Auto Union Type-D, renascut de un designer ceh
Celebrul model Auto Union Type-D va fi reconstruit la aproape 60 de ani de disparitia lui.
Lukas Vanek, un tanar designer ceh, a realizat conceptul Auto Union Type-D prin care a readus la viata celebrul model de curse Audi din anii ’30. Vanek este proaspat absolvent al la centrului Europeo di Design (IED) din Torino, Italia. Tanarul ceh urma in tara natala cursurile de master in design industrial la Universitatea TBU din Zlin cand a fost premiat cu o bursa de studii la IED.
Conceptul versiunii moderne a monopostului Auto Union Type-D este inspirat din linia de design de peste 70 de ani a masinii originale. Audi intentioneaza sa produca un prototip prin care sa renasca celebrul model de curse. Astfel, este de asteptat sa proiectul tanarului ceh sa nu raman doar la stadiu de studiu de design, ci sa inspire producatorul german la realizarea unui prototip la scara reala.
Modelul original a avut un mare succes in marile premii ale competitiilor anilor ‘30, fiind pilotata de unii dintre cei mai buni piloti ai vremii: Hans Stuck, Tazio Nuvolari si Bernd Rosemayer. Succesul de la acea vreme s-a datorat utilizarii unor tehnologii avansate de supraalimentare a motorului V12 din care au reusit sa dezvolte 550 CP, permitandu-i sa atinga viteze de peste 160 km/h.
Interpretarea moderna a lui Auto Union Type-D va fi construita din aliaje usoare si materiale composite, in principal fibra de carbon, urmand sa pastreze configuratia originala a unitatii de propulsie V12. Astfel, propulsorul de 6.5 litri va dezvolta 650 CP cu ajutorul tehnologiilor actuale, preconizandu-se o viteza maxima un jurul a 300 km/h pentru ineditul model. Este de asteptat ca versiunea 2008 a lui Auto Union Type-D sa aiba o finisare simpla precum modelul orginial, dar care sa inglobeze in acelasi timp o serie de echipari ultramoderne precum stopul pozitionat central pe baza de LED si pneuri cu talon mic.
Dintre exemplare originale Auto Union Type-D, majoritatea au fost distruse in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, iar cele care au supravietuit au fost dezasamblate sau transportate in Rusia pentru a fi examinate de inginerii sovieticilor. Dupa terminarea razboiului Auto Union (corporatia companiilor Horch, Audi, DKW si Wanderer) a avut dificultati financiare, iar abia in anii ’60 s-a redresat sub sigla Audi, imprumutand cele patru cercuri de la vechea companie.
Via | Diseno-art
Ce-mi place...cum e vorba de vreun model nou, sau vreun test-drive, vreun consum exagerat sau de vreo comparatie intre motoare, da pe-afara forumul de comentarii de la articolul respectiv. Dar cand e vorba de arta si de a readuce la viata o parte de istorie auto...mucles...toti trag pe dreapta. Aci nu-i loc de rapandule, habarnisti sau mai stiu eu cum va spuneti voi unul altuia...