Audi S3 debutează la Paris cu 300 CP şi 380 Nm
Audi a prezentat primele imagini oficiale şi detalii tehnice ale noului S3. Modelul are un motor 2.0 TFSI de 300 CP şi 380 Nm, care îi asigură un sprint 0-100 km/h în 5.1 secunde şi un consum de 6.9 litri la sută.
Audi S3 va debuta la Salonul Auto de la Paris alături de noul A3 Sportback. Modelul de performanţă din gama A3 este bazat tot pe platforma MQB şi este prima versiune sportivă a unui model bazat pe noua configuraţie a concernului Volkswagen. Noul S3 este echipat tot cu un motor 2.0 TFSI, care face parte din familia EA888 şi este cu cinci kilograme mai uşor decât versiunea precedentă. Pe lângă masa redusă, modelul se mândşte şi cu mai multă forţă. Unitatea are acum 300 CP la 5.500 rpm şi 380 Nm între 1.800 şi 5.500 rpm. Propulsorul supraalimentat poate să atingă o turaţie de 6.800 rotaţii pe minut.
În standard, modelul este echipat cu o transmisie manuală cu şase trepte şi cu sistemul de tracţiune integrală quattro. Opţional, clienţii pot comanda o transmisie S-Tronic cu şapte trepte şi două ambreiaje. În compania acestei transmisii, noul Audi S3 poate să accelereze de la 0 la 100 km/h în 5.1 secunde. În cazul transmisiei manuale, timpul 0-100 km/h este de 5.4 secunde. Consumul de carburant în regim mixt este de 6.9 litri la sută pentru transmisia S-Tronic, pe când transmisia manuală prezintă un consum mediu de 7.0 litri la sută. În raport cu versiunile precedente, noul S3 este cu 1.5 litri la sută mai eficient în regim mixt. Totodată, modelul are o masă de 1.395 kilograme şi este cu 60 de kilograme mai uşor decât modelul pe care îl înlocuieşte.
În raport cu un A3 standard, noul S3 prezintă o grilă faţă modificată, cu un finisaj care imită aluminiul, lumini de zi cu LED-uri, o nouă bară de protecţie faţă, capace de oglinzi cu finisaj care imită aluminiul, un set de praguri laterale, un spoiler şi o nouă bară spate, cea din urmă integrând un difuzor de aer şi un set de evacuări duble. Interiorul prezintă tratamentul "clasic" al lui S3, incluzând un volan sport, ornamente cu finisaj care imită aluminiul, ceasuri de bord gri, scaune sport – disponibile opţional cu o tapiţerie cu model diamant şi logo-uri S prin mai multe zone ale habitaclului. La nivelul şasiului, noul S3 prezintă o serie de îmbunătăţiri pentru a perfecta manevrabilitatea. Printre acestea se numără şi o suspensie sport, care reduce garda la sol cu 25 de milimetri în raport cu noul A3şi un sistem de frânare de performanţă. Clienţii pot comanda şi sistemul Audi magnetic ride.
Via Audi
Desi sunt mai degraba fan BMW, trebuie sa recunosc ca cei de la Audi sunt perseverenti si isi imbunatatesc performanta constant. Inclusiv prin acest motor, care nu stiu daca are inca concurent.