Audi RS6, vânzări record în prima jumătate a anului 2025

Publicat marţi, 12.08.2025 12:17 de Silvian Irimia

Modelul simbolic al producătorului din Ingolstadt a înregistrat o creștere istorică. Audi Sport, divizia de înaltă performanță a companiei, care vinde doar modele cu sigla RS, raportează comenzi record pentru RS6 Avant.

Majoritatea mașinilor nu înregistrează o creștere a comenzilor atunci când se apropie de sfârșitul ciclului lor de viață. De fapt, dacă o gândim la rece, cererea scade de obicei în ultimul an de producție. Iată totuși că Audi RS6 nu se supune acestor reguli. 

Break-ul rapid de familie a înregistrat cele mai bune rezultate din istoria sa pentru prima jumătate a anului, în ciuda faptului că urmează să fie înlocuit anul viitor. Acest lucru este cu atât mai interesant cu cât actualul RS6, bazat pe generația Audi A6 C8, se află deja în al șaselea an pe piață și este programat pentru înlocuire în 2026.

Alina Seysen, purtătoare de cuvânt Audi pentru vânzări și marketing, a declarat pentru publicația germană Automobilwoche că RS6 nu a avut niciodată o cerere mai mare în primele 6 luni ale unui an, comenzile record pentru acest model ducând cererea totală pentru Audi Sport la o creștere de 41% față de primele șase luni din 2024.

Audi a confirmat deja că viitorul RS6 Avant va oferi la alegere un sistem plug-in hybrid sau o versiune complet electrică. Motorul V8 este așteptat să rămână disponibil în varianta plug-in hybrid, însă greutatea suplimentară (și prețul mai mare) ar putea descuraja anumite tipologii de clienți.

via Automobilwoche

  • alex_cu_a_mic, marţi, 12.08.2025 12:38

    Am citit articolul mai mult pe diagonala cautand cuvinte cheie.. si le-am gasit: "actuala generatie V8" "viitoarea generatieva fi plugin si electrica". Si cred ca parte importanta din cresterea de vanzari e "datorata" faptului ca MB a dat-o de gard cu AMG in 4 cilindri plugin iar BMW a semidezamagit cu M5-ul V8 plugin mai greu decat un RAM. Deci vanzarile in crestere pentru RS6 se datoareaza faptului ca practic este "ultimul mohican" pur si adevarat si se apropie momentul in care si el va fi castrat.

  • dan_grc, marţi, 12.08.2025 12:48

    Astfel de modele n-au niciun sens în varianta hibridă, electric nici atât, vor cântări 3.5 tone, M5 se vinde binișor din inerție, dar este sub fosta generație la manevrabilitate și sportivitate, nu avea cum sa fie altfel, iar la modele sportive și mai ușoare, de genul Porsche Boxster, nici atât nu are sens, legile fizicii nu pot fi păcălite, nu este vorba doar de accelerație.

  • Jian de la Calafat, marţi, 12.08.2025 14:05

    Electrificarea, in deja prea multe situatii, este mai nocivă ca turbarea. Noul M5 cântărește cu 400 kg in plus fata de predecesor. Intr-o comparație cu X5, noul M5 se afla pe picior de egalitate la masa proprie cu un SAV de mari dimensiuni, cu toate ca M5 doreste sa fie identificat ca fiind un sedan foarte performant. BMW probabil se abține să ofere incă totul pe actuala generatie M5, pastrand ceva atuuri pentru inevitabilele versiuni mai rapide ale lui M5, disponibile în curând. Totuși, vor avea nevoie de mai multă fibră de carbon decât întreaga grilă de start din Formula 1 pentru a ajuta masivul M5.