Audi zguduie lumea supercar-urilor: lansează un break de 605 CP cu timp 0-100 km/h de 3.7 secunde

Publicat joi, 22.10.2015 13:01 de Sebastian Toma

Audi a lansat o nouă variantă a lui RS6 Avant și a lui RS7 Sportback. Se numește performance, are 605 CP și 750 Nm, iar accelerația de la 0 la 100 km/h este realizată în 3.7 secunde.

Audi RS6 Avant și RS7 Sportback au primit o variantă mai sportivă, numită performance. Varianta este echipată cu o motorizare 4.0 TFSI de 605 CP și 750 Nm. Indiferent că vorbim despre break-ul de clasă mare sau despre coupe-ul cu patru uși al mărcii din Ingolstadt, accelerația 0-100 km/h necesită 3.7 secunde.

Cele două variante performance ale lui RS6 Avant și RS7 Sportback împart și timpul 0-200 km/h, de 12.1 secunde. În ciuda performanțelor crescute, cele două variante performance ale lui RS6 Avant și RS7 Sportback păstrează consumul de carburant al versiunilor obișnuite, de 9.6, respectiv 9.5 litri la sută în regimul mixt al ciclului standard de testare NEDC. Emisiile de CO2 ale celor două variante sunt de 223 grame/kilometru, respectiv 221 grame pe kilometru.

Motor și transmisie

În regim de overboost, motorul V8 supraalimentat al lui RS6 Avant performance și al lui RS7 Sportback performance livrează 750 Nm. La utilizarea normală, cuplul maxim livrat este de 700 Nm.

Creșterea performanțelor celor două modele Audi a fost posibilă prin optimizarea motorizării 4.0 TFSI, care a primit o resoftare a unității de control a motorului, iar inginerii au decis creșterea turației maxime și a presiunii de supraalimentare. Singura transmisie alături de care sunt oferite cele două variante performance ale lui Audi RS6 Avant și RS7 Sportback este o cutie automată cu opt trepte, cuplată sistemului de tracțiune integrală quattro. În standard, 60% din resursele motorizării sunt livrate roților din spate și restul de 40% merge la puntea față, dar proporțiile se schimbă în funcție de aderența înregistrată. Opțional, puntea spate poate primi un diferențial sport cu distribuție activă a cuplului motor, pentru un plus de aderență și control.

Suspensie și direcție

Tracțiunea integrală, transmisia automată și suspensia pneumatică sunt standard. Opționale sunt frânele carbon-ceramic, diferențialul spate sport, sistemul Dynamic Ride Control și direcția dinamică.

Variantele performance ale lui RS6 Avant și RS7 Sportback au o suspensie pneumatică adaptivă cu o gardă la sol redusă cu 20 de milimetri față de cea a versiunilor de la care s-a pornit. Amortizoarele sunt controlate electronic și pot fi reglate prin sistemul Audi drive select. Opțional, este oferită o suspensie sport RS cu alternativa sistemului Dynamic Ride Control. La nivelul sistemului de direcție, este oferit opțional un sistem dinamic cu raport variabil continuu.

Exterior și habitaclu

La fel ca RS6 Avant, varianta performance a lui RS7 Sportback are un timp 0-100 km/h de 3.7 secunde.

Indiferent că vorbim despre RS6 Avant performance sau despre RS7 Sportback performance, Audi le-a echipat cu fante de aerisire de dimensiuni mari la nivelul barelor de protecție, un difuzor spate profilat puternic, o grilă frontală cu model fagure și finisaj negru lucios, ornamente cu finisaj lucios care imită titaniul și o culoare exclusivă: Ascari blue metallic. În standard, interiorul celor două modele este îmbrăcat într-o combinație de Alcantara și piele și are cusături cu model fagure. Ceasurile de bord au cadrane nege, ace roșii și cifrele sunt scrise cu alb. Habitaclul este burdușit cu ornamente din fibră de carbon și tapițeria este cusută cu fir albastru sau roșu, în funcție dacă este ales sau nu pachetul RS performance design.

Așa arată cusăturile cu fir albastru cu model fagure din interiorul unui Audi RS7 Sportback performance cu pachetul RS performance design.

Pe piața din Germania, Audi RS6 Avant performance costă 117.000 de euro, iar noul RS7 Sportback performance costă 121.700 de euro. Dealerii Audi vor primi noile model începând cu luna noiembrie.

Via Audi

  • yomax, joi, 22.10.2015 13:28

    teribil! si cei de nissan au pus un propulsor de GTR pe juke siiiiiiiiii.....mamaaaaaaaaaaaa! cam asta-i si cu audi de fapt cea mai cea masina azi tre neaparat sa se inscrie in reteta: 1)sute de cai ( de preferinta peste 500 daca nu...nu merita) 2) sa se fi vandut in milioane de exemplare (daca nu....n-o cumpar) 3)sa coste exorbitant cam cat un bloc(daca nu ...nu se ridica la valoarea mea).

  • Zet, joi, 22.10.2015 14:57

    Interesant. Ma mir cum de nu a ZGUDUIT lumea super-ulilor si Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio cu motorul V6 de 2,9 care are 503CP și o acceleratre de la 0-100Km\h in 3.9 secunde !

  • @Zet, joi, 22.10.2015 19:09

    Alfa e mașină germană? Dacă nu, degeaba are atâția cai și scoate suta sub 4 secunde. Pe lumea asta există 2 tipuri de mașini: cele germane și restul. Astea germane sunt chintesenta, cele mai cele, ce contează ca unul din 27 Audi au probleme la motor, are el sute de cai? Asta e adevarata valoare.

  • Andy, joi, 22.10.2015 20:51

    Nu zguduie nimic pentru vremurile noastre. Asa ceva zguduia vremurile ei: http://www.automobile-catalog.com/auta_perf1.php 0-100 km/h in 9.4 sec viteza maxima 186 km/h cp 270 cutie 3 trepte manuala greutate 1600 kg Daca pui un motor ca ala al Audi-ului s-ar putea sa aiba performante chiar mai bune ca Audi :-) mai ales ca si cutia de viteza de pe Audi e infinit mai performanta.

  • Andy, joi, 22.10.2015 20:52

    Link-ul bun era http://www.automobile-catalog.com/car/1957/1793180/chevrolet_bel_air_nomad_station_wagon_283_v-8_corvette_270-hp_close-ratio.html

  • Aplauze!!!!, joi, 22.10.2015 21:39

    Cum? Ati ratat ? Un adevarat fan haudi incheie epic : "are el sute de cai? Asta e adevarata valoare." Are 19 ani si pantofi de lac cu sosete albe. "Stilat" precum acest break! Viitorul acestei tari !

  • Norbert, vineri, 23.10.2015 13:17

    Mercedes are de ceva vreme in oferta ceva similar ca performata. Mercedes AMG E 63 S 4MATIC combi. 0-100 3,6s.

  • Adi, vineri, 23.10.2015 13:25

    @Aplauze!!!! Te roade invidia ca nu ai si tu un asemenea Audi nu ? Tipic romanesc. Aruncam cu noroi in ceea ce nu ne permitem.

  • inexorabil, vineri, 23.10.2015 22:17

    @Andy, ȋți mulțumesc pentru informație! Pe atunci, Audi (brandul) era ȋn moarte clinică, iar Auto Union de abia supraviețuia, fiind reprezentată de o marcă “rasă” mai târziu, pe nedrept, de VW: DKW (apropos, DKW a fost mai precoce decât VW cu câteva săptămâni ȋn privința lansării primului van compact din lume, sic!). Eu n-aveam idee că a existat această variantă de Bel Air (evident, nu “știu totul” despre compania nr.1 a istoriei automobilului). Adevărul este că “blocurile reduse” V8 ale lui Chevrolet sunt vedetele tehnico-mecanice, din toate timpurile și ȋn mod autoritar, ale emblemei GM! Nota bene: adevăr validat de un Buick-Olds-ist, dar cred că și fanii lui Cadillac și Pontiac ar subscrie fără nicio obiecție. Și n-ar fi nevoie de nicio demonstrație “pe viu”, deoarece dovada incontestabilă este că doar V8-urile lui Chevrolet au rezistat până acum, chiar dacă puterea centrală le-a rebotezat, globalistic, “GM small-block engine” și se jură că ar fi vorba despre un alt desen și o altă structură…Cât va trăi pământul, Chevy va avea cea mai privilegiată poziție ȋn companie, nu Opel! Opel a fost lăsată să se umfle ȋn pene pe bătrânul continent, dar chiar și locatarii din RC ȋnțeleg realitatea superiorității ȋn ansamblu a papionului galben; altfel, de ce Chevy ar bate spre premium, iar Opel pasul pe loc? Totuși, va trebui să se miște cumva și Blitz-ul, fiindcă rivalul de volum, VW, arată muuult mai bine…Și, apropo, cum de-a uitat Opel că, până ȋn anii ’80, a ȋnsemnat alternativa locală pentru Mercedes ȋn clasa luxului (nu BMW și nu Audi!) ? Dar cum de-a uitat (ca să mă raportez la subiectul articolului) că a introdus primul break german autentic (modelul Olympia Rekord Caravan din 1953)? Așadar, OPC ar fi trebuit să fie entitatea care să se distreze cu noțiunea de “high-performance estate car”...Acum ȋnsă, Triada mătură pe jos cu stagnatul Opel, pe care l-ar putea reabilita doar un…Blitzkrieg.