Audi răspunde avalanșei de modele Mercedes AMG: germanii anunță opt modele RS în doar 18 luni

Publicat joi, 10.11.2016 18:12 de Bogdan Mirică

Audi ne promite că în următoarele 18 luni vom vedea o avalanșă de modele de performanță din gama RS, ca răspuns la invazia Mercedes AMG.

După ce Mercedes a mizat pe extinderea agresivă a gamei de performanță AMG și a avut numai de câștigat, rivalii germani îi urmează exemplul. Audi a tras cu ochiul la concurentul său din Stuttgart și a decis să crească numărul modelelor oferite de gama sa sportivă RS.

Prin urmare, în următoarea perioadă vom vedea o avalanșă de noi modele RS. O confirmă însuși Stephan Winkelmann, fostul președinte Lamborghini, actualul director al diviziei Audi Sport, care a promis că în următoarele 18 luni numărul modelelor RS se va dubla.

Potrivit Autocar, până la începutul anului 2018, alte opt modele RS își vor face apariția pe piață, alăturându-se celor deja existente. Printre potențialii candidați se numără versiunile RS ale lui Audi A1 și Q5, un nou RS4 și un derivat extrem de potent al supercarului R8, echipat cu un motor bi-turbo de 2.9 litri. În prezent, gama Audi include modelele R8, RS3 Sedan și hatchback, RS Q3, TT-RS Coupe, TT-RS Cabrio, RS6 Avant și RS7.

”Sunt multe lucruri programate. Avem o singură companie, un singur nume și un brand de apărat. Ne dorim să rămânem un produs exclusivist”, a declarat Winkelmann. Tot el a susținut că decizia de a extinde gama RS nu a fost influențată de vânzările în creștere ale rivalilor de la Mercedes AMG. Winkelamnn chiar a dorit să precizeze că modelele Audi RS vor fi dezvoltate într-o direcție complet diferită față de cele AMG.

A preferat însă să nu ofere detalii despre noua direcție, declarând că este mai bine ”să ai promisiuni mici pe care să le depășești”.

  • BMW, joi, 10.11.2016 20:37

    Da ce invazie mai e siAMG ? Ca peste tot o iau la moaca de la diviza M de la BMW. M4GTS la nurburgring are performante de SUPER CAR

  • Ram, joi, 10.11.2016 21:31

    @BMW, daca scriai @Suzuki te mai credeam. Performantele masinilor e chestie de marketing. Daca diferenta dintre masini e de 0.5 sau 1 secunda, asta nu inseamna ca cealalta e praf, asta intateg unii. Nu faci racing pe autostrada ca sa se simta acea mica, foarte mica diferenta.

  • babacloanta, vineri, 11.11.2016 00:07

    @BMW, daca nu s-a pomenit de BMW in articol hop top si tu cu aberatiile tipice de genul: "M" face, "M" drege. Diferentele la nivelul asta: RS, AMG, M sunt doar de nuante, de afinitati personale si cam atat. Esti genul ala de "fan boy" redus si inchis la minte. PS: doar ca o mica clarificare sa stii ca "M"-ul nu mai este ce a fost candva! era BMW a cam inceput sa apuna:))

  • BMW, vineri, 11.11.2016 04:31

    @Babacloanta Sunt deacord ca era BMW incepe sa apuna dar totusi BMW inca reuseste la diferente mici sa faca motoare mai bune si masini mai agile decat rivalii.

  • ., vineri, 11.11.2016 07:39

    Audi a rămas demult in urma, ori numai au idei, ori atat au putut. BMW e mult peste Audi, cât despre Mercedes deja se uita de la etajul 400 către ei la subsol.

  • Tibi, vineri, 11.11.2016 09:52

    @punct ia-te de mana cu @BMW. Lumea scrie mai sus ca la nivelul asta toti sunt aproape egali, tu o dai cu etajul 400. Diferentele sunt de nuante, e normal sa incerce fiecare sa te atraga cu o chichita. Si de ce a ramas Audi in urma? Pentru ca a scos RS3 de 400 cai? Nu uita ca Audi trebuie sa faca loc si lui Porsche in lupta cu AMG si M si care mai sunt. Deci castigul grupului e si mai mare.

  • Alex, vineri, 11.11.2016 12:40

    Fanii Bmw sunt fustrati, dar au si motive cand vad ca Mercedes depaseste Bmw la absolut orice capitol, Audi in ultimul timp incepe a lua faima BMW-ului. Totul se rezuma in F1 unde este superlativul curselor si tehnologiilor de masini! Deci cine sunt campioni in F1? BMW :))? Nu prea cred...