dedicată exclusiv mașinilor electrice, noul Q4 e-tron promite un ampatament de 2.76 metri.
Interiorul este ușor accesibil datorită deschiderii generoase a portierelor și oferă spațiu pentru cinci pasageri. Pe bancheta din spate, pasagerii stau mai sus cu 7 centimetri decât cei de pe locurile din față.
PORTBAGAJ DE 520 DE LITRI ȘI SPAȚII DE DEPOZITARE INGENIOASE
Habitaclul plusează și cu spații generoase pentru depozitare. Audi se laudă cu un total de 24.8 litri, incluzând aici și torpedoul. Cotiera are o capacitate de 4.4 litri, iar buzunarele portierelor au fost poziționate mai sus pentru a facilita accesul la sticle de maxim un litru.
Portbagajul oferă o capacitate de 520 de litri, adică apropiat de ceea ce găsim pe modelele rivale din segment. Bancheta oferă o rabatare 40:20:40, iar atunci când este coborâtă complet garantează o capacitate totală de 1490 de litri.
HEAD-UP DISPLAY CU REALITATE AUGMENTATĂ
Așa cum era de așteptat, noul model introduce noi tehnologii. Cea mai importantă este, de departe, noul Head-Up Display cu realitate augmentată. Acesta oferă informații pe două niveluri. Primul dintre ele, static, care pare a fi proiectat la o distanță de 3 metri în fața șoferului, oferă detalii despre viteză, sisteme de siguranță, semne de circulație. A doua zonă este cea dedicată informațiilor augmentate de ghidare. Pe parbriz vor apărea săgeți care par proiectate la o distanță de 10 metri în fața mașinii, pentru a indica un viraj sau intrarea pe o stradă.
Sub acest Head-up Display impresionant, care pare similar cu cel folosit de Mercedes-Benz Clasa S, Audi Q4 e-tron oferă un instrumentar digital de 10.2 inch, care poate fi comandat cu mai multe niveluri de complexitate. Cel superior oferă trei tipuri de teme: classic, sport și e-tron.
CEL MAI MARE ECRAN INSTALAT VREODATĂ PE UN AUDI
În centrul planșei de bord, Audi oferă o nouă variantă a sistemului multimedia MMI, cu o dimensiune de 10.1 inch sau de 11.6 inch (acesta din urmă va fi introdus odată cu vara acestui an și va avea o rezoluție de 1764 x 824 pixeli). Este cel mai mare ecran instalat până acum pe un Audi.
Volanul este și el futurist și marchează o nouă premieră Audi. Are doar două spițe și logo-ul e-tron. Există zone tactile care țin locul butoanelor și sunt iluminate atunci când sunt folosite pentru a ști ce funcție activezi. Bineînțeles, cel de la volan primește o confirmare a funcției apăsate printr-o ușoară vibrație. Părțile inferioară și superioară ale volanului au fost teșite pentru un design nou și pentru acces facil.
TAPIȚERIE DIN PLASTIC RECICLAT
Scaunele sunt și ele cele mai avansate instalate până acum pe un Audi. Bineînțeles că pot fi comandate cu reglare electrică și încălzire, iar gama de culori include patru nuanțe, printre care și un maro și un bej. Clienții pot opta pentru piele, piele artificială și piele Nappa.
Există și două combinații de piele cu material artificial, realizat din 50% plastic reciclat, cum ar fi textile și sticle PET. Audi ne spune că în cazul tapițării unui set de scaune pentru Q4 e-tron, se folosesc 26 de sticle PET de 1.5 litri. Aceste tapițerii pot fi comandate împreună cu nivelul de echipare S-Line. Acesta aduce și praguri inscripționate și iluminare ambientală cu LED în mai multe culori.
Noul Audi Q4 e-tron ar urma să fie lansat în prima parte a acestui an, oferind o intrare ceva mai accesibilă în gama electrică Audi.
Bravos, dar ma tot mira faptul ca citesc numai stiri despre electrice. Ce fac sustinatorii diesel? Aleg in continuare jafurile germanilor asa cum sunt obisnuiti? Si se pare ca spuma aia nu mai e o problema pentru scaune. Asa cum si Volvo a prezentat pe conceptul Polestar precept, se pare ca se pot face din plastic reciclat scaunele. Destul de interesant sa vezi ca exista solutii, dar romanii inca sunt foarte, foarte, foarte limitati. Nu e de mirare ca isi iau berline sh denumite si cotete :)) E bine sa vezi ca VAG a invatat lectia dupa Dieselgate.