Audi recheamă în service 70.000 de unităţi pentru verificări

Publicat luni, 01.09.2014 15:50 de Sebastian Toma

Audi a emis un buletin de rechemare în service pentru modelele A4, A5, A6, A7 şi Q7 echipate cu motorul 3.0 diesel şi produse între martie şi decembrie 2012, titrează cei de la Reuters.

Audi va iniţia o rechemare în service pentru modelele A4, A5, A6, A7 şi Q7 echipate cu motorizarea 3.0 TDI şi produse între martie şi decembrie 2012. Potrivit celor de la Reuters, campania de rechemare implică aproximativ 70.000 de unităţi la nivel global şi implică o verificare la nivelul instalaţiei de frânare.

Reprezentanţii mărcii Audi au precizat că vehiculele respective nu au probleme la nivelul frânelor, ci la o membrană a sistemului de servoasistare al sistemului hidraulic de frânare. Chiar dacă acea membrană ar avea scurgeri, vehiculele respective tot ar putea fi oprite de şoferii lor în siguranţă, specifică reprezentanţii constructorului german.

Rechemarea este valabilă la nivel global, dar cei de la Audi nu au specificat numărul unităţilor afectate pentru fiecare piaţă în parte. Reprezentanţii diviziei americane a mărcii a anunţat că doar 1.814 unităţi vândute pe piaţa din Statele Unite ale Americii sunt vizate de această rechemare. Unităţile rămase până la 70.000 au fost vândute pe celelalte pieţe pe care activează marca din Ingolstadt, iar proprietarii lor vor fi înştiinţaţi de reprezentanţele de la care au achiziţionat vehiculele respective.

Marca Porsche, soră de concern cu Audi, a anunţat un recall similar în urmă cu trei luni pentru un lot de 2.500 de unităţi Macan. În cazul acestora, era dorită o verificare a pompelor de frână montate pe vehiculele construite în prima parte a anului curent. La fel ca în cazul rechemării în service anunţate de Porsche, cei de la Audi au descoperit potenţiala problemă în cadrul unui control intern de calitate. Diferenţa dintre cele două rechemări este reprezentată de motivul din spatele defecţiunii, în cazul modelelor Audi care vor fi verificate fiind vorba despre o membrană din cauciuc la nivelul mecanismului de servofrână al pompei centrale de frânare, pe când recall-ul Porsche pentru Macan viza verificarea pompei de frână.

Via Reuters | Autoblog

  • mowgli, luni, 01.09.2014 16:37

    Asa zice Audi? ca daca ramai fara servofrana nu-i nici un risc? no bine... sigur stiu ei mai bine si n-au niciun interes sa nu zica adevarul.

  • Brembo, luni, 01.09.2014 16:56

    Vorsprung durch service :-)))

  • ingerulol, luni, 01.09.2014 17:36

    Stati linistiti ... ca nu numai astea sunt bubele lor ! Cunosc 3 posesori de Audi , mari parveniti , de le-a iesit pe nas fita lor de masina .... probleme peste probleme , toate cu preturi de peste 60k Eur luate de noi ! Cutiile nu duc 100k km la motorizarile dizel (probabil din cauza cuplului mare) , suspensiile cu ceva probleme pe la 60k (nu mai functionau compresoarele) doar 15oo Eur reparatia si multe multe altele , incat ma mira cum ajung anumite exemplare la sute de mii de km si inca mai functioneaza ! :)) Corecta afirmatia lui Brembo - Vorsprung durch service :-)))

  • danielr1, marţi, 02.09.2014 11:27

    @ingerulol, nu trebuie sa te miri ca ajung la sute de mi de km, sunt unele dintre cele mai bune masini de pe planeta. tu vorbesti de exceptii care de cele mai multe ori se datoreza proastei exploatari si intretineri. exceptia e ceva rar si regula este ca sunt masini extraordinare. daca vreo data reusest in viata ta sa-ti cumperi o asfel de masina noua si o vei intretine conform planului de service (eu la a mea numai am pagini libere in carte pentru revizii) stai linistit ca nu o sa regreti. asta daca nu esti un deprimat si artagos si nimic nu iti convine si toti sunt prosti si vor sa te pacaleasca :)

  • mowgli, marţi, 02.09.2014 12:39

    @daniel eh da... printre cele mai bune masini de pe planeta. Or fi, cateva modele cu cateva motorizari, in rest... cam aceeasi inginerie pe VW, Audi, Seat si Skoda. Lipsa fiabilitatii la Audi e bine cunoscuta, am si eu prieteni destui care-si blestema zilele, cu masini duse la dealer pentru orice problema sau piese, cu uleiuri de calitate si asa mai departe, oameni pasionati de masini, nu cocalari de 2 bani. Nu neg ca or fi bune modele precum S4 sau RS sau alte modele, dar sa nu exageram totusi...

  • vabis, marţi, 02.09.2014 16:40

    @mowgli @ingerulol si Bmw a avut rechemari destule.Majoritatea care se plang de Audi au niste jafuri cu km dati inapoi sau rasturnate si carpite.Unii care isi iau de noi baga toate mizeriile de carburant si combustibil in ele, consumabile mereu dupa 15.000 km, cand se strica o piesa lasa ca mai merge ea, are quattro? Atunci o baga prin varful muntilor nu conteaza ca e A8.E Q7, atunci de ce nu baga 300 la ora ca a dat X bani pe el.E valabil pt multe alte marci.Eu cunosc oameni care au de la 1.6 benzina si 1.8 TFSI pana la 4.2 TDI,de la A3 la A8 si Q7 din '88 si pana in 2012.Oare de ce nu se plange nimeni de ele? Pt ca cine se aseamana se aduna, eu imi ingrijesc masina cum trebuie si o folosesc pt ce a fost ea facuta.Multi dintre voi care ziceti ca nu sunt bune sunteti ca aia care i-am prezentat mai sus.Iti bati joc de masina normal ca prietenii tai care nu stiu sa faca o pana isi omoara masinile de noi.Am avut si eu una si a fost foarte buna.Nu spun ca nu au avut si vreo 2 modele mai lnereusite sau ca au cateva motoare mai sensibile dar ghiciti ce? Eu am avut unul dintre cele mai blamate motoare, ala cu codul BLB mai bine de 6 ani si cand l-am dat nu avea nici o problema, cum l-am luat asa a fost vandut.Dar eu am avut grija de masina nu ca altii.Mai scapa de pe linia de fabricatie ORICE marca cate un rebut, insa cu greu poti sa iti recuperezi banii sau sa iti dea alta masina.Cand va luati SH-uri, daca vreti sa va plangeti de ele cumparati-va masini serioase, nu table vopsite cu motor

  • alehandro69, marţi, 02.09.2014 21:05

    Din pacate grupul Vw,Audi.Skoda si Seat isi da cu stangul in dreptul,la preturi exorbitante,incepand cu 2007...Nu mai folosesc piese fiabile,si e binecunoscuta problema picarii,la masini noi a injectoarelor TDI,si rechemarii a sute de mii,in service...iar la motoarele TSI intervine uzura prematura,inclusiv pericolul ruperii lantului de distributie daca nu e schimbat la 60-70 mii de,km...si asta la niste costuri dementiale fata de clasicul motor pe curea...Adio prestanta si siguranta la modelele de azi!! Ai probleme mari cu electronica si uneori din cauza unei simple erori de senzor,iti trebuie platforma si direct la service ca pt asta sunt facute programele,ca sa se mai blocheze si tzepuie de bani !!

  • mowgli, marţi, 02.09.2014 23:32

    @Vabis "are un vecin si am un prieten" pai uite asa am si eu cativa cu A6-uri de aceeasi generatie, oameni cu bani, pasionati auto nu cocalari cu figuri care au dat mii de euro pe reparatii. Sau tipul ala ajuns faimos cu Porsche Carrera 4s de 130.000 de dolari de-i intra apa in masina si murea motorul cand treceai peste o groapa, oare baga si ala ulei de la ABC-ul de la colt ? Sa fim seriosi, exista masini care chiar nu-s reusite si au anumite boli. Vezi TSI-ui de care zice si alehandro, s-au scris articole, sau deschis procese in instanta in multe tari pe tema asta si tot asa. La BMW la fel cu al lor N47. Povestea asta cu "eu am masina si n-ar nici pe dracu" o auzi de la orice taximetrist cu Logan daca-i pana acolo, nu zice nimeni ca-i un pericol public orice Audi, dar nici etalon de fiabilitate, sa fim seriosi.

  • Stan patitul, joi, 04.09.2014 15:57

    AUDI ARE FIABILITATE PROASTA !